Fox Factory vs Performance
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3453
- Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
- Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR
Alleen waar rij je dat in NL......?
Bicycle, bicycle, bicycle
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Was een knipoog naar een discussie die Michel en ik in het verleden wel voerden. Heeft inderdaad geen plaats in dit topic
Deze Orbea lijkt mij een prima allrounder voor de meest gangbare trails in NL en kort daarbuiten
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Pro Biker
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
- Mijn mountainbike: One-On Lurcher
- Contacteer:
Kapitein Iglo schreef: ↑ma 3 februari 2020, 11:15 Scout verkocht, begrijp ik...? Ga je op deze wel wat meer kilometers maken ?
Enne, ik had Martijn op de app - hij wil meer trail en enduro gaan rijden... klinkt bekend
Hahaha ja dat is wel de bedoeling. De scout was binnen 4 dagen weg. Is verhuisd naar omgeving Venlo.
De Orbea lijkt mij inderdaad ook een prima allrounder.
Heb jij nog een idee over performance vs factory?
Mijn bikes: Orbea Oiz M20 Tr 2020 | Nukeproof Scout 290 2018 | On-One Lurcher | Ghost AMR Lector 7700 | HaiBike Hai Edition RX
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Daar heb ik wel ideeën over - maar geen ervaring mee. Zo te zien ga je een flinke bak geld uitgeven aan een mooie bike, en schuw je de kosten van Factory niet. Daarom hoef je het dus niet te laten. De vraag is of je jezelf in terrein gaat begeven waar je het verschil tussen Performance en Factory merkt, of eruit haalt. Ik denk dat je dat niet heel gauw gaat tegenkomen. En als je jezelf wel in dat terrein gaat begeven, had je misschien liever een cm of twee meer veerweg gehad, dan Factory.michel3vb schreef: ↑ma 3 februari 2020, 20:35Kapitein Iglo schreef: ↑ma 3 februari 2020, 11:15 Scout verkocht, begrijp ik...? Ga je op deze wel wat meer kilometers maken ?
Enne, ik had Martijn op de app - hij wil meer trail en enduro gaan rijden... klinkt bekend
Hahaha ja dat is wel de bedoeling. De scout was binnen 4 dagen weg. Is verhuisd naar omgeving Venlo.
De Orbea lijkt mij inderdaad ook een prima allrounder.
Heb jij nog een idee over performance vs factory?
Ik (Ik dus he, ikzelf) zou dus bij Performance blijven. Maar: de fijngevoeligen onder ons merken het verschil misschien wel. En roemen die de Factory om zijn onnavolgbare small bump compliance, ofzo. Dat kan. Beide zijn sowieso een heel eind verwijderd van die Reba die besloot de seal eruit te ploppen aan het einde van deel twee van Noordwijk
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Hier staat er een M10 TR 2019 te koop:
https://forum.mountainbike.be/viewtopic ... 4&t=150626
https://forum.mountainbike.be/viewtopic ... 4&t=150626
-
- Pro Biker
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
- Mijn mountainbike: One-On Lurcher
- Contacteer:
Helaas een L. Ik heb XL nodig.Rasmazzer schreef: ↑di 4 februari 2020, 08:50 Hier staat er een M10 TR 2019 te koop:
https://forum.mountainbike.be/viewtopic ... 4&t=150626
Mijn bikes: Orbea Oiz M20 Tr 2020 | Nukeproof Scout 290 2018 | On-One Lurcher | Ghost AMR Lector 7700 | HaiBike Hai Edition RX
-
- Pro Biker
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
- Mijn mountainbike: One-On Lurcher
- Contacteer:
Ja dat is wat LarsTB dus ook al in dit topic schreef.Kapitein Iglo schreef: ↑di 4 februari 2020, 08:01Daar heb ik wel ideeën over - maar geen ervaring mee. Zo te zien ga je een flinke bak geld uitgeven aan een mooie bike, en schuw je de kosten van Factory niet. Daarom hoef je het dus niet te laten. De vraag is of je jezelf in terrein gaat begeven waar je het verschil tussen Performance en Factory merkt, of eruit haalt. Ik denk dat je dat niet heel gauw gaat tegenkomen. En als je jezelf wel in dat terrein gaat begeven, had je misschien liever een cm of twee meer veerweg gehad, dan Factory.
Ik (Ik dus he, ikzelf) zou dus bij Performance blijven. Maar: de fijngevoeligen onder ons merken het verschil misschien wel. En roemen die de Factory om zijn onnavolgbare small bump compliance, ofzo. Dat kan. Beide zijn sowieso een heel eind verwijderd van die Reba die besloot de seal eruit te ploppen aan het einde van deel twee van Noordwijk
Nog even een nachtje over slapen want morgen hak ik de knoop door.
Performance heeft wel als voordeel dat ik niet hoef na te denken over een Myo kleur Daar kan je ook te veel kiezen
Mijn bikes: Orbea Oiz M20 Tr 2020 | Nukeproof Scout 290 2018 | On-One Lurcher | Ghost AMR Lector 7700 | HaiBike Hai Edition RX
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Nou, da’s dus simpel. Performance it is! Hoe dan ook, mooie keuze
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 447
- Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
- Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R
Waarom ga je niet gewoon testrijden? Persoonlijk zou ik mijn keuze niet van anderen af laten hangen, maar het verschil zelf willen ervaren.
Je bent van plan om een flinke smak geld uit te geven(!). Een beetje dealer regelt een demo fiets voor je die je een dagje in het bos kan testen.
Je bent van plan om een flinke smak geld uit te geven(!). Een beetje dealer regelt een demo fiets voor je die je een dagje in het bos kan testen.
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Hij heeft getest. Alleen niet op beide modellen. En aangezien je die vering- en dempingverschillen niet heel goed zou merken in NL, en al helemaal niet op een enkel dagje testen zonder de bike helemaal naar je eigen wens te kunnen afstellen, vind ik het niet gek dat de vraag hier wordt voorgelegd.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
M10TR is Fox Factory, 1x12 XT/(XTR), XR 1650 wielset, 4900,-.
M20TR is Fox Performance, 1x12 GX, DT 1900 wielset. zelfde dropper (?) en prima banden, 3900,-.
Ga je het verschil merken tussen 'zeer goed' en 'nog beter'? Ik denk dat je niet zoveel gaat missen als je niet steeds op het scherpst van de snede fietst, in ons gematigde terrein al helemaal niet.
Dan koos ik de M20TR, en investeerde ik het prijsverschil eventueel (als je een lichtgewicht bent) in een echt lekkere lichte stijve wielset.
De dropper zou ik gewoon eens gaan rijden, kan evt altijd geupgrade worden.
De banden zijn in technischer terrein prima voor XC en niet de allerzwaarste trails. Voor vlak Nl zou je evt zelfs iets kunnen kiezen met iets minder grip (voor) en iets minder rolweerstand (achter), afhankelijk van waar je altijd rijdt. Forekaster voor, Ikon 2,35"achter is bv ook nog allround in Nl, zelfs met slechter weer (Zuid L evt wel ook Forekaster achter voor de modder).
En met SRAM GX valt prima te leven, is ook gewoon heel erg goed (al schakelt XT 1x12 wel een tik beter onder belasting met name, zijn de sprongetjes tussen de verzetten iets gelijkmatiger verdeeld, en is het bereik van XT een tikkie groter).
De M10TR is natuurlijk helemaal af, en zeker als je een zwaargewicht bent is die XR 1650 wielset ook al relatief wat lichter en goed. Stel je bent echt licht, dan zouden die XR1650 wielen echter net nog wat mooier kunnen. Dan dus 'zeker' de M20 kiezen, met evt wielupgrade (oude wielset evt meteen verkopen).
M20TR is Fox Performance, 1x12 GX, DT 1900 wielset. zelfde dropper (?) en prima banden, 3900,-.
Ga je het verschil merken tussen 'zeer goed' en 'nog beter'? Ik denk dat je niet zoveel gaat missen als je niet steeds op het scherpst van de snede fietst, in ons gematigde terrein al helemaal niet.
Dan koos ik de M20TR, en investeerde ik het prijsverschil eventueel (als je een lichtgewicht bent) in een echt lekkere lichte stijve wielset.
De dropper zou ik gewoon eens gaan rijden, kan evt altijd geupgrade worden.
De banden zijn in technischer terrein prima voor XC en niet de allerzwaarste trails. Voor vlak Nl zou je evt zelfs iets kunnen kiezen met iets minder grip (voor) en iets minder rolweerstand (achter), afhankelijk van waar je altijd rijdt. Forekaster voor, Ikon 2,35"achter is bv ook nog allround in Nl, zelfs met slechter weer (Zuid L evt wel ook Forekaster achter voor de modder).
En met SRAM GX valt prima te leven, is ook gewoon heel erg goed (al schakelt XT 1x12 wel een tik beter onder belasting met name, zijn de sprongetjes tussen de verzetten iets gelijkmatiger verdeeld, en is het bereik van XT een tikkie groter).
De M10TR is natuurlijk helemaal af, en zeker als je een zwaargewicht bent is die XR 1650 wielset ook al relatief wat lichter en goed. Stel je bent echt licht, dan zouden die XR1650 wielen echter net nog wat mooier kunnen. Dan dus 'zeker' de M20 kiezen, met evt wielupgrade (oude wielset evt meteen verkopen).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
- Mijn mountainbike: One-On Lurcher
- Contacteer:
Bedankt voor de adviezen. Fiets is inmiddels gekocht. Binnenkort volgt er een SYS.
Qua redenering ben ik het helemaal eens met Aurelius. Dat is exact hoe ik er over dacht.
Qua redenering ben ik het helemaal eens met Aurelius. Dat is exact hoe ik er over dacht.
Mijn bikes: Orbea Oiz M20 Tr 2020 | Nukeproof Scout 290 2018 | On-One Lurcher | Ghost AMR Lector 7700 | HaiBike Hai Edition RX
Dit topic maar ff ‘schopje’ geven. Afgelopen dagen getest op een M10. Heerlijke fiets. Volg de redenatie die hier wordt gegeven dat die ‘2,5 procent’ verschil tussen performance tov factory hier in Nederland en mijn bike-skills er niet toe doen om 1.000 euro meer uit te geven. Maar nu doet zich een andere vraag voor: een m10 is niet meer voorhanden in standaard kleuren alleen in myio en de m20 nog wel in de 2 standaard kleuren. Maar die kleuren zijn nu inmiddels 2 jaar op de markt. Mijn verwachting is dus dat ze voor model 2021 wat andere kleuren gaan aanbieden. Heeft iemand een idee welk moment de modelwisssel plaatsvindt? Vind nl beetje jammer om er nu eentje te kopen, half juni te rijden en dan bijvoorbeeld per 1 juli die nieuwe versie.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 259
- Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30
Per september is dat volgens mij zo'n beetje bij alle merken. Ik wacht ook op dat moment, maar dan met als doel om een 2020 model met korting te kunnen scoren