Maxxis rijders op Nederlandse trails

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

"Iedereen" rijdt met WP en Schwalbe, maar jij zoekt bevestiging dat Maxxis ook goed is?

Maxxis rijders verenigt u !!!
Maak een vuist tegen de Duitse rubber industrie!

:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 17 juni 2020, 15:58 "Iedereen" rijdt met WP en Schwalbe, maar jij zoekt bevestiging dat Maxxis ook goed is?

Maxxis rijders verenigt u !!!
Maak een vuist tegen de Duitse rubber industrie!

:winkie:
zoek geen bevestiging maar is een feit

Ik reed vroeger schwalbe en dat beviel goed
Toen ging ik over op WP en dat beviel beter
Doordat de 2.4 trail op zich laat wachten en de cross ook lastig leverbaar is/was heb ik het wel beetje gehad met WP en ben ik beetje gaan combineren met maxxis en die bevallen mij nog beter, echter zijn daar zoooveel goede combo's mee te maken dat ik de ervaringen hier op forum pijl
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

HB_Eagle schreef: wo 17 juni 2020, 08:31 Forekaster vooral nu
Dan gort droog dan weer hier er daar modder vindt ik m ideaal
Wilde vandaag de rekon voorop gooien maar nu lees ik hierboven dat hij weg wil glijden 🤔 aldus "Jamis Diablo"
Dat is alleen als ik lomp hard door een kombocht ga, bijv op het traumapad.
Ligt natuurlijk aan veel factoren > rijstijl (bij mij lomp en naar beneden altijd voluit) techniek (redelijk), gewicht (icm met de E-mtb 120 kg), fiets (fully) enz.
Over het algemeen is het gewoon een erg fijne band.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

HB_Eagle schreef: wo 17 juni 2020, 18:48
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 17 juni 2020, 15:58 "Iedereen" rijdt met WP en Schwalbe, maar jij zoekt bevestiging dat Maxxis ook goed is?

Maxxis rijders verenigt u !!!
Maak een vuist tegen de Duitse rubber industrie!

:winkie:
zoek geen bevestiging maar is een feit

Ik reed vroeger schwalbe en dat beviel goed
Toen ging ik over op WP en dat beviel beter
Doordat de 2.4 trail op zich laat wachten en de cross ook lastig leverbaar is/was heb ik het wel beetje gehad met WP en ben ik beetje gaan combineren met maxxis en die bevallen mij nog beter, echter zijn daar zoooveel goede combo's mee te maken dat ik de ervaringen hier op forum pijl
Vandaar m'n :winkie:
Maar het lastige van Maxxis is dat er zoveel keuze is.
En als je eenmaal je keuze hebt gemaakt, dan is het maar de vraag of de uitvoering van jouw keuze wel leverbaar is.
Heb je de gouden combinatie gevonden, dan is het een uitdaging weer eenzelfde terug te kopen wanneer er iets aan vervanging toe is.
Als er 10 mensen roepen dat ze met Maxxis Forekaster rijden, dan zijn het waarschijnlijk 5 verschillende uitvoeringen.
Je kunt waarschijnlijk precies de juiste band vinden in de collectie, maar de kans is nog groter dat je de verkeerde kiest.
(of koopt, of in handen krijgt)
Mijn Maxxis ervaring beperkt zich slechts tot een paar modellen, en gelet op het enorme aantal variaties is dat slechts 1% van het aanbod, maar ik vind ze zwaarder rollen dan de concurrentie.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

Minion DHF WT 2.5 (v) + Aggressor WT 2.5 (a). Grip zat, rolt niet verkeerd en voor een LTHT wat extra comfort. Niet echt een liefhebber van de Minion SS (weinig grip bij remmen) of HRII (weinig/vage grip zijnoppen).
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 17 juni 2020, 23:59
Vandaar m'n :winkie:
Maar het lastige van Maxxis is dat er zoveel keuze is.
En als je eenmaal je keuze hebt gemaakt, dan is het maar de vraag of de uitvoering van jouw keuze wel leverbaar is.
Heb je de gouden combinatie gevonden, dan is het een uitdaging weer eenzelfde terug te kopen wanneer er iets aan vervanging toe is.
Als er 10 mensen roepen dat ze met Maxxis Forekaster rijden, dan zijn het waarschijnlijk 5 verschillende uitvoeringen.
Je kunt waarschijnlijk precies de juiste band vinden in de collectie, maar de kans is nog groter dat je de verkeerde kiest.
(of koopt, of in handen krijgt)
Mijn Maxxis ervaring beperkt zich slechts tot een paar modellen, en gelet op het enorme aantal variaties is dat slechts 1% van het aanbod, maar ik vind ze zwaarder rollen dan de concurrentie.
Exact dat staat mij ook tegen bij Maxxis.
Keuze is goed, maar zie op een gegeven moment de banden door het bos niet meer.
En als je de juiste voorband hebt gevonden moet je maar hopen dat de juiste achterband ook op voorraad is bij de betreffende webshop.
Ik heb uit frustratie wel eens een 2C en een 3C ipv een 2x een 3C besteld omdat ik er klaar mee was.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik ben op zich zeker tevreden over de Maxxis banden die ik heb (2x DHR op de e-mtb, 2x Rekon op de hardtail) maar ik vind ze vooral flink aan de prijs. €65 voor een DHR tegen vier tientjes voor een Magic Mary, dus dat wordt hier toch de vervanger...

En even eerlijk, tenzij je zo goed bent dat je daadwerkelijk de grenzen van een band bereikt (en dat zijn er niet zo heel veel) kun je bij elk merk iets krijgen waar je goed mee uit de voeten kunt. Wij lullen hier over banden alsof we echt weten waar we het over hebben, maar zolang een goede wedstrijdrijder met een semi-slick mij op die DHR's er fluitend uit rijdt is het toch vooral theekransgeneuzel?

Dus on topic: niet druk maken, gewoon de bandjes die je hebt eronder, eventueel wat combinaties en drukken uitproberen en hup, dat traumapad af! (of is het op? :wink: )
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

kermit schreef: do 18 juni 2020, 10:26 Ik ben op zich zeker tevreden over de Maxxis banden die ik heb (2x DHR op de e-mtb, 2x Rekon op de hardtail) maar ik vind ze vooral flink aan de prijs. €65 voor een DHR tegen vier tientjes voor een Magic Mary, dus dat wordt hier toch de vervanger...

En even eerlijk, tenzij je zo goed bent dat je daadwerkelijk de grenzen van een band bereikt (en dat zijn er niet zo heel veel) kun je bij elk merk iets krijgen waar je goed mee uit de voeten kunt. Wij lullen hier over banden alsof we echt weten waar we het over hebben, maar zolang een goede wedstrijdrijder met een semi-slick mij op die DHR's er fluitend uit rijdt is het toch vooral theekransgeneuzel?

Dus on topic: niet druk maken, gewoon de bandjes die je hebt eronder, eventueel wat combinaties en drukken uitproberen en hup, dat traumapad af! (of is het op? :wink: )
idd, dat traumapad is niet zo dat je er bijzondere banden voor nodig bent
Bird Aeris 9 blurple
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Rij met een DHF (v) en Minion SS (a). Forekaster voorop zou waarschijnlijk nog idealer zijn (betere balans tussen snelheid en grip)
LordoftheSquirrels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 16:32

Rij met Ardent Race 2.35 voor en achter en voor mij een goede all-round band in Nederland. Zeker de Maxxspeed versie rolt soepel genoeg om ook op een onverhoopt stuk op de weg niet als een dweil te rijden.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

LordoftheSquirrels schreef: vr 19 juni 2020, 09:05 Rij met Ardent Race 2.35 voor en achter en voor mij een goede all-round band in Nederland. Zeker de Maxxspeed versie rolt soepel genoeg om ook op een onverhoopt stuk op de weg niet als een dweil te rijden.
hoe doet de Ardent Race 2.35 het bij (mul) zand
ik heb ook eens gelezen dat de Ardent Race er wel eens backwards opgelegd wordt (geloof alleen de achterband)
LordoftheSquirrels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 16:32

HB_Eagle schreef: vr 19 juni 2020, 09:31 hoe doet de Ardent Race 2.35 het bij (mul) zand
ik heb ook eens gelezen dat de Ardent Race er wel eens backwards opgelegd wordt (geloof alleen de achterband)
Moet zeggen dat ik grip bij mul zand ook goed vind, zeker niet het idee dat de band hier tekort schiet. Ik wil nog wel eens lomp en hard door bochten gaan maar verlies bijna nooit grip of dat ik echt twee banden voel glijden. Misschien is mijn referentiekader ook beperkt, rij ook met setje Ikons op andere fiets en hiervoor had ik Schwalbe Rocket Ron + Racing Ray. Sinds ik met Ikons ging rijden nooit meer gekeken naar andere merken.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Ik heb juist de Ardent Race als voorband vervangen door een Forekaster tbv de grip in mul zand.

Wat een verademing was dat, met de Ardent Race toch in mul zand vaak wat onderstuur waardoor ik in bochten vaak wijder ging dan bedacht.
De Forekaster geen moment dat gevoel gehad. Merk wel dat nu, na de regen, de Forekaster weer wat (te veel) weerstand heeft, dus de Ardent Race is dan weer een optie.
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Weet iemand van de Maxxis liefhebbers toevallig een Ardent Race 29x2.35 EXO Skinwal uit te halen? Ik heb me al suf gezocht, helaas nog zonder resultaat :~
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

ThijsE schreef: vr 19 juni 2020, 10:06 Ik heb juist de Ardent Race als voorband vervangen door een Forekaster tbv de grip in mul zand.

Wat een verademing was dat, met de Ardent Race toch in mul zand vaak wat onderstuur waardoor ik in bochten vaak wijder ging dan bedacht.
De Forekaster geen moment dat gevoel gehad. Merk wel dat nu, na de regen, de Forekaster weer wat (te veel) weerstand heeft, dus de Ardent Race is dan weer een optie.
en dan de a-race erachter of een rekon
Plaats reactie