Fietsendrager voor op trekhaak ZONDER frameklem

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik klem gewoon op het frame, maar merkte wel dat het beschadigde, zeker op een lange vakantie rit.

Wat ik nu doe als ik een lange vakantie rit maak, stuk waar de klem op gaat iig goed schoonmaken.
Dan stuk buis isolatie om het frame en daar de klem omheen dat scheelt veel.

Zorg ook dat je de wielen heel hard aantrekt dat voorkomt onnodig wiebelen van de fiets. Ook tussen die riempjes doe ik een doek of een stuk foam.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Al dat beschermingsmateriaal eromheen op plaatsen waar de klem of de stang het frame raakt is nou precies de reden dat TS juist niet zo'n type drager zoekt. Het zijn en blijven lapmiddelen en vroeg of laat beschadigt het alsnog door het schuren.
Helaas kom ik ook niet verder dan eerder genoemde Saris Thelma 2 drager als alternatief.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Ik zat afgelopen voorjaar me ook al te vergapen aan die dragers daar in de VS, ook daar hebben ze Thule, al worden die modellen niet hier verkocht. Ik vond wel dat die dragers wel steviger zijn dan onze equivalent hier in europa. En dat ook die bikes geen beschadigingen krijgen.
Ben eigenlijk stiekem ook op zoek naar die dragers, alleen zijn die alleen volgens mij te verkrijgen als een hitch bevestiging ipv kogel montage.
Plaats reactie