Bib of short?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Koban schreef: zo 14 juni 2020, 08:09 En fiets laatste tijd met flats op een XC wat voor sommige ook not done is. Werd er recentelijk nog op aangesproken.
Serieus? :~ Waar bemoeit die goser zich mee?
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Terecht! Je moet natuurlijk wel meedoen met de menigte. Als schaapjes elkaar volgen! Hoe durf je zonder clicks te rijden :lol:

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Wat een figuren zeg. Dat mensen zich gaan bemoeien met je pedalen. Ik had hem echt een kuddedier genoemd of zo haha.

Zelf fiets ik ook met flats en een short (eronder zeem broekje) op een XC fiets. En dat doe ik op non XC fietsen namelijk ook en als ik een gravel fiets zou hebben idem.
Iedereen moet doen wat die prettig/lekker vindt
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Hij had nog wel meer vooroordelen. Bijvoorbeeld hardtails zijn voor beginners, omdat ze niet zo duur zijn en fully was best of the best.... Heb de beste man maar in zijn waarde gelaten en maar geen woord aan vuil gemaakt.

Enkel gevraagd waar hij zijn wijsheid vandaan had gehaald. Hij had zich online ingelezen. En zijn keuzes/mening daarop gebaseerd. Tja... zo zie je maar weer :wink:
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ik heb een onderbroek met zeem en een short eroverheen. Vooral economisch, de zwem slijt het snelst, dus dan hoef ik alleen die te vervangen. En een short fietst lekkerder dan zo’n strak geval.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Koban schreef: zo 14 juni 2020, 11:02 Hij had nog wel meer vooroordelen. Bijvoorbeeld hardtails zijn voor beginners, omdat ze niet zo duur zijn en fully was best of the best.... Heb de beste man maar in zijn waarde gelaten en maar geen woord aan vuil gemaakt.

Enkel gevraagd waar hij zijn wijsheid vandaan had gehaald. Hij had zich online ingelezen. En zijn keuzes/mening daarop gebaseerd. Tja... zo zie je maar weer :wink:
Ondanks dat het NIET (lees goed) waar is had ik toch wel even gezegd dat fullys voor mensen zonder techniek zijn en die ook nog eens last van ouderdom hebben hier en daar. 😂

Maar verstandig dat je het hebt laten gaan. Sommige mensen verdienen geen aandacht laat staan een discussie.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Olieboer schreef: zo 14 juni 2020, 11:03 Ik heb een onderbroek met zeem en een short eroverheen. Vooral economisch, de zwem slijt het snelst, dus dan hoef ik alleen die te vervangen. En een short fietst lekkerder dan zo’n strak geval.
Daarom zie je ook dat ze in de tour de france waar ze wekenlang in het zadel zitten allemaal graag een short dragen. Dat fietst het lekkerst!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

I_do schreef: zo 14 juni 2020, 12:38
Olieboer schreef: zo 14 juni 2020, 11:03 Ik heb een onderbroek met zeem en een short eroverheen. Vooral economisch, de zwem slijt het snelst, dus dan hoef ik alleen die te vervangen. En een short fietst lekkerder dan zo’n strak geval.
Daarom zie je ook dat ze in de tour de france waar ze wekenlang in het zadel zitten allemaal graag een short dragen. Dat fietst het lekkerst!
Wat is dat nou weer voor onzin, dat is toch voor iedereen anders? En daarbij zou ik ook een bib dragen als het zoveel luchtweerstand zou schelen, maar zij rijden 40km/u, dat haal ik toch al nooit.
Geen gezeik, mountainbike!
evdbos_mtbnl
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 4 februari 2015, 10:50

Koban schreef: zo 14 juni 2020, 11:02 Hij had nog wel meer vooroordelen. Bijvoorbeeld hardtails zijn voor beginners, omdat ze niet zo duur zijn en fully was best of the best.... Heb de beste man maar in zijn waarde gelaten en maar geen woord aan vuil gemaakt.
Sh..... dat heb ik weer. Rij ik vijf jaar met hardtails kan ik straks een fully gaan kopen omdat ik geen beginner meer ben. Hoe leg ik het uit aan mijn vrouw dat we sparen voor vakantie wel kunnen vergeten omdat er een fully moet komen? Mag ik wel mijn flatpedals houden? :-)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Tsja en ik mag eigenlijk niet meer MTB-en omdat ik een bib draag EN op flats rijd. Poeh.... Kan het nóg fouter?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ad58 schreef: zo 14 juni 2020, 16:18 Tsja en ik mag eigenlijk niet meer MTB-en omdat ik een bib draag EN op flats rijd. Poeh.... Kan het nóg fouter?
Een hardtail is natuurlijk ook een halve racefiets...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

En flats kunnen best wel op een hardtail voor beginners toch? klikpedalen zijn voor meer gevorderde bikers.

Dat van die bib is dan weer jammer

:bier:
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Bedankt weer allemaal! :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16850
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Rchv schreef: za 13 juni 2020, 21:09 ...Ik heb altijd met bib gefietst omdat ik dacht dat de zeem het beste op zn plek blijft zitten...
Dat is ook zo, als je de goede maat en een goede kwaliteit broek hebt. Een goede bib blijft op z'n plek, waar een (zeem)broek zonder bretels een strakke en soms irritante elastiek om je middel heeft. Reden dat ik al lang geen fietsbroek zonder bretels meer koop.

Of je er dan een short overheen draagt of niet maakt niet uit voor het blijven zitten van de zeem.
Ik draag bijna altijd een short over mijn fietsbroek (met bretels) en de enige reden is gewoon omdat dat imo mooier staat.

Twee nadelen: het is wat warmer (daar wen je aan, zweten doe je toch) en bij veel shorts wordt de rand van het zadeldek doorgeschuurd door de stugge stof. Tenzij je met enorme o-benen fietst misschien... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Vroeger ( :~ ) altijd met bib gereden. Blijft beter zitten maar ook veel minder slijtvast. Zand/modder van de achterband schuurde ze in no-time door...

Met short geen problemen meer. Wel met een specifieke broek met zeem, iets minder comfortabel (dunner) maar veel zitten is toch niet de bedoeling :bier:
Plaats reactie