FiveTen Freerider Pro - levensduur 4 maanden?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Contact met Adidas gehad en zij vinden het erg snel, dus zij verwijzen mij naar de reseller waar ik ze gekocht heb om garantie te claimen....
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dat is goed nieuws :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Mark-V schreef: wo 24 juni 2020, 09:29 Contact met Adidas gehad en zij vinden het erg snel, dus zij verwijzen mij naar de reseller waar ik ze gekocht heb om garantie te claimen....
Waarom doen ze dat niet gewoon rechtstreeks?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ad58 schreef: wo 24 juni 2020, 17:21
Mark-V schreef: wo 24 juni 2020, 09:29 Contact met Adidas gehad en zij vinden het erg snel, dus zij verwijzen mij naar de reseller waar ik ze gekocht heb om garantie te claimen....
Waarom doen ze dat niet gewoon rechtstreeks?
EU regels, partij waar je als consument koopt is waar je dient te reclameren
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Tenzij de verkoper niet meer bestaat :oops: vanaf dan mogen ze het direct afhandelen :-q dan is er ook nog de kans dat zij je alsnog door sturen naar een andere verkoper :roll: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Roof
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 1 augustus 2017, 23:31

Mijn Fiveten schoenen 130 euro zijn na 2 keer rijden al zwaar beschadigd op de zool.

Ik rij met Stamp 1 flatpedals.

Ik krijg nieuwe van Adidas. Maar ben bang dat het weer gebeurd.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:~ zo'n beetje de beste schoenen :-q en zo'n beetje de min beste pedalen :-{
Slechte combi dus :( koop in verhouding een paar pedalen bij :-D en je bent het gelukkigste mens op aarde :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Roof schreef: do 15 april 2021, 18:33 Mijn Fiveten schoenen 130 euro zijn na 2 keer rijden al zwaar beschadigd op de zool.

Ik rij met Stamp 1 flatpedals.

Ik krijg nieuwe van Adidas. Maar ben bang dat het weer gebeurd.
Mijn Five Ten's zijn al een paar jaar in gebruik en amper zichtbare slijtage aan de zool...
Ik denk dat het niet zozeer aan de pedalen ligt maar meer aan het type rijder. Als je continu je voeten verplaatst, verdraaid zal er sneller slijtage optreden dan bij iemand die z'n voeten vooral op een plek houdt. Volgens mij ben ik type 2 :D

Het gaat om de Freerider Contact, met die half gladde zolen. Pedalen afwisselend Shimano XT en NC17 Sudpin III.
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

kermit schreef: vr 16 april 2021, 10:18 Mijn Five Ten's zijn al een paar jaar in gebruik en amper zichtbare slijtage aan de zool...
Dat is naar mijn ervaring precies het probleem. Oude 5-10`s slijten veel minder snel dan de nieuwe. Sinds er Adidas op staat is het drama.
Mijn oude freeriders en Dannymac`s gingen jaren mee zonder noemenswaardige slijtage aan de zolen.
De freerider pro en sleuth die ik vorig jaar gekocht heb hadden na een paar maanden de gaten in de zolen...
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Cannibal schreef: vr 16 april 2021, 15:51
kermit schreef: vr 16 april 2021, 10:18 Mijn Five Ten's zijn al een paar jaar in gebruik en amper zichtbare slijtage aan de zool...
Dat is naar mijn ervaring precies het probleem. Oude 5-10`s slijten veel minder snel dan de nieuwe. Sinds er Adidas op staat is het drama.
Mijn oude freeriders en Dannymac`s gingen jaren mee zonder noemenswaardige slijtage aan de zolen.
De freerider pro en sleuth die ik vorig jaar gekocht heb hadden na een paar maanden de gaten in de zolen...
Ik rijd al 5000 km met een recent paar 5.10's zonder noemenswaardige slijtage. Volgens mij si er aan het rubber ook niets veranderd. Ik zal zo eens kijken of er ergens adidas op staat of niet...

edit: staat er wel op.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Een jaar de '" nieuwe" In gebruik , geen noemenswaardig slijtage ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mijn 5.10s, de oude, sleten altijd supersnel. Zool werd slap. Een jaar oude freerider pro’s zijn nog als nieuw! Ik rij met chromag dagga en crankbrothers stamp 7. Vooralsnog lijken de nieuwe pro’s het juist beter te houden dus.
Waar woke is, is vuur
TheZ.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 februari 2021, 18:38
Mijn mountainbike: YT Izzo

Helaas hier ook matige ervaringen met een recent paar 5.10 Trail Cross LT's i.c.m. CB Stamps. Flinke slijtage aan de zool na een paar honderd km's. Heb de middelste pinnen uit de pedalen gehaald want teveel grip & slijtage aan de zool. Komende weken ff aankijken of de zool (oc)acceptabel slijt...

@TS: Krijg je een nieuw paar opgestuurd van je reseller? Moeten de andere retour?
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

kermit schreef: vr 16 april 2021, 10:18 Ik denk dat het niet zozeer aan de pedalen ligt maar meer aan het type rijder. Als je continu je voeten verplaatst, verdraaid zal er sneller slijtage optreden dan bij iemand die z'n voeten vooral op een plek houdt. Volgens mij ben ik type 2 :D
Rijders gewicht en veel op je pedalen staan zal ook veel verschil maken.
Ik sta 99% vd tijd op mijn pedalen....

@TheZ, eigenlijk te laks geweest en het er bij laten zitten :oops:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Hier ook een ontevreden rijder met FiveTen Freeride Pro TLD's. Hele toffe schoenen, zitten heerlijk, maar schuif ook veel op de trapper en na 1000km/7 maanden ben ik goed en wel door de zool heen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik begin nu toch wel te twijfelen of mijn goedkope AliExpress pedalen wel zo'n goede aankoop waren. Onder de noemer "Wat kan er nu anders zijn aan pedalen, het zijn toch maar gewoon lagers en pinnen!" vermoed ik dat dit de boosdoeners zijn van mijn kapotte schoenen. Deze hebben 3mm pinnen zoals ergens hier in het topic al aangegeven.

Er is budget en wil toch wel bij flats blijven. Nieuwe pedalen kopen (welke?) en gewoon weer Freeriders kopen? Wat is wijsheid. Dit keer wil ik het wel goed doen graag :D
Laatst gewijzigd door MarkMeisner op za 29 mei 2021, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie