Hij bedoelt de zwarte met gele letters, ipv de gele met zwarte letters.
Maar Mavic is toch V&D v2.0?
Nieuwe wielset 27,5: zinvol of onzin?
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Moderator
- Berichten: 16845
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Ze moeten in een oranje-antraciet bike komen, de combinatie daarvan met gele Deemaxen vereist wel een permanente -donkere- zonnebril op de neus.
Ook bij de medebikers...
Ook bij de medebikers...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 41
- Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 13:28
- Mijn mountainbike: Kona Unit, Vitus Mythique
Waarom wil je eigenlijk een set wielen aan de kant zetten, als de velgen de beperking zijn ?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
- Contacteer:
Dankjewel Paul, jij neemt me tenminste nog wel een beetje serieus...
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
A. Einstein
A. Einstein
-
- Moderator
- Berichten: 16845
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Zelfbescherming, ik moet er tegenaan kijken...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
Ik neem je ook heel serieus.
Alleen Mavic een stuk minder serieus.
Maar gele Deemax is net zo iets als dat een Ferrari rood hoort te zijn (niet dat dat altijd mooi is...).
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
- Contacteer:
Fijn, iedere man weet hoe belangrijk het is om serieus genomen te worden
Mijn ervaring met Mavic XL is niet slecht (inderdaad Walter, ik heb er wel eens wat mee gehad, maar beide keren goed oplosbaar)
Systeemwielen zijn vaak wat leuker om te zien dan standaard spul. Zwart-zwart-zwart is ook zo wat.
Of als we gek doen zilveren spaken. Tja...
En om nou Deemax stickers op een niet Deemax wiel te plakken, dat vind ik wel erg cheap.
En zelf iets ontwerpen, daar ben ik niet creatief genoeg voor.
De wielset die je op light bicylce kunt samenstellen is al heel aardig (Behalve de prijs).
Jammer dat ze de Hope naven niet in gunmetal grey hebben. Dat zou denk ik heel mooi bij het antraciet in mijn frame kunnen passen.
Mijn ervaring met Mavic XL is niet slecht (inderdaad Walter, ik heb er wel eens wat mee gehad, maar beide keren goed oplosbaar)
Systeemwielen zijn vaak wat leuker om te zien dan standaard spul. Zwart-zwart-zwart is ook zo wat.
Of als we gek doen zilveren spaken. Tja...
En om nou Deemax stickers op een niet Deemax wiel te plakken, dat vind ik wel erg cheap.
En zelf iets ontwerpen, daar ben ik niet creatief genoeg voor.
De wielset die je op light bicylce kunt samenstellen is al heel aardig (Behalve de prijs).
Jammer dat ze de Hope naven niet in gunmetal grey hebben. Dat zou denk ik heel mooi bij het antraciet in mijn frame kunnen passen.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
A. Einstein
A. Einstein
-
- Moderator
- Berichten: 16845
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Maar wel in...
Zilver zou wellicht ook nog leuk kunnen zijn, had ik achteraf gezien ook kunnen kiezen voor mijn eigen fiets:
Of gewoon zwarte naven en Lars even lief aankijken om een setje RAD15 velgen in een passend kleurtje te anodiseren
Zilver zou wellicht ook nog leuk kunnen zijn, had ik achteraf gezien ook kunnen kiezen voor mijn eigen fiets:
Of gewoon zwarte naven en Lars even lief aankijken om een setje RAD15 velgen in een passend kleurtje te anodiseren
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
- Contacteer:
Oranje lijkt me echt to much.
En zilver bieden ze niet aan bij Lightbikes. al kan ik altijd vragen.
Lijkt me wel een stuk minder saai dan zwart.
En zilver bieden ze niet aan bij Lightbikes. al kan ik altijd vragen.
Lijkt me wel een stuk minder saai dan zwart.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
A. Einstein
A. Einstein
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Oranje is alleen mooi als het echt matcht.
(en dat doet het eigenlijk nooit)
Zilver steekt te veel af.
Blijven zwart en gunmetal over.
Zwart vindt je saai, dus.... gunmetal.
LB heeft geen gunmetal, dus geen LB.
Of je koopt zwart bij LB, losse gunmetal naven bij Wiggle en je laat iemand de boel omspaken.
Dan neem ik de zwarte van je over, voor €150
[edit]Laat maar, gunmetal is niet meer bij Hope[/edit]
(en dat doet het eigenlijk nooit)
Zilver steekt te veel af.
Blijven zwart en gunmetal over.
Zwart vindt je saai, dus.... gunmetal.
LB heeft geen gunmetal, dus geen LB.
Of je koopt zwart bij LB, losse gunmetal naven bij Wiggle en je laat iemand de boel omspaken.
Dan neem ik de zwarte van je over, voor €150
[edit]Laat maar, gunmetal is niet meer bij Hope[/edit]
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
- Contacteer:
En is dat wat? Het kost in ieder geval niet duur, kwa geld dan.
Betekent wel dat er geshopt moet worden op verschillende plekken en dat ik een wielbouwer zo ver moet krijgen.
Maar die zijn er wel te vinden hier
Maar ja, dan zijn er opeens oneindig veel mogelijkheden om de wielen op te bouwen.
In ieder geval platte spaken (looks en het schijnt geweldig te zijn volgens Sapim)
Carbon velgen ben ik ook wel een beetje hebberig op geworden intussen. Maar zeker niet voor $500 per stuk
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
A. Einstein
A. Einstein
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Sapim moet je niet geloven
Men zegt dat die Koozers tegenwoordig best goed zijn. In ieder geval beter dan Mavic
De oude hadden nog wel eens een kapotte body.
Zoals Hope dat ook wel eens heeft/had, scheuren vanuit de uitsparing waar de pallen zitten.
Omdat ik mn wielen zelf bouw durf ik ze wel te proberen.
Men zegt dat die Koozers tegenwoordig best goed zijn. In ieder geval beter dan Mavic
De oude hadden nog wel eens een kapotte body.
Zoals Hope dat ook wel eens heeft/had, scheuren vanuit de uitsparing waar de pallen zitten.
Omdat ik mn wielen zelf bouw durf ik ze wel te proberen.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 331
- Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
- Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016
Ik ben een stap verder en heb twee wielenbouwers om advies gevraagd met prijs. Deze kwamen ongeveer met hetzelfde advies:
DT Swiss XR391 velg met DT Swiss 240s naaf. Spaken DT Swiss of Sapim.
Wielenbouwer 1 zit op 2 uur rijden en daar kan ik dus lastig even kijken en voelen.
Deze heeft echter ook Newman XA25 in het assortiment wat 90 g scheelt en qua kosten niet heel veel duurder is dan de DT Swiss XR391.
Wielset compleet dit dan op 1332 g met Newman + DT Swiss 240s (oud type). € 644
Met XR391 zit ik op 1422 g. € 604. Beide met Sapim spaken.
Wielenbouwer 2 zit op een klein half uurtje rijden wat ik een voordeel vind. Deze heeft ook wel meerdere velgen qua keuze maar niet de Newman.
Hier advies: XR391 met 240s. Gewicht 1450 g met DT swiss comp. race spaken. € 775
Prijzen zonder tubeless lint of ventiel volgens mij.
--> nu zal het verschil bij beide bouwers qua gewicht in de spaken zitten neem ik aan. Sapim zal lichter zijn dat DT Swiss anders kan ik het verschil niet verklaren.
--> maar het prijsverschil vindt ik wel erg hoog tussen beide bijna identieke wielsets (€604 c.q. €775).
--> ik dacht eerst dat bouwer 2 misschien de 240s EXP zou toepassen en daarom duurder was, maar die is er niet voor 9mm QR achter volgens de site van DT Swiss. Maar ik kan dat mis hebben. En dan zou het gewicht ook weer iets lager moeten zijn.
Vragen:
1. Wat is jullie advies: Newman XA25 of DT Swiss XR391 of maakt het weinig uit qua kwaliteit/stijfheid e.d.?
2. € 150 verschil op dit bedrag vindt ik er erg veel. Mis ik wat? Maar 400km heen en terug rijden om alles door te nemen kost ook wat uiteraard.
DT Swiss XR391 velg met DT Swiss 240s naaf. Spaken DT Swiss of Sapim.
Wielenbouwer 1 zit op 2 uur rijden en daar kan ik dus lastig even kijken en voelen.
Deze heeft echter ook Newman XA25 in het assortiment wat 90 g scheelt en qua kosten niet heel veel duurder is dan de DT Swiss XR391.
Wielset compleet dit dan op 1332 g met Newman + DT Swiss 240s (oud type). € 644
Met XR391 zit ik op 1422 g. € 604. Beide met Sapim spaken.
Wielenbouwer 2 zit op een klein half uurtje rijden wat ik een voordeel vind. Deze heeft ook wel meerdere velgen qua keuze maar niet de Newman.
Hier advies: XR391 met 240s. Gewicht 1450 g met DT swiss comp. race spaken. € 775
Prijzen zonder tubeless lint of ventiel volgens mij.
--> nu zal het verschil bij beide bouwers qua gewicht in de spaken zitten neem ik aan. Sapim zal lichter zijn dat DT Swiss anders kan ik het verschil niet verklaren.
--> maar het prijsverschil vindt ik wel erg hoog tussen beide bijna identieke wielsets (€604 c.q. €775).
--> ik dacht eerst dat bouwer 2 misschien de 240s EXP zou toepassen en daarom duurder was, maar die is er niet voor 9mm QR achter volgens de site van DT Swiss. Maar ik kan dat mis hebben. En dan zou het gewicht ook weer iets lager moeten zijn.
Vragen:
1. Wat is jullie advies: Newman XA25 of DT Swiss XR391 of maakt het weinig uit qua kwaliteit/stijfheid e.d.?
2. € 150 verschil op dit bedrag vindt ik er erg veel. Mis ik wat? Maar 400km heen en terug rijden om alles door te nemen kost ook wat uiteraard.
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!