Sram SX Eagle schakelt als een dweil

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Remos112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: za 6 juni 2020, 21:06

MagpieManny schreef: wo 17 juni 2020, 21:41 Ik snap je helemaal. Weet in ieder geval dat die padjes niet recht hoeven te zijn als ze nieuw zijn. En ook dat ze eigenlijk recht gezet moeten worden op je frame. (Allemaal info van dit forum btw :tong ) Je hebt daar eigenlijk speciale gereedschap voor nodig om ze richten op je wiel.

Ook is de B gap belangrijk bij sram eagle. Heb je daar een tooltje voor gehad (rood meestal)?

Succes in iedergeval. Woon beetje ver anders had ik graag geholpen!
Nee ik heb letterlijk niks bij de fiets gekregen. Ik heb ook het gevoel dat ze deze fiets er doorheen hebben gehaast. Ik kocht de fiets op een donderdag en zou hem volgende week vrijdag kunnen ophalen omdat ze dingen wilden afstellen rijklaar maken etc. Fair enough. Maar toen kwam ik daar die vrijdag waren ze de fiets vergeten op de planning te zetten en het werd moeilijk moeilijk allemaal, heel misschien de zaterdag maar waarschijnlijk maandag pas hadden ze een gaatje in de agenda. Toen werd ik zaterdag ochtend gebeld dat hij al klaar stond, hij stond echter nog wel bovenin de winkel dus ik betwijfel dan ook ten zeerste of de fiets wel echt is nagelopen, ook omdat deze problemen dan ongetwijfeld aan het licht waren gekomen.

Vervolgens kom ik dan met het voorstel om onderdelen te vervangen (op mijn kosten) voor onderdelen die toch al op de toekomst wish list stonden, dat was vorige week dinsdag. Ik heb nog steeds niks gehoord Ik vind het bedroevende service.
MagpieManny
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 17 juni 2020, 20:29

Ok dat klinkt wel zuur qua service inderdaad. Zou toch ff aandringen met de 'kennis' die je nu hebt. Hopelijk weten ze er wel raad mee.

Meeste hier op het forum raden ook vaak om eerst je spullen af te rijden dan pas wat anders te kopen. Maar als het echt bagger gaat snap ik het wel.

Het kan zijn dat de tool niet mee gelevered word als de groepset al gemonteerd is op de fiets. Ik had hem er los op gemonteerd dus bij mij zat in de doos. Er kwam een nieuw tooltje uit, die makkelijker was maar wanneer weet ik ook niet. https://www.futurumshop.nl/sram-eagle-a ... rood.phtml

Check ff op de sram site voor uitleg.

Nogmaals ben ik het met je eens dat een bikeshop je fiets wel ff normaal kan afleveren. Bellen is ook vaak beter dan mailen btw (ben er echt slecht in zelf :roll: )
Remos112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: za 6 juni 2020, 21:06

MagpieManny schreef: wo 17 juni 2020, 22:33 Ok dat klinkt wel zuur qua service inderdaad. Zou toch ff aandringen met de 'kennis' die je nu hebt. Hopelijk weten ze er wel raad mee.

Meeste hier op het forum raden ook vaak om eerst je spullen af te rijden dan pas wat anders te kopen. Maar als het echt bagger gaat snap ik het wel.

Het kan zijn dat de tool niet mee gelevered word als de groepset al gemonteerd is op de fiets. Ik had hem er los op gemonteerd dus bij mij zat in de doos. Er kwam een nieuw tooltje uit, die makkelijker was maar wanneer weet ik ook niet. https://www.futurumshop.nl/sram-eagle-a ... rood.phtml

Check ff op de sram site voor uitleg.

Nogmaals ben ik het met je eens dat een bikeshop je fiets wel ff normaal kan afleveren. Bellen is ook vaak beter dan mailen btw (ben er echt slecht in zelf :roll: )
Bedankt voor de links en de informatie. Ik ben tot nog toe alle keren bij de winkel zelf langs gegaan face to face om misverstanden te voorkomen. Maar morgen ga ik even nabellen vanuit mijn werk, ben benieuwd wat ze met de nieuwe informate doen, en hopelijk komt er alsnog een vlotte oplossing.
Remos112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: za 6 juni 2020, 21:06

Vandaag weer even gebeld en de onderdelen lagen klaar alleen was dit kennelijk aan niemand doorgegeven. En zowaar de XT derailleur ipv. SLX. Ik heb zojuist de fiets weggebracht en waarschijnlijk is hij morgen weer klaar. Ik ben beniewd.
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

Je derailleur is zo krom als een wokkel.
Als je fietsenwinkel de fiets zo afgeleverd heeft, is dat slordig.
Als ze er nu een nieuw schakelgroepje op zetten lossen ze het wel netjes op.
Dit zal voor hun ook een leermomentje zijn.
En als het nu weer niet goed schakelt, niet zelf lopen kloten maar terug naar die zaak.
Handig als je jezelf kunt redden maar een nieuwe fiets moet bij aflevering tiptop in orde zijn.
Qua Patet Orbis
MagpieManny
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 17 juni 2020, 20:29

Hoop dat je nu lekker kan fietsen.
En downtherabbithole heeft zeker gelijk. Ik vind het wel leuk om te sleutel maar niet een om shops fouten te herstellen of dingen te maken die ik niet kapot heb genaakt :)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Downtherabbithole schreef: vr 19 juni 2020, 09:10
Als je fietsenwinkel de fiets zo afgeleverd heeft, is dat slordig.
Als ze er nu een nieuw schakelgroepje op zetten lossen ze het wel netjes op.
Zoals ik het lees is de fiets met een probleem afgeleverd en wordt het nu op extra kosten van TS weer goed gemaakt.
Misschien lees ik het niet goed maar dan hoor ik het wel.

Als klant zou ik hier erge moeite mee hebben zeker omdat ik, zoals ik hier al schreef, weet dat SX dan wel een goedkope groep is maar dat het hartstikke goed kan schakelen. De winkel is hier gemakzuchtig geweest bij de aflevering en TS mag dat oplossen.
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

Dat had ik niet gezien maar je hebt gelijk.
Het lijkt wel dat dit een voorstel van ts zelf is om van het probleem af te komen.
Dan is het een keuze van ts en kun je dit niet de leverancier verwijten.
Qua Patet Orbis
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Dat is zo maar als de fiets gewoon goed afgeleverd was geweest ....

Ik hoop voor hem dat er straks in ieder geval met plezier gefietst kan worden 8)
Remos112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: za 6 juni 2020, 21:06

Als de fiets gewoon in orde was had ik de SX groep gewoon opgereden en daarna betere onderdelen geplaatst. Maar inderdaad nu op mijn verzoek deze onderdelen eronder. Ik heb geen bericht gekregen vandaag dus waarschijnlijk wordt het dan dinsdag. Gelukkig heb ik de racer nog om dit weekend mee te fietsen. Zodra ik de fiets terug heb laat ik het weten.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bij het doorlezen van dit ropic krijg ik geen beste indruk van die fietsenmaker.
Waarschijnlijk hebben ze de fiets slecht afgeleverd.
Ze hebben geen tijd voor Remon. Maar ik durf te wedden dat ze wel tijd hadden zijn geld in ontvangst te nemen ;)
Remon stelt vervanging/upgrade voor, dat voorstel nemen ze graag over zonder financiele tegemoedkoming.
Spul is binnen, maar TS wordt niet op de hoogte gesteld.
TS brengt zn fiets, maar wederom geen communicatie. TS hoopt nu dat zn fiets ni dinsdag klaar is. :o
Ik was er allang klaar mee geweest :evil:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Snel een nieuwe fietsenmaker zoeken inderdaad.
Geen gezeik, mountainbike!
Remos112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: za 6 juni 2020, 21:06

Ik had ook beter verwacht van een Giant dealer notabene, dus aan de merk kennis mag het niet liggen . Ik heb nog een tegoedbon voor gratis eerste onderhoudsbeurt , maar ik twijfel erg of ik dat wel moet doen zodra het zover is. Morgen zijn ze weer open en hoop ik meer nieuws te hebben . Bedankt voor de support allen !
Remos112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: za 6 juni 2020, 21:06

De dinsdag is inmiddels voorbij, en guess what, nog steeds niks gehoord. Morgen er zelf maar weer achteraan bellen. Waardeloos
E10
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 14 november 2013, 23:14
Mijn mountainbike: Bergamont Trailster EX 7.0

Ik zou als ik de fiets ging ophalen zeggen stuur maar de rekening per mail. Eens kijken of ze ook zo lang tijd hebben met wachten op hun geld. Dan hebben ze opeens wel tijd om te bellen.

Diep triest te lezen dat je zo wordt afgescheept door je fietsenmaker Waar je nota bene een nieuwe fiets koopt van een dikke 1500 euro. Begint al met het Afleveren, wazig verhaal. Dan onderdelen besteld, niet gebeld, beetje een rotzooitje daar. Tijd voor een beetje structuur lijkt me. Gaat blijkbaar te goed in de fietsenwereld.

Die zag mij in ieder geval niet meer terug. Gelukkig zijn er ook nog fietsenmakers te vinden die wel hun best doen voor hun klanten.
Plaats reactie