Vxm kettingblad alie

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
shovel76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 20 juli 2014, 13:05

Iemand ervaring mee ?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Inclusief virus.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
shovel76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 20 juli 2014, 13:05

Lars TB schreef: ma 11 mei 2020, 22:09 Inclusief virus.
Las in mijn vorige post dat er veel mee rijden op dit forum dus zo gek is die vraag toch niet !?
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Toch wel, omdat uit bovenstaande blijkt dat je het antwoord op je vraag al had voor je hem stelde 8)

Ik heb er geen ervaring mee.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

shovel76 schreef: ma 11 mei 2020, 22:31
Lars TB schreef: ma 11 mei 2020, 22:09 Inclusief virus.
Las in mijn vorige post dat er veel mee rijden op dit forum dus zo gek is die vraag toch niet !?
Is ook niet gek. Maar misschien moeten we heroverwegen om voor een paar euro korting zoveel spul uit China te halen. Dat stukje ervaring kan ik met je delen.

Absolute Black, Superstar Components of zelfs uit Nederland: https://www.themechanic-parts.com/produ ... ie/single/
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

10 euro of 50 euro, dat is meer dan een paar euro korting Lars.
Dus dat heroverwegen is een gepasseerd station.
Ik had ook liever Made in Holland dan Made in PRC op mn spulletjes staan, aber das war einmal.
We hebben er "met z'n allen" voor gekozen om China dé fabriek van onze planeet te maken.
Dat draai je niet zomaar terug en daar ga ik niet het voortouw in nemen ten koste van mijn persoonlijke economie.

Ik rijd al een tijdje met een Superstar (UK) voorblad en een Deckas (PRC) en ik kan nog geen verschil ontdekken.
Behalve de prijs, 30 euro tov 10 euro.
5euro verz.kosten tov gratis verzenden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
shovel76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 20 juli 2014, 13:05

ThaSingleTrackMastah schreef: di 12 mei 2020, 12:21 10 euro of 50 euro, dat is meer dan een paar euro korting Lars.
Dus dat heroverwegen is een gepasseerd station.
Ik had ook liever Made in Holland dan Made in PRC op mn spulletjes staan, aber das war einmal.
We hebben er "met z'n allen" voor gekozen om China dé fabriek van onze planeet te maken.
Dat draai je niet zomaar terug en daar ga ik niet het voortouw in nemen ten koste van mijn persoonlijke economie.

Ik rijd al een tijdje met een Superstar (UK) voorblad en een Deckas (PRC) en ik kan nog geen verschil ontdekken.
Behalve de prijs, 30 euro tov 10 euro.
5euro verz.kosten tov gratis verzenden.
Gelukkig dat er iemand reageert op de vraag. Die discussies heb ik helemaal geen zin in.

Met ervaring bedoel ik gewoon de kwaliteit en kun je er bv 3000km mee kan raggen of is die na een paar moddertochten al flink versleten.
En of het narrow wide system ook goed werkt en de ketting er niet afloopt bij wat boomstronken bv.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Voor dat tientje kun je dat toch prima zelf uit gaan vissen? :wink:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Elvander schreef: di 12 mei 2020, 13:40 Voor dat tientje kun je dat toch prima zelf uit gaan vissen? :wink:
Inderdaad. En dan die ervaring met de rest delen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mijn beide alu NW's zijn immitatie.
Dwz geen Garbaruk of AbsoluteBlack.
De Superstar, die beschouw ik als een Europese kopie en Ali, dat is een onvervalste Chinese kopie.
Beide goed. Geen km's bijgehouden en we zien hier weinig modder. Wel veel stof en stenen.
De NW vertanding werkt goed. Als de ketting er af zou kunnen springen, dan was dat allang gebeurd.
Enig nadeel van Ali is de lange wachttijd.
Soms kan je tegen bijbetaling expres-verzending kiezen.
(Dan kost het verzenden bijna net zoveel als het NW blad)

Probleem bij Ali is natuurlijk dat je niet weet of de nieuwe batch ook van hetzelfde slijtvaste alu is gemaakt, of dat ze gewoon wat alu schroot tot tandwielen hebben omgevormd.
Dat is bij Superstar alweer wat safer en bij AB zal het altijd wel goed zijn, maar voor die prijs heb je dus 5 Ali voorbladen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
shovel76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 20 juli 2014, 13:05

Dag even terugkomend op mijn bericht.

Ik rijdt nu al 5500 km onverhard met dit tandwiel en ook onder barre omstandigheden. Zeer tevreden over.
Ik ben nu toe aan een nieuwe aandrijving en dan pak ik het tandwiel ook mee want dan heb ik alles weer nieuw. Ja voor € 5,98 hoef ik daar uiteraad niet over na te denken.
Waar ik overigens ook laaiend enthousiast over ben is de squirt wax. Draait allemaal een stuk beter en bij mij zijn cassette en ketting 30% langer meegegaan.
Tot zover deze revieuw.
Succes.
Plaats reactie