Beste banden voor XC

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik ook!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Bike jan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 18 juni 2016, 22:41

Hoiii

Ik zag Hutchinson skeleton 29x 2.15 voorbij komen. Superrr lichte bandjes 😎
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Ik heb deze Hutchinson Skeleton bandjes onlangs testgereden voor O2 Bikers Magazine. Inderdaad zeer snelle en lichte bandjes. Ze geven meer grip dan het profiel doet vermoeden maar als het echt nat is, kom je uiteraard al snel in de problemen. Op droge tot vochtige parcoursen zeer leuke bandjes. Enkel vind ik ze nogal smal en vierkant. 2.15, wie rijdt daar nog op anno 2020? Enkel Fransen en weightweenies waarschijnlijk ;)
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

De speedies liggen om de velgen..
Moet wel zeggen dat ze vrij lastig om de velg (bontrager kovee) gingen, tubeless maken ging overigens heel vlotjes. En blijven ook op druk tot zover. Morgenvroeg even proefondervindelijk raggen :D
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Aangenaam verrast ! De speed banden doen het op het droge super en op het natte eigenlijk ook....Moest wel wat met de spanning spelen gedurende de rondjes. In het begin was het droog en toen op 1.8 toen het met bakken uit de hemel kwam en het parcours nat werd even wat lucht er uit laten lopen en dat gaf veel meer grip. Op een technisch rondje en met een aantal klimmetjes eigenlijk de grip niet verloren. Ook af en toe de randjes opgezocht !
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

S-Wapse schreef: zo 2 februari 2020, 14:24 Aangenaam verrast ! De speed banden doen het op het droge super en op het natte eigenlijk ook....Moest wel wat met de spanning spelen gedurende de rondjes. In het begin was het droog en toen op 1.8 toen het met bakken uit de hemel kwam en het parcours nat werd even wat lucht er uit laten lopen en dat gaf veel meer grip. Op een technisch rondje en met een aantal klimmetjes eigenlijk de grip niet verloren. Ook af en toe de randjes opgezocht !
Goed om te horen, heb de race voor en speed achter (na forum tips) op de nieuwe wielen. Zijn net klaar, nog ff schijven erop en woensdag proberen hoop ik...
1.8? Bij welk gewicht?
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik heb de race voor en speed achter. Ik weeg momenteel 90 schoon aan de haak en rijd met 1.6 voor een 1.8 achter. De interne velgbreedte bedraagt 25 mm en ik rijd tubeless.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik heb de race voor en speed achter. Ik weeg momenteel 90 schoon aan de haak en rijd met 1.6 voor en 1.8 achter. De interne velgbreedte bedraagt 25 mm en ik rijd tubeless.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Ben rond de 75 kg en ben iemand die niet gauw op weinig druk rijdt. Hou niet echt van gedweil... maar ben begonnen op 1.8 en toen het moddiger werd naar rond de 1.6 gegaan en moet zeggen dat dat uitstekend ging. Op droog parcours zou ik met mijn rijstijl gewoon op 1.7/1.8 kunnen rijden. Bandjes vallen smal maar dat is door de uitstekende grip totaal geen minpunt voor mij .
Volgend weekend een wedstrijdje dus zullen hoe het dan gaat :-q
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

S-Wapse schreef: zo 2 februari 2020, 21:30 Ben rond de 75 kg en ben iemand die niet gauw op weinig druk rijdt. Hou niet echt van gedweil... maar ben begonnen op 1.8 en toen het moddiger werd naar rond de 1.6 gegaan en moet zeggen dat dat uitstekend ging. Op droog parcours zou ik met mijn rijstijl gewoon op 1.7/1.8 kunnen rijden. Bandjes vallen smal maar dat is door de uitstekende grip totaal geen minpunt voor mij .
Volgend weekend een wedstrijdje dus zullen hoe het dan gaat :-q
Oh lol, ik ben 74kg en rijd met 1.3/1.4 en 1.5/1.6
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

:o wel tubeless hoop ik
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

S-Wapse schreef: zo 2 februari 2020, 21:37 :o wel tubeless hoop ik
jawohl
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
skimons
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 17:28

ik vind ze bijna nergens, maar hier direct bij henzelf: https://wolfpack-tires.com/shop/ :-q
SCRene
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: di 29 september 2009, 12:53
Mijn mountainbike: Is nooit klaar.

Ik heb ze een tijdje geleden besteld bij Bikesuspension.nl


https://www.bikesuspension.nl/webshop/b ... fpack.html
Plaats reactie