Ik was, ben en blijf klaar met de standaard RS Charger1 demper. Zeker nu de DebonAir19 in de vork zit merk ik nog duidelijke dat de demper het niet kan bijhouden. De achterdemper, een CC DBair Inline, kon ie al niet bijhouden. De demper voelt als mosterd na de maaltijd. Onvoldoende support.
Ik wilde eigenlijk een FAST tuning laten doen maar helaas is dat niet meer mogelijk voor de Charger1.
Onze Oosterburen zijn positief over Mario’s tuning, iemand van hier ook ervaring met M-Suspensiontech?
Voorvork/ demper tuning by MST (Fox RockShox)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8042
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Enig koud watervrees van jullie kant Ik zal de kolen uit het vuur halen. Tweede week van juni gaat mijn Charger naar MST. Uiteraard vooraf even kort op de pijnbank, want ja wat verwacht ik wel van de Charger. Wat ie nu niet biedt.
- JW
- Mountainbike Junk
- Berichten: 281
- Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron
Interessant, heb al enige tijd een charger demper in m'n oude Lyrik zitten (upgrade kit) en die is beter dan de originele RC2DH demper. En toch blijft de vork wat minder soepel dan ik zou verwachten. Dat is nu eigenlijk het enige deel dat niet echt lekker meedoet, rest van mn oldtimer doet het echt super op suspension vlak (ccdb).
Las in ieder geval goeie berichten op de Duitse sites over fast tuning, benieuwd naar de resultaten van Msuspensiontech.
Las in ieder geval goeie berichten op de Duitse sites over fast tuning, benieuwd naar de resultaten van Msuspensiontech.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8042
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Kan er en andere luchtkamer in je Lyrik? Scheelt al een boel in ‘soepelheid’.
Ik ben ook benieuwd naar het resultaat van de MST tuning. De vork gaat dit weekend uit elkaar, alleen de Charger opsturen is voldoende.
Ik ben ook benieuwd naar het resultaat van de MST tuning. De vork gaat dit weekend uit elkaar, alleen de Charger opsturen is voldoende.
- JW
- Mountainbike Junk
- Berichten: 281
- Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron
Mijn Lyrik is nog een coil (eerste model, 2013?), zo goed als geen preload, gele veer ipv standaard rood en nog niet zo soepel. Lijkt sticktion, vorige week wel weer onderhoud gegeven (olie lower legs, seals gevet, foamringen schoon, bussen nog als nieuw) en het is beter maar kan toch nog beter vergeleken met zelfde vorken die ik wel eens getest heb.
Handig ja dat het echt enkel die charger insert is die je opstuurt, even kijken hoe lang de service duurt, nu ik komende weken nog in nl ben kan ook de oude demper terugzetten.
Handig ja dat het echt enkel die charger insert is die je opstuurt, even kijken hoe lang de service duurt, nu ik komende weken nog in nl ben kan ook de oude demper terugzetten.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8042
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Ja, wat kan je vooraf van een dergelijke tuning verwachten. Superlatieven zouden te kort komen, dat hoopte ik althans.
De eerste indruk, op de parkeerplaats zeg maar, is niks bijzonders. Stoeprand op, nou ja kijk de vork reageert. Net als voorheen.
Oké tijd voor iets meer dan dit geneuzel. Dus gaan, de tijd is beperkt met dreigende luchten, naar de plaatselijke vuilnisbelt.
De rockgarden aldaar ken ik als mijn broekzak. Onderweg alvast een langere trap meegenomen. Hé behoudt ik nu snelheid naar beneden toe. Geen tijd, door naar de rockgarden. Aldaar aangekomen eerst 3x dropoff en dan de rockgarden. Na iedereen dropoff reageert de vork anders dan ik gewend was. Het voelt nu als gecontroleerd landen. Bocht naar rechts en de stenen doemen op. Zoefff, hè dat was het al. Dit klopt niet.
Oké nog een keer, weer hetzelfde effect. Ik houd snelheid vast waar ik die voorheen verloor door dat de vork bleef hangen en trager werd.
Oké, nog een keer en nu die grotere steen meenemen. Steen gemist? (Echt niet maar goed zo voelt het). Nog een keer dan focus op die ene steen. Welke steen dan. Oké de MST tuning is goed.
Nog even wat anders voor de regen, steil taludje af (ROB’s drop). Voorheen dook de vork hier door zijn veerweg en hing je met je kont ergens buiten je centerpoint. Nu, hop dat ding af, spot-on centerpoint
Dit smaakt naar meer
De eerste indruk, op de parkeerplaats zeg maar, is niks bijzonders. Stoeprand op, nou ja kijk de vork reageert. Net als voorheen.
Oké tijd voor iets meer dan dit geneuzel. Dus gaan, de tijd is beperkt met dreigende luchten, naar de plaatselijke vuilnisbelt.
De rockgarden aldaar ken ik als mijn broekzak. Onderweg alvast een langere trap meegenomen. Hé behoudt ik nu snelheid naar beneden toe. Geen tijd, door naar de rockgarden. Aldaar aangekomen eerst 3x dropoff en dan de rockgarden. Na iedereen dropoff reageert de vork anders dan ik gewend was. Het voelt nu als gecontroleerd landen. Bocht naar rechts en de stenen doemen op. Zoefff, hè dat was het al. Dit klopt niet.
Oké nog een keer, weer hetzelfde effect. Ik houd snelheid vast waar ik die voorheen verloor door dat de vork bleef hangen en trager werd.
Oké, nog een keer en nu die grotere steen meenemen. Steen gemist? (Echt niet maar goed zo voelt het). Nog een keer dan focus op die ene steen. Welke steen dan. Oké de MST tuning is goed.
Nog even wat anders voor de regen, steil taludje af (ROB’s drop). Voorheen dook de vork hier door zijn veerweg en hing je met je kont ergens buiten je centerpoint. Nu, hop dat ding af, spot-on centerpoint
Dit smaakt naar meer
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8042
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
3 weken was ie weg. Mede omdat DHL op de heenweg enorm traag was. Let wel ik heb vooraf contact gehad met MST zodat ie ingeboekt was. Tussen dat contact en een plekje vrij in de MST werkplaats zat 3 weken.
Ik heb, na overleg, alleen de Charger demper opgestuurd. De rest van de vork had ik zelf al van een servicebeurt voorzien.
Kosten waren 152 euro.
Ik heb, na overleg, alleen de Charger demper opgestuurd. De rest van de vork had ik zelf al van een servicebeurt voorzien.
Kosten waren 152 euro.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8042
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Nu weet ik niet welke demper je hebt. Maar als ik je een tip mag geven, stuur die gelijk mee (ik had dit formulier ingevuld en met de Charger meegestuurd).
Vandaag Zeisterlitz gereden, tja is zo’n vork nog leuk aldaar... Mijn mtb conditie is bagger maar de vork wil heel erg graag. Hoe harder je rijdt hoe meer de demper zich laat gelden. Dat was hetgeen mij voor ogen stond. Betekend wel dat ik vaker elders zal moeten gaan rijden. Tja dat is dan niet anders
Vandaag Zeisterlitz gereden, tja is zo’n vork nog leuk aldaar... Mijn mtb conditie is bagger maar de vork wil heel erg graag. Hoe harder je rijdt hoe meer de demper zich laat gelden. Dat was hetgeen mij voor ogen stond. Betekend wel dat ik vaker elders zal moeten gaan rijden. Tja dat is dan niet anders
-
- Moderator
- Berichten: 16811
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Ik heb MST eens een berichtje gestuurd om te vragen of zij wat kunnen met mijn Fox 34 / 130mm.
Die doet het best aardig, tot ik op die brakebumps op het traumapad (en gelijksoortig werk) kom. Dan kan hij het allemaal niet meer bijbenen...
Die doet het best aardig, tot ik op die brakebumps op het traumapad (en gelijksoortig werk) kom. Dan kan hij het allemaal niet meer bijbenen...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After