Suntour Axon Werx F vs SID

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Jirure1984
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 19 december 2010, 17:49
Mijn mountainbike: Giant Anthem 2 2019

450e voor deze vork is dat een schappelijke prijs?

Nieuw, Nonboost, 29er.

Of betere opties voor dit geld?
Laatst gewijzigd door Jirure1984 op do 9 april 2020, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nonboost lijkt niet erg up to date.
Verder ken ik deze vork niet persoonlijk, niet mijn ding. (Lars ?)
Hier iets meer info als het dezelfde vork is(2019), Chrome kan het voor je vertalen:
XC 80-100mm, <1500g, carbon crown, carbon lowers.
https://www.mountainbike.es/consejos-de ... rx-f-rl-rc
advies prijs 1300 euro.
Pluspunten:
+The best.
+Exclusivity of materials.
+Designed and tested in competition.

Minpunten:
-Only for 15x100 mm axis.
-Non-adjustable progressivity.
-Price.
Als het dezelfde vork is valt het nadeel vd prijs alvast weg.

Maar volgens deze review bestond hij al in 2012 en die versie was maar 3 sterren (uit 5).
https://www.bikeradar.com/reviews/compo ... rk-review/
De 100x15 as (beide reviews) doet wel vermoeden dat het een gedateerd ontwerp is (kan ik helemaal mis hebben natuurlijk)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jirure1984
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 19 december 2010, 17:49
Mijn mountainbike: Giant Anthem 2 2019

Je hebt de 'Werx' en 'Werx F' variant. De spaanse link refereert naar de 'Werx F' en de 2de link naar de 'Werx'. Veel kan ik niet vinden over deze vorken, veelal is gedateerd en ook niet of er jaarlijks nieuwe modellen zijn uitgebracht.

De reden dat ik vooralsnog voor non-boost ga is omdat ik vorig jaar een non-boost set heb laten spaken. En ik nog een paar seizoenen de set wil gebruiken. Ga ik voor een boost vork moet ik andere end-caps kopen voor de Hope 4 naaf en spacer voor de remschijf. Maar zover ik begrijp moet ik de voorwiel dan ook opnieuw laten spaken. Stel dat dit allemaal mogelijk is zonder al te hoge kosten. Is dit https://r2-bike.com/ROCK-SHOX-Suspensio ... ered-black dan een beter alternatief? Ze hebben ook nog een 2018 model voor 400 euro.

Edit: ik zie overigens nu dat er adapter sets zijn van MRP voor een voornaaf dat herspaken niet nodig is. Dat maakt de keuze voor een boost vork eenvoudiger.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De juiste adapter heb je zelf al gevonden. :-q

Wat ik bedoelde met non boost, is dat de recente vorken allemaal boost zijn.
Deze niet, dus niet recent ?

Is dit wat de duisters een "Geheimtipp" noemen, of is er een reden dat deze vork niet in alle XC topmodellen zit ?

Misschien dat Lars deze vork kent en er iets zinnigs over kan zeggen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jirure1984
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 19 december 2010, 17:49
Mijn mountainbike: Giant Anthem 2 2019

Navraag gedaan. Het gaat om een 2018 model schijnbaar is dat de meest recente.

Dus suntour Werx F vs SID.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

MRP maakt boost adapters voor je hope naaf waarbij je niet opnieuw hoeft te spaken!
Laatst gewijzigd door Makkelijk op do 9 april 2020, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar woke is, is vuur
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Jirure1984 schreef: wo 8 april 2020, 09:54 Edit: ik zie overigens nu dat er adapter sets zijn van MRP voor een voornaaf dat herspaken niet nodig is. Dat maakt de keuze voor een boost vork eenvoudiger.
Als je de vork bij R2 besteld hebben ze daar ook van die converters https://r2-bike.com/NOW8-Conversion-Kit ... x110-Boost. Bespaart je verzendkosten.
[/quote]
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 8 april 2020, 12:19 Is dit wat de duisters een "Geheimtipp" noemen, of is er een reden dat deze vork niet in alle XC topmodellen zit ?
De reden is dat Fox en RS waarschijnlijk grotere kortingen geven bij de tenders voor vorken bij de grote fietsfabrikanten. Ook imago kan een rolletje spelen. Anders zouden alle topmodellen wel een DVO vork hebben :winkie: .

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jirure1984
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 19 december 2010, 17:49
Mijn mountainbike: Giant Anthem 2 2019

Jan the Man schreef: do 9 april 2020, 09:45 Als je de vork bij R2 besteld hebben ze daar ook van die converters https://r2-bike.com/NOW8-Conversion-Kit ... x110-Boost. Bespaart je verzendkosten.
Dit is precies de set die niet handig is voor mij, want wat ze zeggen bij MRP klopt. Aangezien ik het voorwiel regelmatig moet losmaken als de fiets de auto in gaat.

What makes them better?

There are other conversion kits on the market, but ours is the best. One competing kit consists of two loose 5mm axle spacers that are a pain to install and are easily lost during wheel removal. Another provides you with just one endcap and requires that you re-dish your wheel to re-center it in your fork. The Better Boost Adapter Kit consists of two precisely machined end caps and a brake spacer* (and requisite bolts), and it requires NO DISHING.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Al is de gouden tip van Lars om die adapters heel subtiel aan je wiel te verlijmen. Met 1 drupje gaat het met een beetje kracht los en verlies je het toch niet op de parkeerplaats.
MRP is mooiere oplossing als je een Hope naaf hebt.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie