Goede mtb bril

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik ben ook zo iemand die brillen snel laat liggen of van een wipwap afdondert met z'n fiets en dan z'n bril sloopt. Ik heb dus al diverse megagoedkope brillen gehad, die dan meestal toch minder fijn waren dan de wat duurdere. Voor een transparante bril kan ik echter de North T2400 absoluut aanraden. Heel helder, krast niet snel, weinig vervorming, laag op het voorhoofd dus niet in de weg van helm, licht, comfortabel neusstuk. En 2,95 :-q https://veiligheidsbrillen-shop.nl/veil ... afety.html
Give me little bits of / more than I can take
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Heb sinds jaren een Oakley radarlock met meekleurende glazen koste me toen een weekje wachten in het hotel nadat ik m gevonden had in de kamer en ingeleverd bij de balie nooit meer op gereageerd en na m’n vakantie zelf meegenomen :winkie:
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik heb via mijnsportbrilshop (of zoiets) een Eyres sportbril met verkleurende glazen.

Veuls te duur, maar o zo prettig dat ik het er toch voor over heb.
Nadat ie gejat was, dacht ik het met fietsen wel met een goedkoop ding te doen, alleen dan zag ik tussen de bomen niks meer.
In de auto 's nachts ook erg prettig.

Hiervoor had ik er 1 met bruine glazen, werkte ook erg goed.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
NickVE
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: za 18 april 2020, 21:32

Heb vandaag mijn rockbros in ontvangst mogen nemen , het is mijn eerste mtb bril met 5 verschillende lenzen , kan iemand mij nu vertellen wanneer je eigenlijk welke opzet ?

Er zit bij :
-geel
-helder
-licht blauw
-bruin
-heel donker

Afbeelding

Het is misschien niet de beste kwaliteit, maar ik blijf me er toch over verbazen wat die Chinezen voor 13 euro in elkaar kunnen zetten en ook voor dat bedrag er nog voor kunnen verzorgen dat het binnen 8 dagen op de mat ligt.
—Cube reaction TM Pro—
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Mezelf vandaag getrakteerd op een Oakley Jawbreaker photochromic.
Was een demarragedeal bij Futurum.
Al mee gefietst, verkleurt razendsnel, past prima op mijn varkenskop onder het helmpje, enige is je moet wel blijven fietsen want anders beslaat ie. (Maar dat is direct weg als je weer in beweging komt)
Fijn brilletje, aanrader :-q
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Draag (verzamelt :lol: ) al vanaf begin jaren 90 Oakley brillen, mijn favoriete merk. Heb diverse modellen door de jaren heen gekocht. Jawbreaker, Jawbone, M-Frame (+ M2) en jaren 90 modellen zoals de Racingjackets, de X-Metal, Fives, Tens enzovoort.
Kosten idd een hoop geld maar heb het er graag voor over. Ook diverse lenzen gebruikt van Oakley. Echter nu mijn zicht iets slechter is geworden (draag is inmiddels de hele dag door een leesbril want ik kan echt niet zonder :oops: ). Merk ik overdags dat sommige gekleurde lenzen te donker zijn voor mij waardoor ik slecht zicht hebt en uiteindelijk hoofdpijn krijg. Vooral bij de (Donkere) gepolariseerde lenzen heb ik dit. Dus nu gebruik ik licht gekleurde lenzen of de photocromic.
Heb inmiddels via een maat van mij, een shop (Galaxylense) gevonden op E-bay die lenzen verkoopt voor Oakley brillen. Deze lenzen zijn een stuk goedkoper dan de originele van Oakley maar zeker net zo goed, vind ikzelf :bier:
Had al een photocromic lens op mijn Jawbreaker van Oakley zelf, nu heb ik er eentje voor op mij M2-frame en deze werkt net zo goed :-q Inmiddels meerdere modellen voorzien van lenzen van deze shop.

Maar natuurlijk zijn er ook andere goede brillen op de markt. Heb zelf ook BBB brillen gehad en Rudy Project. Ook goed genoeg voor Mtb of ander gebruik. :-q
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Op vakantie in Zuid-Frankrijk heb ik wat tochten gedaan en had ik goggles mee in de Camelbak voor de afdaling. Daarmee had ik helemaal geen last van rijwind langs mijn ogen en de rust die dat geeft was echt een verademing. Heel relaxt om hard te rijden en te weten dat je gewoon kunt blijven zien. Omdat het in het bos was had ik alleen een heldere lens. Het nadeel is dat zo'n ding echt verschrikkelijk warm en benauwd is om gewoon mee te fietsen. Door de jaren heen heb ik een originele M-Frame met verschillende lenzen gehad, een Rudy Project fietsbril, een imitatie POC en een goedkope Uvex maar ik heb altijd last van tocht langs mijn ogen. De lenzen zijn me ook altijd te donker in het bos. Gevolg is dat ik dan liever zonder bril rij. Als er een bril was die net zo effectief als een goggle wind/tocht weghoudt van mijn ogen zou ik daar wel geld voor overhebben. In Nederland altijd met goggles op fietsen gaat me nog net even te ver.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Er bestaan natuurlijk langlaufbrillen, waarmee je wel actief moet kunnen zijn en ook een ijskoude wind uit je ogen moet houden. Vaak zitten deze gewoon op je oren (geen goggles). In Scandinavië is het vaak ook vrij donker in het winter in het bos.
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Oli4k schreef: do 20 augustus 2020, 11:08 Op vakantie in Zuid-Frankrijk heb ik wat tochten gedaan en had ik goggles mee in de Camelbak voor de afdaling. Daarmee had ik helemaal geen last van rijwind langs mijn ogen en de rust die dat geeft was echt een verademing. Heel relaxt om hard te rijden en te weten dat je gewoon kunt blijven zien. Omdat het in het bos was had ik alleen een heldere lens. Het nadeel is dat zo'n ding echt verschrikkelijk warm en benauwd is om gewoon mee te fietsen. Door de jaren heen heb ik een originele M-Frame met verschillende lenzen gehad, een Rudy Project fietsbril, een imitatie POC en een goedkope Uvex maar ik heb altijd last van tocht langs mijn ogen. De lenzen zijn me ook altijd te donker in het bos. Gevolg is dat ik dan liever zonder bril rij. Als er een bril was die net zo effectief als een goggle wind/tocht weghoudt van mijn ogen zou ik daar wel geld voor overhebben. In Nederland altijd met goggles op fietsen gaat me nog net even te ver.
Heb je al eens een vizier overwogen gecombineerd met een goede fietsbril?
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

@Roger57 Een vizier, wat bedoel je daarmee? Wat sportbrillen betreft heb ik er nog geen gevonden die niet toch een beetje tocht. Ik krijg dan meer last van traanogen dan wanneer ik helemaal niets draag, ook al is dat natuurlijk minder veilig met steentjes etc.

@Willem Altes Google wil me nog niet echt specifieke langlaufbrillen laten zien, anders dan een paar opklapbare modellen die tussen bril en skibril inzitten. Niet helemaal mijn kopje thee.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 848
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Iemand ervaring met de Agu Bold anti fog photochromic?
Word een beetje gek van mijn Tifosi die de laatste tijd veel beslaat. Heb er al extra gaatjes in geboord, zonder veel succes( buiten zichtveld).
Ik doe de bril dus nu maar af bij beslaan, maar da's niet de bedoeling.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Oli4k schreef: do 20 augustus 2020, 13:55 @Roger57 Een vizier, wat bedoel je daarmee? Wat sportbrillen betreft heb ik er nog geen gevonden die niet toch een beetje tocht. Ik krijg dan meer last van traanogen dan wanneer ik helemaal niets draag, ook al is dat natuurlijk minder veilig met steentjes etc.
Ik zou ondanks dat het oncomfortabel is toch altijd oogbescherming dragen.


https://www.google.nl/search?q=fietshel ... ent=safari
At1 schreef: do 20 augustus 2020, 14:46 Iemand ervaring met de Agu Bold anti fog photochromic?
Word een beetje gek van mijn Tifosi die de laatste tijd veel beslaat. Heb er al extra gaatjes in geboord, zonder veel succes( buiten zichtveld).
Ik doe de bril dus nu maar af bij beslaan, maar da's niet de bedoeling.
Dit al geprobeerd?

https://www.bol.com/nl/p/muc-off-anti-f ... 029865039/
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 848
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Kijk die spray lijkt me een goede oplossing, ga ik bestellen :-q
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Anti roos shampoo of scheerzeep werkt ook.
Zelfs gewoon vaatwasmiddel dat belooft om streeploos op te drogen werkt.
Wel uitwrijven met schone doek of tissue.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Oli4k schreef: do 20 augustus 2020, 13:55
@Willem Altes Google wil me nog niet echt specifieke langlaufbrillen laten zien, anders dan een paar opklapbare modellen die tussen bril en skibril inzitten. Niet helemaal mijn kopje thee.
Het lijkt veel meer op een fiets bril
Afbeelding

Zie ook
https://www.bliz.com/product/fusion-mat ... --52905-13
Plaats reactie