Bib of short?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Ik heb recentelijk weer t Mountainbiken opgepakt en had nog een zgan agu bib in de kast.

Nu vond ik dit voorheen al niet zo’n fraai gezicht en voelde mij er niet prettig bij. Hetzelfde voor de shirt’s van 10jaar geleden.

Ik draag nu de agu bib onder een short van de decathlon met een wat wijder shirt erop.
Ook omdat ik dit wat fijner vind zitten en ik mij er dus comfortabeler in voel. Voordeel van deze combi is dat ik in de short een grote rits heb zitten voor mijn telefoon en huissleutel ( wel fijn als je ook wel eens alleen rijd).

Ik heb totaal geen last van de 2 verschillende broeken over elkaar.

Alleen zie ik nu dat ik wel illegaal bezich ben op mijn hardtail op de 013 route☺️

Brake the rules and feel Free.... 👍🏻
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16809
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

DJMARCO schreef: zo 28 juni 2020, 11:04.Alleen zie ik nu dat ik wel illegaal bezich ben op mijn hardtail op de 013 route☺️
In dat geval ben ik dat ook.
Gelukkig nog geen prent van de regeltjesneukpolitie gehad ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Gewoon lekker doen wat je zelf wil. Als dat een bib is voor beste comfort, met een broekje eroverheen voor je looks, prima. Al die domme regeltjes houden ze maar bij de diverse wielersclubjes, blijven we daar gewoon weg.
Ik rijd zelf een fully voor ervarenen mannen, met beginners flats, een bib en een aeroshirtje met panterprint. Vind ik het meest comfortabel.
JaspertJ
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 21 maart 2021, 13:09

Er staat NERGENS dat het verboden is, ik zie het vaakst dat ze op MTV ook gewoon met strak bibshort rijden, en bij wedstrijden ook, met gewone (wijdere) broek zijn vaker recreanten 🚴🏿 Ieder heeft zijn/haar eigen voorkeur🚴‍♀️
Lars TB schreef: za 13 juni 2020, 21:11 Bib zonder short is beter. Maar ook verboden.

Onder je baggy heb je natuurlijk ook een strak broekje met zeem.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

JaspertJ schreef: zo 21 maart 2021, 13:32 Er staat NERGENS dat het verboden is, ik zie het vaakst dat ze op MTV ook gewoon met strak bibshort rijden, en bij wedstrijden ook, met gewone (wijdere) broek zijn vaker recreanten 🚴🏿 Ieder heeft zijn/haar eigen voorkeur🚴‍♀️
Lars TB schreef: za 13 juni 2020, 21:11 Bib zonder short is beter. Maar ook verboden.

Onder je baggy heb je natuurlijk ook een strak broekje met zeem.

Zie de rules die Heckler poste.

Het is echt verboden!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik herhaal het nog maar even, om misverstanden te voorkomen :winkie:
Heckler40 schreef: zo 14 juni 2020, 00:35 “ The rules” zijn duidelijk

RULE 18:
No road jerseys or Lycra bibs when riding off-road. (Cyclocross is a middle-ground. Best to wear cross-specific kit.)

RULE 19:
No mountain jerseys or baggies when riding on the road. (Cyclocross is a middle-ground. Best to wear cross-specific kit.)

En ook:

RULE 1:
Obey The Rules.

RULE 2:
It is forbidden for someone familiar with The Rules to knowingly assist another person to breach them.

RULE 3:
No matter how good you think your reason is to knowingly breach The Rules, it is never good enough.

Velominati

‘nough said
Is er ook een regel die ons verplicht een Belgisch biertje of een Weizen te drinken na de rit?
Moet anders maar snel toegevoegd worden :bier:
Lars TB schreef: za 13 juni 2020, 21:11 Bib zonder short is beter. Maar ook verboden.

Onder je baggy heb je natuurlijk ook een strak broekje met zeem.
Lars heeft een punt, maar het wordt oogluikend toegestaan om je favoriete bib onder je baggy te dragen (mits onzichtbaar!).

Off road met bib is ook dom.
Je stelt je dure Assos of Castelli bloot aan de gevaren van het bos en de berg en aan stommiteiten van jezelf.
Onder je baggy is je bib beter beschermd tegen deze gevaren.
Maar het veiligst is je bib natuurlijk thuis in de kast ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Thanks! :-q Voel me nu nog veel meer een opstandige rebel in m'n lycra, top! :winkie:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Don't shoot the messenger 8)

https://www.velominati.com

The Rules lie at the beginning of The Path to La Vie Velominatus, not at the end; learning to balance them against one another and to welcome them all into your life as a Velominatus is a never-ending struggle waged between form and function as we continue along The Path towards transcension.

Afbeelding

Technisch gezien is het dragen van een zeem-broek onder je baggy short het zelfde als de losse liner die bij veel MTB specifieke shorts meegeleverd worden, zo ook TSTM en zijn Assos onder een short.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
VMA
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 21 december 2020, 08:16
Mijn mountainbike: 2020 Karate Monkey

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 21 maart 2021, 14:27 Ik herhaal het nog maar even, om misverstanden te voorkomen :winkie:
Heckler40 schreef: zo 14 juni 2020, 00:35 “ The rules” zijn duidelijk

RULE 18:
No road jerseys or Lycra bibs when riding off-road. (Cyclocross is a middle-ground. Best to wear cross-specific kit.)

RULE 19:
No mountain jerseys or baggies when riding on the road. (Cyclocross is a middle-ground. Best to wear cross-specific kit.)

En ook:

RULE 1:
Obey The Rules.

RULE 2:
It is forbidden for someone familiar with The Rules to knowingly assist another person to breach them.

RULE 3:
No matter how good you think your reason is to knowingly breach The Rules, it is never good enough.

Velominati

‘nough said
Is er ook een regel die ons verplicht een Belgisch biertje of een Weizen te drinken na de rit?
Moet anders maar snel toegevoegd worden :bier:
Lars TB schreef: za 13 juni 2020, 21:11 Bib zonder short is beter. Maar ook verboden.

Onder je baggy heb je natuurlijk ook een strak broekje met zeem.
Lars heeft een punt, maar het wordt oogluikend toegestaan om je favoriete bib onder je baggy te dragen (mits onzichtbaar!).

Off road met bib is ook dom.
Je stelt je dure Assos of Castelli bloot aan de gevaren van het bos en de berg en aan stommiteiten van jezelf.
Onder je baggy is je bib beter beschermd tegen deze gevaren.
Maar het veiligst is je bib natuurlijk thuis in de kast ;)

Die regel voor het bier ben ik een groot aanhanger van, mag er zeker in.
Shorts tsjah.. Gewoon een korte broek prima hoor. Maar bib met daarover een short is toch een beetje als je onderbroek aan houden tijdens het douchen...
:bier:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

VMA schreef: ma 22 maart 2021, 22:09
Shorts tsjah.. Gewoon een korte broek prima hoor. Maar bib met daarover een short is toch een beetje als je onderbroek aan houden tijdens het douchen...
Wat draag jij dan onder je MTB shorts als er geen liner in zit?
VMA
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 21 december 2020, 08:16
Mijn mountainbike: 2020 Karate Monkey

Ik draag geen short :-)
:bier:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Uh, ik rij volgens de laatste mode gewoon in een katoenen joggingbroek :winkie:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

TenZNL schreef: ma 22 maart 2021, 22:21 Uh, ik rij volgens de laatste mode gewoon in een katoenen joggingbroek :winkie:
Zolang het maar biologisch katoen is...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

VMA schreef: ma 22 maart 2021, 22:19 Ik draag geen short :-)
Laat ik het dan anders vragen. Wat zou jij dan onder shorts dragen waar geen liners in zitten?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

TenZNL schreef: ma 22 maart 2021, 22:21 Uh, ik rij volgens de laatste mode gewoon in een katoenen joggingbroek :winkie:
Met bijpassend schoeisel. :tong



Afbeelding
Plaats reactie