Enduro fullface

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

De ANWB MTB club.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ook allemaal een schapenvacht op het zadel ?
:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik heb net een 7 IDP project 23 gekocht. Ik wou eigenlijk een IXS Trigger bestellen maar dat doet iedereen al 8) :bier:
Maar zonder gekheid, die 7 IDP past keurig in mijn budget en ziet er op het eerste oog goed uit. Ben benieuwd hoe die zit.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Hey Klitse, welke versie heb je gekozen?

Er zijn er 3 met ABS, Glasvezel composiet of Carbon composiet schaal
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Heckler40 schreef: wo 23 juni 2021, 14:05 Hey Klitse, welke versie heb je gekozen?

Er zijn er 3 met ABS, Glasvezel composiet of Carbon composiet schaal
Gezien de beoogde frequentie van gebruik en het budget, ABS.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Klitse schreef: wo 23 juni 2021, 13:51 Ik heb net een 7 IDP project 23 gekocht. Ik wou eigenlijk een IXS Trigger bestellen maar dat doet iedereen al 8) :bier:
Maar zonder gekheid, die 7 IDP past keurig in mijn budget en ziet er op het eerste oog goed uit. Ben benieuwd hoe die zit.
veel maten beschikbaar en geen verstelmogelijkheid (of wellicht met padding) .... had 'm voor mijn zoontje ook op de lijst staan maar ben toch gezwicht voor een MET Parachute (waarvan ik wel de D-buckle ga vervangen voor iets gebruiksvriendelijkers)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

yo-eddy schreef: wo 23 juni 2021, 14:44
Klitse schreef: wo 23 juni 2021, 13:51 Ik heb net een 7 IDP project 23 gekocht. Ik wou eigenlijk een IXS Trigger bestellen maar dat doet iedereen al 8) :bier:
Maar zonder gekheid, die 7 IDP past keurig in mijn budget en ziet er op het eerste oog goed uit. Ben benieuwd hoe die zit.
veel maten beschikbaar en geen verstelmogelijkheid (of wellicht met padding) .... had 'm voor mijn zoontje ook op de lijst staan maar ben toch gezwicht voor een MET Parachute (waarvan ik wel de D-buckle ga vervangen voor iets gebruiksvriendelijkers)
Je kan inderdaad andere padding kopen. De vele maten komen ook door de padding geloof ik. Maar we zien wel. Kan altijd weer terug als het echt niet lekker zit, maar ik verwacht dat deze beter zit dan de Fox.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

MacReal schreef: wo 23 juni 2021, 08:25
Real Epic '89 schreef: wo 23 juni 2021, 08:17

Die voor mij is ook onderweg via Bergfeunde. Ik hoop dat de pasvorm hetzelfde is als mijn Trail RS. (M/L)
Laat je dat nog even weten? :winkie:
Doe ik. Ik ben alleen pas over 3 weken weer thuis.
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

IXS binnen, 56 cm omtrek gemeten maat S/M besteld (54 - 58)
Passing is top, kan me goed voorstellen dat je hier prima de hele dag mee kan fietsen zonder het extreem veel warmer te krijgen dan normaal.
Enige puntje van "kritiek" is het gevoel van de sluiting in je strot als je de kinband enigszins te strak hebt, hier maar eens een stukje padding om maken. De magneetsluiting zelf werkt dan wel weer prima.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ManfredM schreef: vr 25 juni 2021, 15:02 Enige puntje van "kritiek" is het gevoel van de sluiting in je strot als je de kinband enigszins te strak hebt, hier maar eens een stukje padding om maken. De magneetsluiting zelf werkt dan wel weer prima.
Dat is meer een kwestie van 1x goed afstellen en door het klittenbandpadddinghoesje blijft dat voor eeuwig goed zitten. Fidlock is idd goud :-q
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

maaf2 schreef: do 17 juni 2021, 12:33 Inmiddels heb ik een Fox Proframe aangeschaft. Ben er erg blij mee. Zoooo veel luchtiger dan de Fox Rampage Pro die ik heb. Gewoon fijn dat er tijdens het rijden gewoon lucht langs je hoofd waait. Ik ben er nog niet mee gevallen (niet op mijn hoofd in ieder geval), dus kan daar (gelukkig) nog niks over zetten.

Enige minpunt vind ik het gekraak. Denk dat het komt door de MIPS-schaal die er in zit en beweegt ten opzichte van de buitenschaal. Moet nog even goed kijken of daar een oplossing voor te vinden is, want hele tijd gekraak op je hoofd is toch ergens wel wat vervelend.
Ja super fijne helm, prima comfort.
Ben er nooit hard mee gevallen (dan had ik 'm vervangen). Of niet dat ik me kan herinneren.
Mijne is stil en er zit niets los. In tegenstelling tot de gebruiker :D
Af en toe kun je wel goeie aanbiedingen vinden van een proframe, tenminste toen ik 'm kocht. Uiteraard had ik 'm snel nodig en dan betaal je de volle mep.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb intussen een Fox Proframe in M voor mijn 57cm hoofd omtrek gekocht. Pasvorm is prima voor mijn hoofd, maar ik hoor wel de kraakjes ook die hier eerder gemeld zijn. Zal de nieuwigheid zijn. Ik was vooral met de 7idp bezig maar struikelde over een aanbieding voor deze Fox voor iets meer als 150 EUR bij BikeMailOrder.de. Nog nooit eerder bij deze shop gekocht maar alles verliep op rolletjes.

Deze Fox moet qua vorm wel echt bij je passen want geen draai systeem en alleen met de nek en wang kussens is er wat aan de fit te tunen p (en dat gaat ook in vrij grove stappen). Ik overweeg nog wat te customisen met lining strips, heb plenty van zulk spul liggen van eerdere helm aankopen. Het voelt trouwens alleszins stevig en secure, heb niet een gevoel van licht en eng, voelt duidelijk naar veel meer protectie dan mijn trouwe Giro Xen.

Ik heb nog gedacht de aanbieding te posten hier maar na 2 dagen was ie al weer weg.
Het loont duidelijk wel om wat langer te struinen als je aan het zoeken bent.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik had de IXS besteld en weer terug gestuurd.
Een L? Voor 58 en groter is dus te groot als je 58 Als maat hebt.

Toch maar naar aanbiedingen zoeken ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

tiewrap schreef: wo 7 juli 2021, 00:44 Ik had de IXS besteld en weer terug gestuurd.
Een L? Voor 58 en groter is dus te groot als je 58 Als maat hebt.

Toch maar naar aanbiedingen zoeken ?
ik heb met 57cm de S/M .... die had je kunnen passen :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

Wietze.V schreef: vr 4 juni 2021, 09:46 Mensen die toevallig ervaring hebben met de TSG Seek FR? Is ook een budget FF helm met afneembaar kinstuk.
Iemand ervaring met de TSG Seek FR?
Plaats reactie