Iemand ervaring met een MAC RIDE kinderzitje?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Beste mede boscrossers. Ik sta op het punt om een Mac Ride kinderzitje te bestellen om op de MTB van mij (of de mtb van mijn vriendin) te monteren zodat Mijn dochtertje (3) ook een rondje mee kan rijden.

ZIjn er mensen hier die zelf ervaring hebben met dit stoeltje? Dit is denk ik het mooiste systeem dat er te koop is. Aangezien we beide een carbon epic bezitten is klemmen op het frame uit den boze.

Afbeelding
Afbeelding

https://mac-ride.com/
Aniettje
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 16:15

Hoiiiii..

Helaas geen reacties gekregen. Hebben jullie het zitje uiteindelijk gekocht?
Wij zijn ook voor het zitje aan het kijken. Best een hoop geld dus ben erg benieuwd of het het geld waard is? Lijkt mij fantastisch. Groetjes Anita
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Afgaande op bovenstaande foto zou ik ook iets diks/zachts om de stuurpen/het stuur doen ter bescherming van de kleine.
Bij de motocross vroeger hadden wij altijd van die schuimrubber rollen om het stuur, gelukkig zelf nooit nodig gehad :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

kermit schreef: ma 8 november 2021, 18:22 Afgaande op bovenstaande foto zou ik ook iets diks/zachts om de stuurpen/het stuur doen ter bescherming van de kleine.
Bij de motocross vroeger hadden wij altijd van die schuimrubber rollen om het stuur, gelukkig zelf nooit nodig gehad :)
Dat heeft mij ooit m'n strottenhoofd (en waarschijnlijk mijn leven) gereden. Heb er wel een verlamde stemband aan overgehouden......
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Kids Ride Shotgun heeft sinds kort een nieuw model, volgens mij vergelijkbaar met de Mac Ride. Kun je ook nog overwegen dus.
Ik heb nog het oude model van eerstgenoemde merk, dus kan geen advies geven. Op één punt na; het stuurtje is echt een dikke plus :-q
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ik heb een Shotgun, bevalt fantastisch, dochter van 2 past er goed op, zoon van 4 wordt het wat krap voor.
Geen gezeik, mountainbike!
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Ik heb hem ook. Ben er redelijk tevreden mee. Heb er wel echt last van dat je je benen om het zitje heen moet krijgen, wat betekent dat ik er niet ‘gewoon’ mee kan fietsen. Ik moet echt met m’n benen naar buiten fietsen.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Maar voor gewoon fietsen is hij ook te zwaar, met gewicht op de verkeerde plaats
Geen gezeik, mountainbike!
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik heb er eens een besteld zoals de shotgun maar dan op ali expres voor 30euro..
Ziet er prima uit en ook al behoorlijk wat keren gebruikt.
Moet wel zeggen dat ik er nog geen echte routes mee heb gefietst maar vooral wat touren met de kleine langs de speeltuin enz..
Mini vind het erg leuk en wil niet bij graag meer achterop bij moeders.
Aankomende zomer hopelijk eens de bossen in een testen of dat een beetje veilig kan.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

mauke schreef: wo 10 november 2021, 01:26 Ik heb er eens een besteld zoals de shotgun maar dan op ali expres voor 30euro..
Ziet er prima uit en ook al behoorlijk wat keren gebruikt.
Moet wel zeggen dat ik er nog geen echte routes mee heb gefietst maar vooral wat touren met de kleine langs de speeltuin enz..
Mini vind het erg leuk en wil niet bij graag meer achterop bij moeders.
Aankomende zomer hopelijk eens de bossen in een testen of dat een beetje veilig kan.
Ja vooral dat laatste.... lijkt me op de trails toch wel tricky bij bv een onverhoopt OTB'tje , waar gaat dat kind dan heen enzo... :-{
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

beetje grindpaden en gras laantjes gaat best maar echt atb route lijkt me heel onverstandig .

Maar ongetwijfeld wel weer iemand die gaat bewijzen dat het gewoon kan :lol: ( op een electrische volgeveerde superfiets)
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Je moet natuurlijk geen xc rondje gaan crossen met mini voorop.. ik doelde meer om even de bossen in om een rustig rondje te touren en te kijken of dat een beetje te doen is. We hebben in bergen op zoom bijv een route groen en daar zit niets spannends in.. vast leuk genoeg voor mini om hem eens mee te nemen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik gebruik een shotgun, maar gaat overal goed hoor. Maatje heeft de ali shotgun, is wel een verschil qua bouwkwaliteit maar dat wat stevig moet zijn is stevig. MacRide lijkt me nogal achterover hellen en shotgun verdwijnt helemaal van je fiets als je hem niet gebruikt.

Op een fully is het voor je kind wel een stuk comfortabeler dan op een hardtail. Heeft veel invloed op wat je wel en niet wilt rijden met hem (buiten dat je natuurlijk sowieso ruim binnen je eigen vermogens moet rijden ;))
Waar woke is, is vuur
bolio
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 11 november 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8

Ik heb ook een Shotgun Pro met stuurtje. Onze jongste is nog net geen 2 en vind het he-le-maal te gek. Als hij in de garage komt zegt hij gelijk shotgun en wijst hij naar mijn fiets. Dat is ook gelijk een klein nadeel want hij wilt altijd mee :D. Extra voordeel is dat we nu met het hele gezin op pad kunnen zonder een oppas te regelen.

We hebben er al van alles mee gereden van asfalt tochten tot single-track en afgelopen weekend een (kids) toertocht van 25km in totaal (de andere twee van 6 en 8 wouden dat eens ervaren). Die toertocht duurde door het lagere tempo met kinderen ruim 2,5 uur, dat was wel de max, want aan het einde was Lewis moe. Logisch want was ook al ruim dutjes tijd.

In mijn ervaring kun je prima single-track rijden met de shotgun, ook op hoger tempo, zolang het maar flowed. Lewis vind het zelfs leuker als het wat harder gaat. Als het gaat hobbelen (denk aan heftigere wortels en kleine stoeprand achtige dropjes) moet je meer opletten en de snelheid flink eruit halen want de kleine is toch op zichzelf aangewezen voor de klapjes op te vangen.
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Aniettje schreef: ma 8 november 2021, 16:18 Hoiiiii..

Helaas geen reacties gekregen. Hebben jullie het zitje uiteindelijk gekocht?
Wij zijn ook voor het zitje aan het kijken. Best een hoop geld dus ben erg benieuwd of het het geld waard is? Lijkt mij fantastisch. Groetjes Anita
Heb hem gekocht inderdaad. Wat een top aankoop! Kinderen zijn er super blij mee.

Heb ook een adapter voor de stadsfiets erbij gekocht. Daar gebruik ik hem nu het meest voor.
Een een set mini handvaten is ook aan te raden. Dan kan je kleintje het stuur beter vast houden. Scheelt ook koude handen voor je kleintje.

Ik het bos rij ik max 30min tot 45 min met mijn zoontje van bijna 3. Inclusief een pauze. Je ziet op gegeven moment aan het hoofdje dat ie moe begint te worden. Maar wat geniet ie ervan :D
Plaats reactie