Maximale grote kettingblad Grand Canyon AL 6.0

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Hallo allemaal,

Ik heb deze week mijn Grand Canyon AL 6.0 gekregen en in gebruik genomen.
Hoewel de 1x12 drive train me uiterst goed bevalt merk ik wel dat ik moeilijker hoge snelheden op het vlakke behaal omdat het voorste blad maar 30 tanden heeft.
Nu zal een 32 tands niet veel veel schelen, dus denk ik erover om 34 of 36 te installeren.
De vraag is alleen: past dit? Canyon heeft hierover niet veel op de website staan, en de klantenservice heb ik nog geen hele pet van op. (Zie Canyon 2020 topic).

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Benji83 schreef: zo 8 maart 2020, 21:53Ik heb deze week mijn Grand Canyon AL 6.0 gekregen en in gebruik genomen.
Meten?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maak een 'tandwiel' van karton op basis van je huidige voorblad.
Dan zie je of het past, of je een andere offset nodig hebt, of dat het nooit gaat passen.
Ik reed mn Brabantse rondjes met 36t en een 36-11 cassette. Dat beviel mij goed.
(Hoewel het natuurlijk erg persoonlijk is)
Mijn crank was een tripple 104 waar ik de 36(rond) op de plek vh middenblad had.
Dat paste perfect bij mijn frame.

Nu rij ik dezelfde fiets met 30t en 42-11 cassette :-D
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik begrijp ook niet goed waarom fabrikanten een 1x12 drivetrain met een 30T voorblad afmonteren.
Een 32 of zelfs een 34 voorblad zou veel logischer zijn.

En zelfs een 32t hoort meer bij 1x11 imo..
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Rayb81 schreef: di 10 maart 2020, 01:12 Ik begrijp ook niet goed waarom fabrikanten een 1x12 drivetrain met een 30T voorblad afmonteren.
Een 32 of zelfs een 34 voorblad zou veel logischer zijn.

En zelfs een 32t hoort meer bij 1x11 imo..
een fiets wordt gemaakt om overal te kunnen rijden. hier in NL kun je wel een 38 gebruiken, maar kunje dat in de alpen ook?
met een 30t heb je een heel all round verzet, op een 29" kun je er gerust 35 mee rijden, en als je in de bergen zit fatsoenlijk omhoog klauteren
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Rayb81 schreef: di 10 maart 2020, 01:12 Ik begrijp ook niet goed waarom fabrikanten een 1x12 drivetrain met een 30T voorblad afmonteren.
Een 32 of zelfs een 34 voorblad zou veel logischer zijn.

En zelfs een 32t hoort meer bij 1x11 imo..
Dat ligt er maar net aan waar je woont...
Jij verwacht dat jouw fabrikant een speciale NL versie afmonteerd?
Dat gaat iedereen weer steigeren omdat dezelfde fiets elders €100 goedkoper is.
En dan ga je 'm in D bestellen en kom je er vervolgens achter dat je dan zelf de 30t mag wisselen voor een 34t...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Ik denk dat een 34T zeker moet kunnen, waarschijnlijk nog wel een stukje groter.
Tegen de tijd dat de fiets zijn eerste beurt moet hebben (rond de 300km staat dit op de planning) zal ik er eens over babbelen met de LBS.
Plaats reactie