Goede mtb bril

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Real Epic '89 schreef: di 16 juni 2020, 12:28 Ik zou gewoon marktplaats in de gaten houden. Dan kun wel een Oakley voor rond de €60 aanschaffen en ja die prijs zijn ze echt waard.

Voorbeeld;https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-f ... ousPage=lr

Mijn ervaring met bv. goedkopere en veiligheids brillen is dat ik altijd na een kwartier hoofdpijn krijg. Ze zijn toch niet 100% helder.
Is een Marktplaats Oakley niet hetzelfde als een carbon stuurtje of een carbon zadelpen van Marktplaats?
Gewoon nep dus.
Op Ali kan je ook voor een paar tientjes een Oakley kopen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Har77 schreef: wo 17 juni 2020, 06:01 Rockrider XC race brillen van Decathlon van 40-50 piek. Doen niet onder voor dure brillen en aangezien ik vrij slordig ben met brillen (op dak vd auto of terrastafel laten liggen) kost het me de kop niet.
Gebruik de photochromatic voor op de mtb: donker-licht aanpassing gaat vlotter dan bij Adidas. Op de racer de oranje spiegelvariant. Prima zicht, geen vervorming. Alle glazen uitwisselbaar, voor mij prettige pasvorm.
Ik vergeet/verlies mn brillen ook vaak.
Voor mij dus ook geen achterlijk dure brillen.
(Net als bij helmen, goed is goed, duur is niet beter)
Tevreden over een photochromatic van Decarhlon en een van de Lidl.
Sterker nog, die Lidl is de fijnste fietsbril ooit.
Al 1 kwijtgeraakt aan de hond, blijkbaar smaakt zo'n bril lekker.
Nieuwe kunnen bestellen via de website vd Lidl.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 17 juni 2020, 13:32 Is een Marktplaats Oakley niet hetzelfde als een carbon stuurtje of een carbon zadelpen van Marktplaats?
Gewoon nep dus.

Op goede foto's kun je met een beetje getraind oog nepperds altijd wel herkennen.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

asphaltdude schreef: wo 17 juni 2020, 13:48
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 17 juni 2020, 13:32 Is een Marktplaats Oakley niet hetzelfde als een carbon stuurtje of een carbon zadelpen van Marktplaats?
Gewoon nep dus.

Op goede foto's kun je met een beetje getraind oog nepperds altijd wel herkennen.
Dus "te goedkoop om waar te zijn" geldt niet voor Oakley?
Dat zou betekenen dat de winkelprijzen woekerprijzen zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ik denk dat RE89 met een Oakley van MP voor €60 bedoelde: een tweedehands. :wink:

Dat is namelijk zo ongeveer de vanaf-prijs voor een nette gebruikte M Frame, Radar, Radarlock, Radar EV, Racing Jacket etc.

Uiteraard zit in de adviesprijzen van Oakley's de gezonde dosis gebakken lucht inbegrepen die je van een premium merk kunt verwachten, maar dan nog vind ik ze uiteindelijk het geld wel waard.
Everybody bought a new bike!
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Ik rij al een tijdje met een jawbreaker van Ali. Kwaliteit verbaasde me enorm, en de glazen hadden een uv coating. Die kwaliteit is zelfs zo goed dat er mensen zijn die oakley glazen in ali frames stoppen. Ze schijnen gewoon dezelfde mallen te gebruiken.

ALs je je er iets in verdiept dan lees je dat Oakley onderdeel is geworden van een groter concern dat al meerdere merken heeft die absurd hoge prijzen kunnen hanteren vanwege hun monopoly. Ookal zijn Oakley's fantastische brillen, realiseer je dan wel waar een groot deel van de prijs naartoe gaat helaas. Die hele brillen wereld is goede business waar naamsbekendheid een hoop doet. Kijk ook naar merken als 100%

Neemt niet weg dat het gewoon top brillen zijn, maar zou persoonlijk ook wat lager geprijsde kopen. Interessant topic dus!
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

asphaltdude schreef: wo 17 juni 2020, 15:34 Ik denk dat RE89 met een Oakley van MP voor €60 bedoelde: een tweedehands. :wink:

Dat is namelijk zo ongeveer de vanaf-prijs voor een nette gebruikte M Frame, Radar, Radarlock, Radar EV, Racing Jacket etc.

Uiteraard zit in de adviesprijzen van Oakley's de gezonde dosis gebakken lucht inbegrepen die je van een premium merk kunt verwachten, maar dan nog vind ik ze uiteindelijk het geld wel waard.
Aha, ik dacht aan een handelaartje.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

twowheeler schreef: wo 17 juni 2020, 15:47 ALs je je er iets in verdiept dan lees je dat Oakley onderdeel is geworden van een groter concern dat al meerdere merken heeft die absurd hoge prijzen kunnen hanteren vanwege hun monopoly. Ookal zijn Oakley's fantastische brillen, realiseer je dan wel waar een groot deel van de prijs naartoe gaat helaas.
Zeer jammer inderdaad dat O is overgenomen door Luxottica.

Sinds die overname zijn ze niet per se duurder geworden trouwens! In 2000 betaalde ik al eens 320 GULDEN :o voor een Pro M Frame. (Die ik trouwens nog steeds heb en draag 8) )
Dat is gewoon € 145, en als je corrigeert voor 20 jaar inflatie € 211

Ze zijn wel veel sneller nieuwe modellen uit gaan poepen. Tevergeefs natuurlijk, want zo iconisch als de (Pro) M Frame gaan ze toch nooit meer worden. :winkie:
Everybody bought a new bike!
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 17 juni 2020, 15:53
asphaltdude schreef: wo 17 juni 2020, 15:34 Ik denk dat RE89 met een Oakley van MP voor €60 bedoelde: een tweedehands. :wink:

Dat is namelijk zo ongeveer de vanaf-prijs voor een nette gebruikte M Frame, Radar, Radarlock, Radar EV, Racing Jacket etc.

Uiteraard zit in de adviesprijzen van Oakley's de gezonde dosis gebakken lucht inbegrepen die je van een premium merk kunt verwachten, maar dan nog vind ik ze uiteindelijk het geld wel waard.
Aha, ik dacht aan een handelaartje.
Je kunt op Marktplaats best leuke deals sluiten. Maar goed je hebt altijd mensen die anderen vertrouwen zoals ze zichzelf vertrouwen. :bier:
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

asphaltdude schreef: wo 17 juni 2020, 18:25
Sinds die overname zijn ze niet per se duurder geworden trouwens! In 2000 betaalde ik al eens 320 GULDEN :o voor een Pro M Frame. (Die ik trouwens nog steeds heb en draag 8) )
Dat is gewoon € 145, en als je corrigeert voor 20 jaar inflatie € 211
Over inflatie gesproken; Pro M €125,
https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-t ... =mympBuyer
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Collector's item!

Al denk ik niet dat 'ie die € 125 ervoor gaat vangen. Op eBay.com misschien, maar niet op MP.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Real Epic '89 schreef: wo 17 juni 2020, 18:43
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 17 juni 2020, 15:53
Aha, ik dacht aan een handelaartje.
Je kunt op Marktplaats best leuke deals sluiten. Maar goed je hebt altijd mensen die anderen vertrouwen zoals ze zichzelf vertrouwen. :bier:
Dat kan je dan weer op twee manieren uitleggen :bier:
En minstens 1 van de 2 partijen heeft altijd een leuke deal ;)
Als het niet 2e hands (cult retro etc) hoeft te zijn :
https://optica-optima.com/gafas-de-sol/ ... 43-09.html
Geen idee hoe betrouwbaar deze site is, maar de prijzen zijn ongeveer gelijk met anderen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Al wat brillen versleten. Meestal haalde ze niet eens één zomer dan was ik ze al weer zat. Mijn 17 jaar oude Oakley ooit eens gekocht op vakantie in Frankrijk heb ik dat toevallig nog wel hier op tafel liggen. Maar toen waren Oakley's nog mooie dingen tegenwoordig vind ik het niks meer. Dus nu heb ik een Adidas Evil Eye EVO PRO op mijn neus. Daar doe ik nu al een jaren mee. Niet de goedkoopste maar erg fijn ding. Door mijn nicht (opticien) geleverd en op mijn kop afgepast. Zit perfect gaat geen kant op. Het is alleen dan weer niet bepaald een klein dingetje. Volgende stap is een skibril op je snuffert. Maar met een harde contactlens (je wil geen zand in je oog) ideale combinatie.
◼︎ Go round the outside.
Sudlon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 17 oktober 2018, 18:10

Ad58 schreef: di 16 juni 2020, 15:07 Ik heb die Futurum bril al een tijdje en ben er best tevreden over!
Hier idem.
Met 3 kleuren glazen.
Prima ding voor een prima prijs.

Daarvoor een veiligheidsbril met licht getinte glazen. (Bollé)
NickVE
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: za 18 april 2020, 21:32

Ik heb zojuist deze besteld:

https://m.nl.aliexpress.com/item/32823 ... b36&is_c=N

Bevalt ie niet is er maar 12 euro weg gegooid .
—Cube reaction TM Pro—
Plaats reactie