rugtas/watertas

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Ik had een tijdje geleden de camelbak ratchet (6L) gekocht.
Na een rit had ik pijn in mijn nek en heb toen ook maar de deuter race air gekocht (10L).
Na een tip in dit topic bleek dat ik de ratchet niet goed om had, buikband te los en schouderband te strak.
Nu kan ik er ook pijnloos mee fietsen en heb ik dus 2 rugzakken.
De ratchet voor een korte tocht en de deuter voor een lange tocht.
Ze zitten beide goed en de deuter is dus wat groter als de ratchet. Voor de deuter heb ik waterzakken van de decathlon gekocht, prima spul en mondstuk is ook gewoon goed.

Het enige nadeel vind ik dat als ik bv een energiereep / boterham / gelletje wil pakken zonder te stoppen met fietsen, dat dat (bijna)niet mogelijk is.....
Ik kan niet bij de zakken in mijn shirt, en als ik het in de zijkant van mn tas stop kan ik daar onder het fietsen met mijn hand niet bij. Ik moet dan mijn buikband los doen en de rugzak over 1 schouder hangen en dan kan ik er bij, maar is niet handig in een bos....
Heeft iemand hier een goede tip voor wat nog mogelijk is, of hoe doen jullie dat?
Als ik alleen ben vind ik het niet erg om te stoppen, maar met een paar man wil ik eigenlijk gewoon doorfietsen en onder het fietsen tussendoor wat voeding pakken.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als ik een rugzak om heb waar ik niet rijdend bij de zijvakjes kan doe ik een of twee repen in de zak van mijn short (baggy).
Maar dat gaat 'm niet worden als je met lycra rijdt ;-)

Er zijn wel kleine tasjes die je aan de schouderband van een rugzak kunt bevestigen, voor een kleine camera of telefoon. Die zou je ook voor wat reepjes kunnen gebruiken.

Iets dergelijks bedoel ik:
https://www.bever.nl/p/vaude-epoc-m-tas ... olour=4168
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

tape het aan je frame :wink:
''Only dead fish go with the flow''
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Precies om die reden een Osprey Raptor gekocht met 2 zakjes in de belly strap. :-q
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

ik heb aan kleinere Deuter (nee... ik zei niet leuter :wink: ) en die heeft aan de zijkant vakjes die zonder rits. Ik doe daar vaak een banaan in die ik tijdens het fietsen eruit kan halen zonder te stoppen, dus met een reep zou het ook moeten lukken.

Afbeelding
Plaats reactie