Welke banden?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Hans v o
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 4 september 2018, 20:38

Ik heb laatst een nieuwe scott gekocht
Nu liggen er standaard wtb banden op
Daar ben ik niet egt tevreden over
Ik heb al was rond gekeken en kom op de vittoria Barzo of de mezcal uit
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik vind een lage rolweerstand en toch veel grip wel belangrijk
Het meeste rijd ik op droge en natte bos grond zoals in dorst
Standaard zou de mezcal een lagere rolweerstand moeten hebben maar ik heb ook al een test gezien waar de barzo in de praktijk beter presteerde
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Zijn toch 2 verschillende banden. Vittoria Barzo is een agressieve XCO band, Vittoria Mescal meer een allrounder. Ik rij al jaren het hele jaar door met de Barzo voor en de Mezcal achter in 29x2.25". Prima kombi. Sinds een aantal weken op mijn tweede mtb een Wolfpack Race 29x2.25" liggen. Deze bevalt me op loose on hardpack zelfs nog een tick beter dan de Barzo. De Barzo vind ik ook betrouwbaar in natte omstandigheden en hij genereert voldoende remkracht in steile afdalingen met losse ondergrond; van de Race weet ik dat gewoon nog niet. Aurelius (hier op het forum) heeft de Race onder dit soort omstandigheden getest en was er zeer te spreken over. Wil je een lichtere kombi is evt Wolfpack Race voor en Wolfpack Speed achter ook een mogelijkheid. En er zijn ongetwijfelt nog tientallen mensen op het forum, die je andere combis kunnen aanbevelen. Keuze zat.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Plaats reactie