Zelfde wielset, zelfde freehubtype?
Heb hier een XD freehub met Hope PRO4 vs XD freehub met OHR naaf
Maar ook Garbaruk cassette vs Gx Eagle
Bij wissel moet ik iig ook de AXS fijnafstelling een tikje opwaards geven.
Ik ging er vanuit dat de levensduur dan langer was..
Ik zou er geen 500km mee wachten, eerder 250km. Oftewel gelijk nog 1 bestellen.Maiko schreef: ↑za 2 april 2022, 12:48
Na langs zoeken in duitsland een XX1 Cassette en ketting gevonden, niet voorkeurs kleur, maar die luxe bestaat al tijdje niet. Luisterend naar dit forum koop ik er over 500km een tweede ketting bij, op naar de 4 a 5.000 km… minimaal dus..
Wel frustrerend als je fijne fiets op dit punt komt dat je met een klimmetje er vanaf schiet, of bij een afdaling op alle knopjes moet drukken om een versnelling te vinden die nog iets doet… Enfin… ik zit bij de deur te wachten op mijn pakje…!
Okay, thanks, ga ik zeker doen!At1 schreef: ↑za 2 april 2022, 16:23Ik zou er geen 500km mee wachten, eerder 250km. Oftewel gelijk nog 1 bestellen.Maiko schreef: ↑za 2 april 2022, 12:48
Na langs zoeken in duitsland een XX1 Cassette en ketting gevonden, niet voorkeurs kleur, maar die luxe bestaat al tijdje niet. Luisterend naar dit forum koop ik er over 500km een tweede ketting bij, op naar de 4 a 5.000 km… minimaal dus..
Wel frustrerend als je fijne fiets op dit punt komt dat je met een klimmetje er vanaf schiet, of bij een afdaling op alle knopjes moet drukken om een versnelling te vinden die nog iets doet… Enfin… ik zit bij de deur te wachten op mijn pakje…!
Thanks, deze kende ik al, bedoelde meer het verschil in cassettes tussen XX1 en XO1. En weet niet of je uit die test mag concluderen dat ondanks het ontbreken van de 'coating' bij XO1 deze cassette even lang mee gaat dan een XX1? Wat bij de kettingen wel zo lijkt te zijn.
heb de test ook gelezen. eea wordt op een machine getest met een constant vermogen van 750 watt. Dit zijn waardes die zelfs een jongen als van der Poel niet haalt. Dit maakt in mijn ogen de test behoorlijk zinloos. Ongeveer het verbruik van middenklasse auto,s vergelijken bij 200km/h. In de fietstest breken en scheuren de cassettes al bij 300km, dat geeft aan dat ze zwaar overbelast worden, en nooit voor zulke krachten bedoeld waren.
En ideale test is het niet, continu 750 watt is inderdaad voor niemand op deze wereld te doen, maar vergis je niet het zijn wel de vermogens wat ook in de echte wereld het meeste slijtage plaatsvind, of dit nu continue is of elke keer een paar seconde tot 1 minuut(bij iemand als vdp).bluebiker schreef: ↑wo 20 april 2022, 23:33heb de test ook gelezen. eea wordt op een machine getest met een constant vermogen van 750 watt. Dit zijn waardes die zelfs een jongen als van der Poel niet haalt. Dit maakt in mijn ogen de test behoorlijk zinloos. Ongeveer het verbruik van middenklasse auto,s vergelijken bij 200km/h. In de fietstest breken en scheuren de cassettes al bij 300km, dat geeft aan dat ze zwaar overbelast worden, en nooit voor zulke krachten bedoeld waren.
Tevens is het jammer dat er bv geen KMC kettingen of Sunrace cassettes zijn getest, die worden ook veelvuldig gebruikt. Maar ja het blijft Fiets en die hebben nooit zo'n ruime blik gehad...