Ervaringen Duke Crazy Jack

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Bill E Koek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 18 maart 2008, 12:28
Mijn mountainbike: Specialized S-Works

Iemand die wat ervaring kan delen over de Duke Crazy Jack SLS2 6ters velgen?

Lucky Jack SLS2 6ters ervaringen ook welkom :-q

http://www.duke-racingwheels.com/duke-c ... s/?lang=en

Afbeelding
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Heb zelf de zusjes, nu ongeveer 1,5 jaar. Topvelgen: licht, sterk en niet overdreven duur. Voor 28mm, achter 25mm. Ideaal om met verschillende (bredere) banden te experimenteren.

Van de week een nieuwe band erop gezet, ging ook supersoepel. Plopte meteen in de velg en bleef met een beetje latex goed op spanning.

Ik zou ze iedereen adviseren.
wysiwyg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 8 oktober 2020, 10:25

Ik twijfel over de aan te schaffen breedte maat.. De Crazy Jack heeft 26,5mm interne breedte voor het achterwiel. Maar is het gezien de ontwikkelingen, ook op banden gebied, nu misschien niet beter om achter ook een velg met een interne breedte van 29,5mm (net als het voorwiel).
Ik rij nu met een Schwalbe racing ralph 2.25 maar wellicht wordt een volgende band wel een 2.35/2.4....?
Ik ben 1.90 en 93kg

graag jullie gedachten hier over.. Voor en nadelen van de iets bredere velg?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

26,5mm is breed genoeg voor 2.35 en soms beter vanwege een smalle achtervork.
Mensen kiezen dan sowieso een wat smallere (2.25) achterband. Dus de keuze voor een iets smallere achtervelg is zo gek nog niet.
Verder kunnen ze een smallere velg iets meer bestand maken tegen butsen (achterwiel) zonder extra materiaal/gewicht toe te voegen (weet niet of Duke dat gedaan heeft).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
cheizberd
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 8 maart 2015, 21:33

Ik rij tot volledige tevredenheid sinds begin dit jaar met de gelukkige zusjes voorzien van 33 gaatjes in combinatie met xtr mt900 naven.

Een heerlijke strakke, lichte en tot nu toe probleemloze wielset. 1 klein minpuntje is dat de Wolfpack banden die ik heb, er nogal lastig om gaan. Dit komt altijd door de combinatie, maar om mijn DT x1700 reserveset gaan de banden makkelijker.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

cheizberd schreef: do 8 oktober 2020, 13:25 Ik rij tot volledige tevredenheid sinds begin dit jaar met de gelukkige zusjes voorzien van 33 gaatjes
Ik neem aan 32 gaatjes :wink: . Maar wat TSTM al meld: helemaal geen gek idee om achter een smallere velg te monteren dan voor. Zo bouw ik het ook wel eens. Achter heb je toch vaak een smallere band dan voor.

Ook het feit dat niet iedere achterbrug een 2.4 band op 30mm velg kan herbergen kan een rol spelen. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat men de velgen 'zo breed mogelijk wilde', en er dan thuis met monteren achter kwam dat de band de achterbrug raakte. Dus een smallere velg zoeken en opnieuw bouwen.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
cheizberd
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 8 maart 2015, 21:33

Een ventielgat is ook wel handig 😉
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

cheizberd schreef: do 8 oktober 2020, 13:34 Een ventielgat is ook wel handig 😉
Dat is een gat, geen gaatje :winkie: :wink:

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
wysiwyg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 8 oktober 2020, 10:25

Bedankt voor jullie reacties. Maar wat zou het voordeel kunnen zijn van een bredere velg achter. Ook rekening houdend met mijn lengte en gewicht
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Alleen een voordeel als je ook een bredere band gaat (en kunt) gebruiken.
En zo smal is die Duke achtervelg nu ook weer niet.

Maar als je speciale wensen hebt, of twijfelt aan de keuze van de fabrikanten, dan moet je een wielset op maat laten maken, en geen confectie kopen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie