Dropper 34mm seatpost

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
richard82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 15:45

Ik zou graag mijn Trek bike willen upgraden met een mooie dropper post. Alleen nu zit ik met het probleem: de zadelpen is precies 34mm. Nu zie ik droppers met de maten 31,6mm of 34,9mm, maar niet exact 34.

Is er een mogelijkheid om een 31,6mm dropperpen te "verdikken" naar exact 34mm?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Met een shim. Maar staat die 34 mm op de huidige pen?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

34mm is een merkwaardige of zeldzame maat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

richard82 schreef: za 25 april 2020, 18:09 Ik zou graag mijn Trek bike willen upgraden met een mooie dropper post. Alleen nu zit ik met het probleem: de zadelpen is precies 34mm. Nu zie ik droppers met de maten 31,6mm of 34,9mm, maar niet exact 34.

Is er een mogelijkheid om een 31,6mm dropperpen te "verdikken" naar exact 34mm?
Denk dat die 34 de buitenmaat van de klem is. Zie je vaker bij 31.6 pennen.

Edit:
Zie dat jij die 26" top fuel uit Te Koop gekocht hebt. Heel simpel: ga je geen dropper inkrijgen, dus bespaar jezelf de moeite van het zoeken. Fiets is van het pre-dropper tijdperk en de constructie van zitbuis/pen laat geen dropper toe. Bij inzakken sloop je je frame.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
richard82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 15:45

Har77 schreef: zo 26 april 2020, 08:38
Denk dat die 34 de buitenmaat van de klem is. Zie je vaker bij 31.6 pennen.

Edit:
Zie dat jij die 26" top fuel uit Te Koop gekocht hebt. Heel simpel: ga je geen dropper inkrijgen, dus bespaar jezelf de moeite van het zoeken. Fiets is van het pre-dropper tijdperk en de constructie van zitbuis/pen laat geen dropper toe. Bij inzakken sloop je je frame.
Klopt ja, de fiets is uit 2009. Ik dacht dat het tien jaar geleden ook al bestond. Wat jammer, dan doen we het maar zonder. Over 1 of 2 jaar, als ik wat kilometers in de benen heb, misschien eens kijken naar een nieuwere bike.

Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken! :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

richard82 schreef: zo 26 april 2020, 13:50 Over 1 of 2 jaar, als ik wat kilometers in de benen heb, misschien eens kijken naar een nieuwere bike.
Je kunt ook de komende 2 maanden heeeeeel veel gaan fietsen :wink: :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
richard82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 15:45

Dat is zeker het plan, voor zover het gezinsleven het toelaat. Eerst even op de weg en door het park, zodra het weer kan en mag met de auto naar de UHR. Het is een jaar of 5 geleden dat ik voor het laatst gebiked heb, dus ben waarschijnlijk in het bos nog wat roestig...

Edit: nu snap ik je pas... DOH! Heel veel kilometers maken in 2 maanden zorgt er helaas niet voor dat de beurs een nieuwe(re) fiets toelaat. Deze blijft minimaal een jaar en waarschijnlijk 2 jaar. Ik zou op termijn meer in DLD, België en Luxemburg willen biken, dus dan zou ik sowieso denk ik een fiets met iets meer veerweg nodig hebben, 100mm is voor die gebieden misschien wat aan de korte kant?
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Har77 schreef: zo 26 april 2020, 08:38 Zie dat jij die 26" top fuel uit Te Koop gekocht hebt. Heel simpel: ga je geen dropper inkrijgen, dus bespaar jezelf de moeite van het zoeken. Fiets is van het pre-dropper tijdperk en de constructie van zitbuis/pen laat geen dropper toe. Bij inzakken sloop je je frame.
Je kan een dropper zoeken met externe kabel, ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen werken. Dan nog moet je met een shim werken want dropper posts worden vrijwel alleen in 30.9 en 31.6 gemaakt (en een paar 27.2mm).
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

zonoskar schreef: di 28 april 2020, 16:20
Har77 schreef: zo 26 april 2020, 08:38 Zie dat jij die 26" top fuel uit Te Koop gekocht hebt. Heel simpel: ga je geen dropper inkrijgen, dus bespaar jezelf de moeite van het zoeken. Fiets is van het pre-dropper tijdperk en de constructie van zitbuis/pen laat geen dropper toe. Bij inzakken sloop je je frame.
Je kan een dropper zoeken met externe kabel, ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen werken. Dan nog moet je met een shim werken want dropper posts worden vrijwel alleen in 30.9 en 31.6 gemaakt (en een paar 27.2mm).

Frame gezien?
Denk het niet.

Even opzoeken en nog een keer proberen 😜
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Har77 schreef: zo 3 mei 2020, 17:18 Frame gezien?
Denk het niet.

Even opzoeken en nog een keer proberen 😜
Hmm, dat is inderdaad een bijzonder onhandige constructie (en niet alleen voor dropper posts).

Afbeelding
Plaats reactie