Enduro fullface

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

yo-eddy schreef: wo 16 juni 2021, 13:16 Ik reed er van het weekend Black Line mee in Winterberg en ik kan dit nog steeds typen ....... anyway.net als gordels en airbags, eigenlijk wil je het niet gebruiken :-q
Dan had je de confidence, en ik denk doordat je je skills hebt en je grenzen kent
Ik ga mijn grenzen verleggen en zie wel nut in een mentale "kruk", eerst maar eens die clinic doen . 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Heckler40 schreef: wo 16 juni 2021, 13:35
yo-eddy schreef: wo 16 juni 2021, 13:16 Ik reed er van het weekend Black Line mee in Winterberg en ik kan dit nog steeds typen ....... anyway.net als gordels en airbags, eigenlijk wil je het niet gebruiken :-q
Dan had je de confidence, en ik denk doordat je je skills hebt en je grenzen kent
Ik ga mijn grenzen verleggen en zie wel nut in een mentale "kruk", eerst maar eens die clinic doen . 8)

Enjoy!!
Ja, is een Enduro achtig lijntje, daar hou ik wel van. Voor grote jump lines wikkel ik mijzelf ook het liefst eerst in een matras :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Net als met verzekeringen.
Pas als je het nodig hebt merk je of je de goede keuze hebt gemaakt....
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Fox Rampage kwam net binnen maar die zit niet lekker. Ook waren de cheekpads wel heel dik en zitten er geen dunnere bij. Die gaat dus maar weer terug. Misschien dat een maatje groter beter zou zitten maar ik ga een alternatief zoeken. :-{
Dus tips in de prijsklasse rond 150 euro zijn welkom.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Inmiddels heb ik een Fox Proframe aangeschaft. Ben er erg blij mee. Zoooo veel luchtiger dan de Fox Rampage Pro die ik heb. Gewoon fijn dat er tijdens het rijden gewoon lucht langs je hoofd waait. Ik ben er nog niet mee gevallen (niet op mijn hoofd in ieder geval), dus kan daar (gelukkig) nog niks over zetten.

Enige minpunt vind ik het gekraak. Denk dat het komt door de MIPS-schaal die er in zit en beweegt ten opzichte van de buitenschaal. Moet nog even goed kijken of daar een oplossing voor te vinden is, want hele tijd gekraak op je hoofd is toch ergens wel wat vervelend.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maaf2 schreef: do 17 juni 2021, 12:33 Inmiddels heb ik een Fox Proframe aangeschaft. Ben er erg blij mee. Zoooo veel luchtiger dan de Fox Rampage Pro die ik heb. Gewoon fijn dat er tijdens het rijden gewoon lucht langs je hoofd waait. Ik ben er nog niet mee gevallen (niet op mijn hoofd in ieder geval), dus kan daar (gelukkig) nog niks over zetten.

Enige minpunt vind ik het gekraak. Denk dat het komt door de MIPS-schaal die er in zit en beweegt ten opzichte van de buitenschaal. Moet nog even goed kijken of daar een oplossing voor te vinden is, want hele tijd gekraak op je hoofd is toch ergens wel wat vervelend.
Mijn IXS Trigger MIPS kraakt niet .....maar heb veel vrienden met Pro Frame ook nooit horen klagen over kraakjes :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Heckler40 schreef: wo 16 juni 2021, 13:07 Dat gevoel van eng en dun probeer ik te vermijden voor mijn eerste zwarte lijnen.

Confidence is belangrijk.
En precies dat gevoel is de reden geweest dat ik mijn Urge heb ingeruild voor een TLD D3. En na een volledige dag gedragen te hebben in het bikepark heb ik daar vooralsnog geen spijt van. Dat mijn hoofd goed beschermd is daar twijfel ik geen moment meer aan, warm is het wel maar ook dat went. Ook het hogere gewicht is geen enkel probleem geweest.
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

Getriggerd door de IXS FF ( :D )ben ik benieuwd hoe de ervaringen zijn mbt maatvoering.
Komen de maattabellen beetje overeen met de realiteit?

Beschikbaarheid is, net als bijna alle andere onderdelen, wel heel beperkt ben ik achter gekomen...
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Klitse schreef: wo 16 juni 2021, 15:33 Fox Rampage kwam net binnen maar die zit niet lekker. Ook waren de cheekpads wel heel dik en zitten er geen dunnere bij. Die gaat dus maar weer terug. Misschien dat een maatje groter beter zou zitten maar ik ga een alternatief zoeken. :-{
Dus tips in de prijsklasse rond 150 euro zijn welkom.
Ik ben opzoek naar iets vergelijkbaars, mocht je de proframe ergens voor 150 euro gevonden hebben dan houd ik me ook aanbevolen :wink:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

ManfredM schreef: vr 18 juni 2021, 10:23 Getriggerd door de IXS FF ( :D )ben ik benieuwd hoe de ervaringen zijn mbt maatvoering.
Komen de maattabellen beetje overeen met de realiteit?

Beschikbaarheid is, net als bijna alle andere onderdelen, wel heel beperkt ben ik achter gekomen...
Maatvoering is spot on, 57cm is mijn hoofd en heb de S/M
Vorige week gekocht bij bike24
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Chemini schreef: ma 21 juni 2021, 17:03
Klitse schreef: wo 16 juni 2021, 15:33 Fox Rampage kwam net binnen maar die zit niet lekker. Ook waren de cheekpads wel heel dik en zitten er geen dunnere bij. Die gaat dus maar weer terug. Misschien dat een maatje groter beter zou zitten maar ik ga een alternatief zoeken. :-{
Dus tips in de prijsklasse rond 150 euro zijn welkom.
Ik ben opzoek naar iets vergelijkbaars, mocht je de proframe ergens voor 150 euro gevonden hebben dan houd ik me ook aanbevolen :wink:
Een proframe voor €150 ga je niet snel vinden denk ik.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

yo-eddy schreef: ma 21 juni 2021, 17:10 Maatvoering is spot on, 57cm is mijn hoofd en heb de S/M
Vorige week gekocht bij bike24
Mooi nieuws! Hier 56 cm en had inmiddels ook S/M besteld bij 24.
Benieuwd of hij vanmiddag klaar ligt :D
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

ManfredM schreef: wo 23 juni 2021, 07:36
yo-eddy schreef: ma 21 juni 2021, 17:10 Maatvoering is spot on, 57cm is mijn hoofd en heb de S/M
Vorige week gekocht bij bike24
Mooi nieuws! Hier 56 cm en had inmiddels ook S/M besteld bij 24.
Benieuwd of hij vanmiddag klaar ligt :D
Die voor mij is ook onderweg via Bergfeunde. Ik hoop dat de pasvorm hetzelfde is als mijn Trail RS. (M/L)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Real Epic '89 schreef: wo 23 juni 2021, 08:17
ManfredM schreef: wo 23 juni 2021, 07:36

Mooi nieuws! Hier 56 cm en had inmiddels ook S/M besteld bij 24.
Benieuwd of hij vanmiddag klaar ligt :D
Die voor mij is ook onderweg via Bergfeunde. Ik hoop dat de pasvorm hetzelfde is als mijn Trail RS. (M/L)
Laat je dat nog even weten? :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Allemaal dezelfde butsmuts. Afbeelding :winkie:
Plaats reactie