Sterke carbonvelgen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Moet jij niet gewoon 100g per wiel erbij pakken en met EX511 gaan rijden? Dat gaat ook niet snel stuk..
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Makkelijk schreef: za 14 maart 2020, 08:15 Moet jij niet gewoon 100g per wiel erbij pakken en met EX511 gaan rijden? Dat gaat ook niet snel stuk..
+1
Ik rijd al 5 jaar met een setje EX471 (de 25mm versie, oooooh, wie rijd er nou nog met zulke smalle velgen??!?!).
Goedkoop, enorm goed bestand tegen deuken, blijven ook behoorlijk recht (1 a 2 x per jaar nalopen) en erg fijne rijeigenschappen.
Ongetwijfeld is ook de EX kapot te krijgen maar persoonlijk ken ik niemand die het is gelukt. Misschien @tiewrap?

Heb het gevoel dat TS gewoon carbon wil omdat het kan, dat is ook prima, gewoon doen.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

nielsvk schreef: za 14 maart 2020, 17:31 Heb het gevoel dat TS gewoon carbon wil omdat het kan, dat is ook prima, gewoon doen.
Mark-V schreef: vr 13 maart 2020, 21:54 Net even mijn velgen opgezocht die ik nu heb:

https://www.ryde.nl/edge-m-26-os

Waarschijnlijk is de winst maar 150-200 gram per wiel (er vanuitgaande dat er geen verdere winst in spaken en nippels te behalen is)...

Dat is niet de moeite waard vrees ik...
Niet dus :D Het materiaal maakt mij niet zoveel uit, maar bij deze bike het gewicht wel.
Ik wil een lichte speelse bike bouwen die redelijk wat kan hebben, maar voor het echte zware werk heb ik een Banshee Darkside. De vraag is alleen of ik die nog ècht nodig heb, inmiddels wordt mijn techniek steeds beter en ben ik steeds minder afhankelijk van het zware materiaal om grote klappen op te vangen:

https://www.instagram.com/p/B4QCA8wnYBK/
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Je bent echt lekker bezig markv.
Je hebt er echt talent voor.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

tiewrap schreef: za 14 maart 2020, 22:07 Je bent echt lekker bezig markv.
Je hebt er echt talent voor.
Om lomp te doen bedoel je? :winkie: :winkie:
Die video is nou niet echt het toonbeeld van skills, meer gewoon lomp droppen en de klap incasseren ;)
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Zie je meeste filmpjes wel voorbij komen, had die nog niet bekeken.
Was een algemene opmerking.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mark-V schreef: za 14 maart 2020, 22:04 Niet dus :D Het materiaal maakt mij niet zoveel uit, maar bij deze bike het gewicht wel.
Ik wil een lichte speelse bike bouwen die redelijk wat kan hebben, maar voor het echte zware werk heb ik een Banshee Darkside. De vraag is alleen of ik die nog ècht nodig heb, inmiddels wordt mijn techniek steeds beter en ben ik steeds minder afhankelijk van het zware materiaal om grote klappen op te vangen:
...
Hoog tijd dat je een keer de ruigere lijnen in het bikepark gaat doen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Wat voor fiets is dit, Banshee.......?
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

tiewrap schreef: za 14 maart 2020, 22:46 Zie je meeste filmpjes wel voorbij komen, had die nog niet bekeken.
Was een algemene opmerking.
Haha, ok thanks!
Al geloof ik niet in talent :winkie:
paulus1981 schreef: za 14 maart 2020, 23:10 Wat voor fiets is dit, Banshee.......?
Op de video? Banshee Darkside:
https://www.bansheebikes.com/darkside

Met op dat moment een 160mm Lyrik voor en ~160mm Cane Creek DB Air CS achter.

Wat ik nu aan t bouwen ben is de Transition Scout Carbon (2017)
https://m.youtube.com/watch?v=V6fzTcRuGqM

Daar komt een geupgrade Pike in met bovenstaande wielen dus :)
Lars TB schreef: za 14 maart 2020, 23:07]
Hoog tijd dat je een keer de ruigere lijnen in het bikepark gaat doen!
Uhm ja, zo kun je het dus ook lezen, maar ik bedoelde dat ik met wat ik er nu mee doe en kan doen, ik geen 180mm Freeride bike nodig heb.
Helaas zie ik mezelf voorlopig nog niet in een buitenlands bikepark gaan rijden (beetje lastig logistiek te regelen met 3 kids, waarvan er één net 2 weken is), maar het mag voor zich spreken dat ik echte zware lijnen (vooral rocks e.d.) echt niet met die Carbon bike ga proberen. :-q

En voor de Minidownhillcups is de Darkside toch ook echt overkill...
Plaats reactie