Voorvork/ demper tuning by MST (Fox RockShox)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik ben nieuwsgierig of dat inderdaad kan. Wordt gevolgd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

kermit schreef: vr 10 juli 2020, 10:31 Ik heb MST eens een berichtje gestuurd om te vragen of zij wat kunnen met mijn Fox 34 / 130mm.
Die doet het best aardig, tot ik op die brakebumps op het traumapad (en gelijksoortig werk) kom. Dan kan hij het allemaal niet meer bijbenen...
Nou, het kan dus :) :
"Bei der Zugstufe kommt der gleiche Kolben zum Einsatz wie ich ihn bei meinem charger 1 Tuning verbaue, die Druckstufe wird intern über eine lowspeed erweitert."

De kosten vind ik meevallen, in combinatie met een service (komt nagenoeg op hetzelfde bedrag als wat Jurriaan aangaf).
Een service stond sowieso al in de planning voor over niet al te lange tijd dus ik ga maar eens vragen wanneer de beste man tijd heeft...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik ga commissie vragen.. :winkie:

Maar top dat het kan.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De vork gaat vandaag op de post naar MST, staat ingepland voor de 28e.
Misschien wat ruim, maar je weet nooit of er nog vertragingen met de verzending optreden en of ik de vork nog een paar dagen in de fiets laat zitten of niet maakt ook niet echt uit.

Ben erg benieuwd of ik net zo lyrisch ga zijn over de tuning als jij ;-)
Ik hoop uiteraard van wel...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

kermit schreef: di 14 juli 2020, 08:37 De kosten vind ik meevallen,
Vooral als je weet wat de vork zelf gekost heeft :-D
Ik hoor wel of het je gaat bevallen.
'BUILT not Bought '
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat ga jij zeker horen maat ;-)
Maar 90~100 euro voor een basisservice is vrij normaal, voor vijf tientjes meer komt er nu -als het goed is- een duidelijk betere demping in. Dat vind ik een heel acceptabel bedrag.

Het is dat-ie in Duitsland zit waardoor er nog wat verzendkosten bij komen maar dan nog. YOLO en zo :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Daarom! En dan is het uiteindelijke totaalbedrag voor een waarschijnlijk heel goed presterende vork nog een koopje :-q
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik heb een Lyrik met de RCT3 uit 2018 en de 2020 dual air en zie best daar het e.a aan de demper te verbeteren valt.
Op zich is het een prima vork, maar hij gaat sneller door zijn midtravel als ik zou willen dus voor oude dempers zie ik echt wel winst bij het tunen.
Op mijn Ripmo zit de 2021 Lyrik en die is echt enorm veel beter.
Veel sensibeler op kleine chatter en brakebumps, tegelijkertijd veel betere midstroke support waar ik nu niet meer doorheen zak als het heel stijl is (voor mijn doen en ik rem) terwijl ik wel alle travel gebruik zonder harde bottom outs. Daaraan zie ik echt niet wat er te verbeteren valt los van dat het altijd nog stijver kan.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nog niet gereden met een Charger 2.1. Maar de Charger 1.0 kon echt stukken beter.
kermit schreef: vr 17 juli 2020, 11:12 De vork gaat vandaag op de post naar MST, staat ingepland voor de 28e.
Misschien wat ruim, maar je weet nooit of er nog vertragingen met de verzending optreden en of ik de vork nog een paar dagen in de fiets laat zitten of niet maakt ook niet echt uit.

Ben erg benieuwd of ik net zo lyrisch ga zijn over de tuning als jij ;-)
Ik hoop uiteraard van wel...
Ik zat ook zo ruim in de verzendtijd en die heeft de pakketbezorger volledig gebruikt..

Hoeveel winst valt er uit een Fox 34 te halen valt, that’s the question.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nou, de verzending naar Duitsland was geen probleem, dat ging heel snel... maar terug lijkt dat wel te worden :-{
Status is al vanaf vorige week zaterdag onveranderd, behandeld in exportcentrum in Duitsland. Weer DHL, daar had ik recentelijk ook een probleem mee met een pakket dat nooit aangekomen is. Wat een prutsers.

Dus ik heb nu MST maar een berichtje gestuurd of hij een onderzoek naar het pakket kan opstarten bij DHL.
En dan maar afwachten.


(Worst case scenario, het pakket is onvindbaar. Wat dan? Ik neem aan dat hij het verzekerd verzonden heeft, maar dat is mijn probleem volgens mij niet omdat de verzender verantwoordelijk is voor het pakket. Maar de hoogte van een eventuele vergoeding kan natuurlijk wel een dingetje zijn... een Fox 34 in perfecte -en getunede- staat maar wel 2,5 jaar oud. Hoe en door wie wordt dan de waarde bepaald?
Nou ja, niet op de feiten vooruit lopen en voorlopig maar van alleen wat vertraging uitgaan...).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Er rijdt ondertussen een DHL'er rond met gratis leuke parts op z'n fiets...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Ik heb laatst 3 weken kunnen wachten voordat de status veranderd was en het pakketje ineens weer ging bewegen. Daar was ook een duwtje tegen DHL van de verzender voor nodig.

DHL heeft dat de laatste tijd soms. (3x tot nu toe) Terwijl ze op andere momenten binnen 48u kunnen leveren... (Alles uit Duitsland)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

kermit schreef: di 11 augustus 2020, 09:55 Nou, de verzending naar Duitsland was geen probleem, dat ging heel snel... maar terug lijkt dat wel te worden :-{
Status is al vanaf vorige week zaterdag onveranderd, behandeld in exportcentrum in Duitsland. Weer DHL, daar had ik recentelijk ook een probleem mee met een pakket dat nooit aangekomen is. Wat een prutsers.

Dus ik heb nu MST maar een berichtje gestuurd of hij een onderzoek naar het pakket kan opstarten bij DHL.
En dan maar afwachten.
Komt meestal goed. DHL werkt erg slecht de status bij. Je zal zien staat ineens iemand van DHL voor je deur.

Fingers crossed.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik had er ff goed de balen van en begon gisterenavond al aan een tweede DVO-tje te denken... :oops: :D

Maar toch maar even niet, ben ook veel te benieuwd wat die demperaanpassing bij de Fox me oplevert.
Dus geduld oefenen is wat me te doen staat...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

DHL is verrassend tegenwoordig, afgelopen week een broekje (Zandona Soft Active Beschermers Shorts) besteld bij FC-Moto.
Staat 4 dagen in status die niet veranderd, kom terug van herhalingslessen duikbrevet en vind het pakket in de garage. (Door buurvrouw aangenomen)

We duimen Groentje! :tong (En btw Mario levert puik werk) :-q
Plaats reactie