rugtas/watertas

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Wat ik voor beperkte opbergruimte en water ideaal vind, is een trailrunning rugzak. Zeker omdat je dan dat kleine beetje spul wat je meeneemt aan de voorkant van je rugzak mee kunt nemen.
Blijft stevig zitten, houd je onderrug vrij en is lekker licht.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dit mondstuk werd laatst hier op het forum getipt:
https://nl.aliexpress.com/item/32852129140.html

Die Deuter heb ik ook al een paar jaar en die bevalt heel goed :-q
Sorry, er staat Speedlite op mijn Deuter rugzak.
Lijkt wel heel erg hetzelfde en ook de afmetingen zijn hetzelfde.
Ik gebruik deze met een Decathlon 2l waterzak en een Camelbak mondstuk.
(het Decathlon mondstuk ging bij mij al snel lekken...)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Goede tip van die mondstukjes ,heb er gelijk 2 besteld , netzoals de drinkzak van decathlon , zo ff ophalen , ben benieuwd hoe deze zich houdt ..
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Crashcat
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 27 augustus 2019, 03:19

Via het forum heb ik een Thule Vital van 6l overgenomen. Tot nu toe is het een fijne rugzak.
De waterleiding heeft een magnetische sleeve, na het drinken gaat die door het magneet vanzelf weer aan de strap.

Afbeelding
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Ik gebruik al jaren een Camelbak Rogue. Bevalt me prima voor de ritjes waar alleen zadeltas spul mee gaat. Reservoir kan 2Liter hebben. De nieuwere Rogue is qua ruimte een stukje minder handig, ik geloof dat Camelbak daar inmiddels een ander model voor heeft.
Who needs roads when there's dirt
E10
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 14 november 2013, 23:14
Mijn mountainbike: Bergamont Trailster EX 7.0

Ik gebruik al jaren drinkzakken van Platypus. Zowel op de fiets als op de latten. Op dit moment een 3 liter big zip. Zeker genoeg bij lange tochten in de zomer. En hij hoeft ja niet vol. Wel alle lucht eruit duwen anders hoor je het klotsen Onderweg.

Dit model is Makkelijk te vullen en schoon te maken en lekt nooit. Heb ooit een uitstapje naar decathlon model gemaakt maar na 2 ritten in de prullenbak gegooid. Wat een troep. Slang ging dubbel zitten, veel te slap, en je zuigt je mottig. Ook al eens tijdens een huttentocht een vergelijk gemaakt met Camel Bag. Deze vond ik lastiger drinken dan de Platypus. Dus voor mij niks anders meer.
.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik ken dan weer iemand die juist heel veel pech had met die Platypus dingen (ik was ooggetuige) en nu al jaren tevreden is met de Decarhlon zakken.
Ik kan die 3x zo dure Platypus dus niet aanraden boven de Decathlon waterzak.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Moet zeggen dat mijn Deca-rugzakken mij prima bevallen en de bijbehorende waterzak en mondstuk evenzo. Heb hiervoor een Vaude gehad en die vond ik minder comfortabel en de waterzak lastiger te vullen en schoon te houden.
''Only dead fish go with the flow''
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik gebruik Camelbak sinds die dingen hier op de markt zijn geloof ik. Ik heb mijn eerste MULE nog en daar is niks mis mee. Toch een paar jaar terug een nieuwe MULE gekocht want de ontwikkeling heeft ook niet stil gezeten. Deze zit gewoon prettiger op de rug en heeft betere/grotere opberg vakjes. Regenjas, gereedschap, wat te snaaien het past er allemaal in. Voor de trips in het buitenland waarbij je de hele dag op je zelf aangewezen bent (en dus extra meuk mee hebt) heb ik een HAWG. Dan rij je inclusief water met 7Kg op je rug dat is voor de lusjes bij ons in Nederland weer een beetje overdreven. (toen ik aan het trainen was met volle bepakking vroeg iemand of ik een reserve fiets mee had) Het reservoir met schroefdop (oud) en bajonetsluiting heb ik nog nooit problemen mee gehad. Gewoon even onder de kraan houden voor je ze er op draait. In de tas stoppen ook geen problemen mee. Hou de zak op de kop, zuigleiding boven dus, en zuig de lucht er uit. Dan vrot je 'm zo in de tas, daarnaast klotst dat ding dan niet.
◼︎ Go round the outside.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Als ik het zo lees ga ik voor m'n volgende tas mogelijk toch voor een ander merk kijken. De draaidop maakt het schoonmaken en vooral drogen van de camelbak niet ideaal, ik denk dat dit voor de vouwtassen een stuk makkelijker gaat
Who needs roads when there's dirt
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

twowheeler schreef: wo 25 maart 2020, 14:15 Als ik het zo lees ga ik voor m'n volgende tas mogelijk toch voor een ander merk kijken. De draaidop maakt het schoonmaken en vooral drogen van de camelbak niet ideaal, ik denk dat dit voor de vouwtassen een stuk makkelijker gaat
Schoonmaken met een tablet , en droogmaken ?, nog nooit gedaan , gewoon bewaren , na spoelen in de koelkast zonder te laten drogen nog nooit schimmelvorming e.d gehad , tis maar hoe je er mee om gaat :-D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En wat je er in stopt ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Snelle Buffer schreef: wo 25 maart 2020, 14:18
twowheeler schreef: wo 25 maart 2020, 14:15 Als ik het zo lees ga ik voor m'n volgende tas mogelijk toch voor een ander merk kijken. De draaidop maakt het schoonmaken en vooral drogen van de camelbak niet ideaal, ik denk dat dit voor de vouwtassen een stuk makkelijker gaat
Schoonmaken met een tablet , en droogmaken ?, nog nooit gedaan , gewoon bewaren , na spoelen in de koelkast zonder te laten drogen nog nooit schimmelvorming e.d gehad , tis maar hoe je er mee om gaat :-D
Ik neem hem altijd mee onder de douche om hem af te spoelen, daarna zoveel mogelijk open laten en het mondstuk van de slang zodat deze kan doorluchten. Maar ik zie in de zak wel wat aanslag af en toe, vooral op de plekken waar ik met de reinigingsborstel niet bij kan. Eens in de zoveel tijd gaat er een tablet door.

Overigens heb ik nog wel de oude antidote set. De nieuwere zijn iets makkelijker open te drukken. En die droogsetjes zijn wel makkelijk. Toch is er wel wat te zeggen voor de andere systemen, deze kunnen bijna volledig binnenstebuiten.

En inderdaad, met gewoon water nergens last van, met sportvoeding kan het heel rap gaan.

Qua ruimte lijkt de ratchet net iets meer op m'n oude rogue zo te zien.
Who needs roads when there's dirt
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ik gebruik meestal die oplostabletten(SYS) in de camelbak , zoals eerder omschreven , tot nu toe , geen aanslag , wel elke maand kunstgebit reiniger tablet erin ..... :D
Heb nu ter vergelijk de Decathlon drinkzak van 2 liter , ja beter schoon te maken, nee lastiger in de Mule te stoppen na vulling ..... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Ik gooi de waterzak leeg en laat het slangetje leeglopen daarna spoel ik het mondstuk en het slangetje af met warm water en dan gaat ie in de vriezer. Doe dat al jaren zo en werkt perfect.
''Only dead fish go with the flow''
Plaats reactie