Teravail Coronado 27,5 x 3.0 ervaringen?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
plusbikert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 18 april 2020, 17:11

Ik ben mij aan het verdiepen in skinwall bandjes voor mijn Cannondale plusbike (bote3).

Zijn er hier toevallig mensen met ervaring met bovengenoemde band?
Er is lastig aan te komen hier in Europa volgens mij. Maar ik heb ze nu ergens gevonden.

Ik twijfel tussen:

- Onza Canis 2.85 (duurrrr :-? )
- Maxxis Rekon+ 2.8

of dus de teravail. Die zijn 3.0 en dus de breedste van het stel. Dat heeft mijn lichte voorkeur.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Als het je om de breedte gaat vallen de teravail inderdaad het breedste, rijeigenschappen ben ik niet mee bekend.

Nadeel... als je dat als nadeel mag zien is het gewicht van de banden. De andere twee zijn ongeveer 200 gram de band lichter en dat ga je voelen. De maxxis valt dan weer een behoorlijk stukje smaller als de onza.

Ik zou voor de onza gaan alleen dan moet je op zoek naar een mooie aanbieding. Ik weet dat Heckler40 ze destijds voor een mooie prijs bij bikecomponents heeft gescoord.
Just do Ti, or did i die?
plusbikert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 18 april 2020, 17:11

Thnx Deef,

Ja de gewichten zijn nogal tegenstrijdig. Zelf geven ze net boven de 1000gr, maar ik zie ook elders dat ze gewogen worden op 880gr voor de light & supple.

ik weeg zelf al 110kg, dus die laatste 200gram gaat t niet om.

Vandaag met G-one's gereden in Leersum en Amerongen. Best te doen, alleen in het mulle zand gewoon te weinig grip.

De Onza's zijn natuurlijk vet, maar ja, wachten op een aanbieding, wie kan dat? ;)
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Ik zit ook op de wip om deze banden aan te schaffen. Skinwal plus en het lijkt een snel profiel.

Iemand al gereden in 29 x 2.8?
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Plaats reactie