Fietsbril

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Tja prijs is altijd wel een dingetje. Na de hobby na 10 jaar weer te hebben opgepakt is dit geen “goedkope” hobby gebleken als je alles “ moet” aanschaffen en bent zoals ik ben.. 😊.

Ik ben namelijk van t type “ liever alles in 1x keer goed” dan goedkoop beginnen en dan niet tevreden en dan alsnog.... Dit maakt dat ik meestal dus toch kies voor de producten die hier worden aangeraden en vaak goed of best uit de test komen, met nadeel vaak hoog in prijs te zijn.

Mijn 12 jaar oude agu brilletje heeft een klein scheurtje in t montuur en is een kwestie van tijd dat deze helemaal “ knak” zegt.

Dus ja, je raad t al , opzoek naar een goede bril voor de komende 12 jaar, dan lijkt me de Oakley van TS wel een goede keuze.
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

kermit schreef: di 21 april 2020, 09:11 En dan nu graag ook zo een enigzins betaalbare oplossing voor brildragers...
Oakley's (sommige iig) kun je weliswaar laten slijpen op sterkte, maar dan ben je èn gebonden aan één type lens, èn je betaald honderden (>400) euro's voor die bril.
De inzetbril van jou werkt alleen op een gok :D Met een kleinere neus staat het al snel te dicht op je ogen of wordt te zwaar aan de voorkant.

En je bent helaas aan het lowballen qua prijs, tenzij je een heel simpele afwijking hebt met weinig eisen aan het glas. Met een gezamenlijke afwijking van 4.00 (Cilinder+sterkte moet je optellen bij dit soort brillen) ga je al snel richting het dubbele (Oakley kan sowieso niet zo heel ver gaan met slijpen) :-{

Overigens zou ik voor mensen die hier naar kijken Rudy meenemen, die kunnen een grotere afwijking slijpen dan Oakley (gebogen glas met cilinder wordt al snel een cm dik.. ik overdrijf niet). Glas van Rudy is bizar goed (verslaat absoluut het beste van bijvoorbeeld Pearle).

Prijskaartje is minimaal Oakley :-{

Het is wel een aanschaf waar ik extreem veel plezier van heb, maar het is wel een aanschaf waar je even van moet slikken.
kermit schreef: di 21 april 2020, 10:15 En tja, zo'n geslepen Oakley... Ik heb er weleens aan gedacht, maar dan had ik 'm in de afgelopen jaren moeten vervangen vanwege een veranderde sterkte. Dan doet 50 euro voor een paar inzetlensjes toch wat minder pijn :D
Als je ouder wordt gaat vooral je leessterkte achteruit, veraf houdt beter stand. Eén of twee sterkte puntjes maken het verschil niet (en de glazen van Oakley en Rudy zijn ontzettend scherp, dat is echt iets wat je moet ervaren, Pearle topkwaliteit is een lachertje).

Ik heb mijn Rudy al 10 jaar en ondanks dat de sterkte achterloopt op mijn dagelijkse (multifocus) bril is het in het verkeer nog steeds de beste bril. Ik krijg ook geen vermoeide ogen of zo, dus ik zit niet extra te knijpen. Ik merk pas dat ik de Rudy nog op heb als ik iets wil lezen (het niet merken dat je een bril op hebt is imho het grootste compliment).

Nog een mega voordeel van mijn Rudy Rhydon: Rudy heeft ze zo geslepen dat je een brede focus hebt, ook zoiets wat je eerst moet ervearen voordat je het gelooft. Als brildrager zal je waarschijnlijk wel herkennen dat je je hoofd moet zwenken om iets buiten je focus te kunnen zien. Rudy heeft het klaar gespeeld om dat gebied aanzienlijk groter te maken waardoor ik niet zomaar buiten het focus gebied kom (of zelfs naast mijn glas ga kijken). Dat is ook een reden waarom ik ze in het verkeer zo graag op heb, ik zie meer.



Overigens zie ik nu bij Rudy heel veel opties, waarbij volgens mij de "dock" de prijs aanzienlijk zal drukken => Je opticien kan relatief huis-tuin-keuken glas erin drukken. Maar dan mis je wel de voordelen van het bizar goede Rudy glas.

Opties:

https://www.rudyproject.com/ww/en/produ ... odels.html

Dock:

https://www.rudyproject.com/ww/en/produ ... -dock.html

RX-direct: (peperduur, met name de gebogen brede glazen):

https://www.rudyproject.com/ww/en/produ ... irect.html
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ik las (verkeerd) op de site van Rudy Project
THE WORLD MOST EXPENSIVE COLLECTION OF SPORTS PRESCRIPTION SOLUTIONS
Maar kennelijk staat er een T IPV een P
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

Eerlijk gezegd las je het wel goed :-{
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Had een Oakley Radar EV path. Fijne bril in begin, maar kreeg al snel lichte vlekken/waas. Dit zat in het glas/plastic. Bril net geen jaar oud en in de kliko gegooid. (Garantie was/is drama)

Mijn vrouw heeft bij Decathlon een bril gekocht voor nog geen 20,-. Tijdelijke oplossing. Dat ding zit nog eens lekker en beslaat ook nog eens minder snel. Wissel nu tussen de extra meegeleverde glazen. Het is geen tijdelijke oplossing meer :winkie:
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Plaats reactie