rugtas/watertas

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Gerwin89 schreef: ma 6 april 2020, 09:16

Oke dankje.
Ik lees dit topic nu pas, nu ik de tas al heb.

Heb je miscchien ook een linkje naar een Deuter?
Edit:
deze bv: https://www.bever.nl/p/deuter-race-air- ... gL-8vD_BwE
Kan ik dan mijn camelbak drinkzak daarin doen?

Dus als ik het goed begrijp zit dat dan beter verdeeld over mijn rug en zou je minder last kunnen hebben van het gewicht?
Ik (TS) heb deze recent gekocht:
https://www.wiggle.nl/deuter-race-rugzak/
Met de code NEWNL heb ik nog 10 euro korting gekregen. Het betreft de Deuter Race 8.
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

FranX78 schreef: di 7 april 2020, 21:08
Gerwin89 schreef: ma 6 april 2020, 09:16

Oke dankje.
Ik lees dit topic nu pas, nu ik de tas al heb.

Heb je miscchien ook een linkje naar een Deuter?
Edit:
deze bv: https://www.bever.nl/p/deuter-race-air- ... gL-8vD_BwE
Kan ik dan mijn camelbak drinkzak daarin doen?

Dus als ik het goed begrijp zit dat dan beter verdeeld over mijn rug en zou je minder last kunnen hebben van het gewicht?
Ik (TS) heb deze recent gekocht:
https://www.wiggle.nl/deuter-race-rugzak/
Met de code NEWNL heb ik nog 10 euro korting gekregen. Het betreft de Deuter Race 8.
En zit er dan een speciaal vak voor je waterzak?
En iets om je slang vast te zetten?
Dat is mij niet helemaal duidelijk.
Ik ga de tips die ik gekregen heb eens proberen en als het niet werkt misschien ook zoiets aanschaffen.
Had ik maar eerder in dit topic gekeken :-D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En zit er dan een speciaal vak voor je waterzak?
En iets om je slang vast te zetten?
Dat is mij niet helemaal duidelijk.
https://www.deuter.com/nl-en/shop/backp ... -backpacks
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Gerwin89 schreef: wo 8 april 2020, 08:39 En zit er dan een speciaal vak voor je waterzak?
En iets om je slang vast te zetten?
Dat is mij niet helemaal duidelijk.
...
Als je mij je e-mailadres stuurt in een PM dan kan ik je wel wat detailfoto's mailen als je wil.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Lol , vandaag even een Evoc stage 12 rugtas gepast In de winkel , gewoon omdat het kan , en jawel gelijk meegenomen :)

Waarvan ik van de mule nv dacht , die zit lekker , was ik aangenaam verrast door de evoc .... :winkie:

Zal wel ff wennen zijn met de wat stijvere achterkant .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
PB1912
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 16 augustus 2013, 00:16
Mijn mountainbike: Cube C:62 Reaction Race 2022

Ik heb ook naar volle tevredenheid een Rugtas van Decathlon, moet nu alleen met 2 handen het mondstuk openen en lees hier dat je er ook een Camelbak mondstuk op kan zetten ? Heeft iemand een link naar welk mondstuk dat is ?

Thnx alvast!
Los muchachos del Breda, Maestros del futbol
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

PB1912 schreef: do 7 mei 2020, 10:01 Ik heb ook naar volle tevredenheid een Rugtas van Decathlon, moet nu alleen met 2 handen het mondstuk openen en lees hier dat je er ook een Camelbak mondstuk op kan zetten ? Heeft iemand een link naar welk mondstuk dat is ?

Thnx alvast!
In pagina 2 van dit topic zegt 'kermit' welke kraan geschikt is.

Daar van uitgaande:
https://www.bever.nl/p/camelbak-ergo-hy ... olour=5806
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Elders op het forum kwam ik dit linkje tegen:
https://nl.aliexpress.com/item/32852129140.html
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gerwin89 schreef: do 7 mei 2020, 10:24
PB1912 schreef: do 7 mei 2020, 10:01 Ik heb ook naar volle tevredenheid een Rugtas van Decathlon, moet nu alleen met 2 handen het mondstuk openen en lees hier dat je er ook een Camelbak mondstuk op kan zetten ? Heeft iemand een link naar welk mondstuk dat is ?

Thnx alvast!
In pagina 2 van dit topic zegt 'kermit' welke kraan geschikt is.

Daar van uitgaande:
https://www.bever.nl/p/camelbak-ergo-hy ... olour=5806
Precies, die past.
En die andere uit mijn post op pagina 2 dus niet, die is voor dikkere slangen. Zo'n kraantje ligt hier dus al een paar jaar te niksen omdat ik daar pas achter kwam toen ik er zelf een besteld had...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Ik (TS) heb inmiddels ruim een maand een Deuter rugzak in gebruik, met een Decathlon 2L waterzak erin. En die combi bevalt eigenlijk best goed.

Even uit nieuwsgierigheid: Wat vinden jullie vervelend aan het Decathlon mondstuk?
Ik heb geen ervaring met andere mondstukken, maar ik vind 'm eigenlijk best prima. Ik heb het kraantje eigenlijk altijd open staan, want als je niet op bijtgedeelte van het mondstuk bijt is het toch afgesloten.
En als je wil drinken: gewoon bijten en zuigen.

Dus ben benieuwd wat er beter is aan bijvoorbeeld een camelbak mondstuk. Wellicht moet ik het gewoon een keer uitproberen voor die paar euro's.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

FranX78 schreef: vr 8 mei 2020, 11:33 Ik (TS) heb inmiddels ruim een maand een Deuter rugzak in gebruik, met een Decathlon 2L waterzak erin. En die combi bevalt eigenlijk best goed.

Even uit nieuwsgierigheid: Wat vinden jullie vervelend aan het Decathlon mondstuk?
Ik heb geen ervaring met andere mondstukken, maar ik vind 'm eigenlijk best prima. Ik heb het kraantje eigenlijk altijd open staan, want als je niet op bijtgedeelte van het mondstuk bijt is het toch afgesloten.
En als je wil drinken: gewoon bijten en zuigen.

Dus ben benieuwd wat er beter is aan bijvoorbeeld een camelbak mondstuk. Wellicht moet ik het gewoon een keer uitproberen voor die paar euro's.
Ik weet niet welk mondstuk van Decathlon je hebt. Ik heb 2 verschillende die je allebei moet uit trekken waarvan 1tje onder een hoek zonder bitevalve, die is niet makkleijk met 1 hand te sluiten en blijft druppelen als ie open staat wat mij betreft een onding .
De ander is een rechte met bitevalve, die werkt een stuk fijner, druppelt minder na en is met 1 hand te sluiten.
''Only dead fish go with the flow''
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Er zit wel verschil in ja, het ene mondstuk vereist wat meer of juist minder zuigkracht in vergelijking met het andere :D

Voor mij telt ook mee hoe makkelijk het schoon te houden is. Ik gebruik zoetigheid (siroop) in het reservoir en die mondstukken met ingewikkelde constructies zijn lastiger schoon te houden. Die van CB zijn ook eenvoudig helemaal uit elkaar te halen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Het betreft deze (zat dus bij aankoop aan de 2L waterzak):
Afbeelding

Het kraantje is onderweg wat lastig open of dicht te zetten, maar ik gebruik dat kraantje eigenlijk ook helemaal nooit. Het staat altijd open. De bitevalve lekt niet zolang je er niet op knijpt/bijt.
Gemak van schoonmaken had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Ik gebruik het enkel i.c.m. water. Buitenkant van het mondstuk is prima af te wassen. De binnenkant heb ik enkel gespoeld met water tot nu toe.

Edit:
Plaatje werkte eerst wel maar nu ineens niet meer. Link:
https://cmuypw.am.files.1drv.com/y4mwS2 ... 51_iOS.jpg
Gebruikersavatar
PB1912
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 16 augustus 2013, 00:16
Mijn mountainbike: Cube C:62 Reaction Race 2022

Ik heb de oude van decathlon maar die moet je echt met 2 handen open maken.
Vandaag deze maar even halen.
Los muchachos del Breda, Maestros del futbol
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

FranX78 schreef: vr 8 mei 2020, 13:33 Het betreft deze (zat dus bij aankoop aan de 2L waterzak):
Afbeelding

Het kraantje is onderweg wat lastig open of dicht te zetten, maar ik gebruik dat kraantje eigenlijk ook helemaal nooit. Het staat altijd open. De bitevalve lekt niet zolang je er niet op knijpt/bijt.
Gemak van schoonmaken had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Ik gebruik het enkel i.c.m. water. Buitenkant van het mondstuk is prima af te wassen. De binnenkant heb ik enkel gespoeld met water tot nu toe.

Edit:
Plaatje werkte eerst wel maar nu ineens niet meer. Link:
https://cmuypw.am.files.1drv.com/y4mwS2 ... 51_iOS.jpg
Dat is een prima mondstuk, hetzelfde of een rip-off van een osprey mondstuk, vaude heeft deze ook trouwens.

Losse rubbertjes zijn verkrijgbaar als deze een keer kapot zijn.
Plaats reactie