Remblokken Shimano J03a of G03a

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Was daarstraks even remblokjes gaan kopen, maar LBS geeft G03a mee en blijkt dat ik J03a heb (met zo’n koelvinnen).

Ik heb XT m8100 remmen.

Zit daar zoveel verschil op, koeling of niet?Passen volgens mij wel allebei.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Voor een rondje in Drente of Valais (CH)...? (of andere bestemming waar -30% maar beneden kan)...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat Cheeta zegt.
In de polder of de heuvels maakt het niet uit, maar in de bergen zijn de blokjes met koelvinnen in het voordeel.
Maar dan zou ik ook meteen Metal kiezen, geen Resin.

Lees ook even de info die Mantel op z'n site geeft.
https://www.mantel.com/shimano-g03a-res ... remblokjes
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

De G03a en G03s verschillen in backplate (aluminium vs staal), wanneer zal dat verschil merkbaar zijn?
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Voor dr ultieme weightweenie is alu natuurlijk beter want het weegt minder. Het geleidt ook warmte beter dan staal, maar zonder koelvinnen kun je je afvragen of dat beter is, want als er 1 plek is waar je de hitte wilt weghouden dan is het je remvloeistof.
Give me little bits of / more than I can take
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik rij nooit meer met metal blokjes. Slijtage op de remschijven is enorm. Gewoon J03A, zijn top remblokken.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Plaats reactie