Maxxis rijders op Nederlandse trails

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

HB_Eagle schreef: za 20 juni 2020, 11:27 en dan de a-race erachter of een rekon
Tot nu toe nog de ikon (2.4 Maxxspeed). Die bevalt me prima, kom eigenlijk niks tekort bij klimmen of afdalen/remmen. Ga binnenkort wel eens de ardent race achterop leggen om te ervaren. Houd de Forekaster als voorband gezien de aankomende droge weken.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Hier wat verschillende combo's

Afbeelding
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

wie heeft dit schema gemaakt?????
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Loose over hard: Rekon 2, Forekaster 4
En "Wed" is met een T.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

TenZNL schreef: di 23 juni 2020, 10:04 Loose over hard: Rekon 2, Forekaster 4
En "Wed" is met een T.
dat wed is idd beetje vreemd. maar de combi van de banden vindt ik ook wat vreemd, dan zijn er wel meer combi's
Bird Aeris 9 blurple
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

novaterra schreef: do 18 juni 2020, 10:42
kermit schreef: do 18 juni 2020, 10:26 Ik ben op zich zeker tevreden over de Maxxis banden die ik heb (2x DHR op de e-mtb, 2x Rekon op de hardtail) maar ik vind ze vooral flink aan de prijs. €65 voor een DHR tegen vier tientjes voor een Magic Mary, dus dat wordt hier toch de vervanger...

En even eerlijk, tenzij je zo goed bent dat je daadwerkelijk de grenzen van een band bereikt (en dat zijn er niet zo heel veel) kun je bij elk merk iets krijgen waar je goed mee uit de voeten kunt. Wij lullen hier over banden alsof we echt weten waar we het over hebben, maar zolang een goede wedstrijdrijder met een semi-slick mij op die DHR's er fluitend uit rijdt is het toch vooral theekransgeneuzel?

Dus on topic: niet druk maken, gewoon de bandjes die je hebt eronder, eventueel wat combinaties en drukken uitproberen en hup, dat traumapad af! (of is het op? :wink: )
idd, dat traumapad is niet zo dat je er bijzondere banden voor nodig bent
Ik rijdt er met een aantal jaar oude xking achter mking voor en heb er echt nul problemen mee. Het karkas is in de achterband helemaal zichtbaar langs de zijwand. Ik ondervind totaal geen nadeel van m'n banden.

Is maxxis een soort hogere wiskunde? Ik heb het idee dat ik er veel meer uitleg en dergelijke over zie dan over andere merken. Er is meer over geschreven en er wordt meer over gesproken dan over bijvoorbeel Schalbe of Conti. Hoe komt dit?
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

novaterra schreef: di 23 juni 2020, 10:19
TenZNL schreef: di 23 juni 2020, 10:04 Loose over hard: Rekon 2, Forekaster 4
En "Wed" is met een T.
dat wed is idd beetje vreemd. maar de combi van de banden vindt ik ook wat vreemd, dan zijn er wel meer combi's
Wat vind je vreemd dan?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

TenZNL schreef: di 23 juni 2020, 10:29
novaterra schreef: di 23 juni 2020, 10:19

dat wed is idd beetje vreemd. maar de combi van de banden vindt ik ook wat vreemd, dan zijn er wel meer combi's
Wat vind je vreemd dan?
oa van een forekaster/rekon naar een shorty/shorty.
dan zit er nog wel wat tussen als een dhf en een high-roller. en daarvoor zit de maxxis beaver weer. het idee is leuk, alleen niet lang genoeg gezocht naar type's banden
van echte xc bandjes naar een full-on downhill wet band(daarboven zit de wetscream nog, die tel ik ff niet mee)
Bird Aeris 9 blurple
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

twowheeler schreef: di 23 juni 2020, 10:19 Ik heb het idee dat ik er veel meer uitleg en dergelijke over zie dan over andere merken. Er is meer over geschreven en er wordt meer over gesproken dan over bijvoorbeel Schalbe of Conti. Hoe komt dit?
Eh, jij hebt het Wolfspeed topic even gemist? :D :wink:

Een reden die ik kan verzinnen dat er (misschien) meer over Maxxis geluld wordt is het feit dat hun assortiment groter is en het inzetgebied minder duidelijk afgebakend is (cq er veel overlap is) dan bij de meeste andere merken.
Ik vind het soms ook een ondoorzichtig geheel.

Maar even my 5 cents over al die bandentopics: er zitten er hier maar een paar op het forum die echt in staat zijn uit een band te halen wat erin zit. De rest (me too) geeft ervaringen op hun eigen niveau maar dat zegt eigenlijk heel weinig als je weet dat die betreffende band nog veel meer kan...

Je moet er gewoon niet zo moeilijk over doen. Je weet wat je ongeveer wilt rijden, je weet wat je zelf het belangrijkste vindt in een band en wat je eraan uit wilt geven. Dan kies je gewoon iets wat volgens het merk van jouw voorkeur voor die toepassing bedoeld is en je gaat ermee rijden.
Twee mogelijkheden: hij bevalt, joepie!
Of hij bevalt niet, verpatsen die hap en iets anders proberen.

Sommige dingen in het leven zijn helemaal niet zo moeilijk, maar dat zou je niet denken als je al de bandentopics hier ziet... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Maar daarom kunnen we er wel lekker over bomen, Kermit. Dat slap geOH helpt me echt om de juiste keuze te maken :winkie:
novaterra schreef: di 23 juni 2020, 10:36
oa van een forekaster/rekon naar een shorty/shorty.
dan zit er nog wel wat tussen als een dhf en een high-roller. en daarvoor zit de maxxis beaver weer. het idee is leuk, alleen niet lang genoeg gezocht naar type's banden
van echte xc bandjes naar een full-on downhill wet band(daarboven zit de wetscream nog, die tel ik ff niet mee)
Ah zo.
Ja, er zijn nog wel wat opties. Zelf zou ik al niet met een Ardent race als voorband willen rijden, maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

novaterra schreef: di 23 juni 2020, 10:02 wie heeft dit schema gemaakt?????
Is gewoon een schema die een maat van mij aanhoud met de in zijn bezit hebbende banden
Rijdend in nijmegen e.o.

Ik dacht, ik deel m ff

Ps. Maar de combinaties vind ik zo gek nog niet !
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Voor wat het waard is,
Lange tijd met op mijn Heihei met Maxxis Ardent race(29x2.25 achter, en Forekaster(29x2.35) voorop
Beviel qua grip prima maar ze rollen wat zwaarder, daarna met Vittoria's geprobeerd, wat ik helemaal niks vond.
Nu Schwalbe Racing Ralph achter en Nobby Nic, zelfde grip als Maxxis maar de rolweerstand vergelijkbaar met Vittoria.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

HB_Eagle schreef: di 23 juni 2020, 11:16
novaterra schreef: di 23 juni 2020, 10:02 wie heeft dit schema gemaakt?????
Is gewoon een schema die een maat van mij aanhoud met de in zijn bezit hebbende banden
Rijdend in nijmegen e.o.

Ik dacht, ik deel m ff

Ps. Maar de combinaties vind ik zo gek nog niet !
ik ken die man niet, maar als hij met shorty's rijdt in nijmegen dan heeft hij benen als een baansprinter of hij rijdt 40 gemiddeld. want de hoeveelheid grip en rolweerstand die die band heeft is niet mis,
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

novaterra schreef: di 23 juni 2020, 11:50
HB_Eagle schreef: di 23 juni 2020, 11:16
Is gewoon een schema die een maat van mij aanhoud met de in zijn bezit hebbende banden
Rijdend in nijmegen e.o.

Ik dacht, ik deel m ff

Ps. Maar de combinaties vind ik zo gek nog niet !
ik ken die man niet, maar als hij met shorty's rijdt in nijmegen dan heeft hij benen als een baansprinter of hij rijdt 40 gemiddeld. want de hoeveelheid grip en rolweerstand die die band heeft is niet mis,
zal hij wel een keer gedaan hebben wanneer er dikke blubber in heumesoord ligt.
Weet niet hoe het met de nieuwe routes zit maar vroeger kon het daar vlink modderig zíjn
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maxxis heeft per band 5 uitvoeringen en 3 of 4 compounds.
Dus als je die ook allemaal even in het schema zet....
Wat mij betreft is Maxxis inderdaad hogere wiskunde.
Te veel opties.
Dat is voor de eindgebruiker een nachtmerrie, maar ook voor de.logistiek en de detailhandel.
Vandaar de hogere prijs.
Maar als het duur is, dan moet het toch wel goed zijn?
(Of: Als het duur is wil ik het op mn fiets)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie