Iets duurder dan de normale dacht ik. Ik betaalde ergens in de aanbieding voor de Race wat de gewone meestal normaal kost. Maar het was alweer even geleden. Eerlijk gezegd vind ik dat soort spul echt het geld waard. Het werkt goed en ik doe er lang mee. Als het dan afgeprijsd is is leuk meegenomen.
Tubeless sealent
- Oli4k
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1547
- Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
- Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
- Contacteer:
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, duurder in aanschaf en vaker verversen.
Dicht wel beter.
Maar gaat zeker niet door je ventiel als je de kern niet kunt verwijderen.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gaat andere dan wel door het ventiel als je je kern niet kan verwijderen? Of lees ik je boodschap verkeerd? Of hoe bedoel je dan als je de kern niet kunt verwijderen?ThaSingleTrackMastah schreef: ↑vr 26 juni 2020, 23:14Ja, duurder in aanschaf en vaker verversen.
Dicht wel beter.
Maar gaat zeker niet door je ventiel als je de kern niet kunt verwijderen.
- Koban
- Pro Biker
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
- Mijn mountainbike: twee wielers
- Contacteer:
Zou zeggen bekijk deze filmpjes eens en je vragen worden allemaal beantwoord
(TUBELESS) FIETSEN ZONDER BINNENBAND (TUBELESS): Dit moet je weten (RoelPeerenboomTV)
https://www.youtube.com/results?search_query=tubeless
How To Fit Tubeless MTB Tyres | Mountain Bike Maintenance (GMBN)
https://www.youtube.com/watch?v=Q89NTR2yNyc
How To Repair Tubeless Tyres | MTB Maintenance (GMBN Tech)
https://www.youtube.com/watch?v=9hj0gz-UC6o
How To Convert Your MTB Wheels To Tubeless | Mountain Bike Tubeless Setup (GMBN Tech)
https://www.youtube.com/watch?v=0CfCuQV1yWA
Top 5 Mistakes You'll Make When Going Tubeless | Mountain Bike Maintenance (GMBN)
https://www.youtube.com/watch?v=UYvDlOqdmSI
How to Convert Your Bicycle Tires to Tubeless (Park Tool)
https://www.youtube.com/watch?v=MuEiBSAKWLI
How to Install Tubeless Tires (Park Tool)
https://www.youtube.com/watch?v=6lKRYuaxLls
(TUBELESS) FIETSEN ZONDER BINNENBAND (TUBELESS): Dit moet je weten (RoelPeerenboomTV)
https://www.youtube.com/results?search_query=tubeless
How To Fit Tubeless MTB Tyres | Mountain Bike Maintenance (GMBN)
https://www.youtube.com/watch?v=Q89NTR2yNyc
How To Repair Tubeless Tyres | MTB Maintenance (GMBN Tech)
https://www.youtube.com/watch?v=9hj0gz-UC6o
How To Convert Your MTB Wheels To Tubeless | Mountain Bike Tubeless Setup (GMBN Tech)
https://www.youtube.com/watch?v=0CfCuQV1yWA
Top 5 Mistakes You'll Make When Going Tubeless | Mountain Bike Maintenance (GMBN)
https://www.youtube.com/watch?v=UYvDlOqdmSI
How to Convert Your Bicycle Tires to Tubeless (Park Tool)
https://www.youtube.com/watch?v=MuEiBSAKWLI
How to Install Tubeless Tires (Park Tool)
https://www.youtube.com/watch?v=6lKRYuaxLls
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
No escribas español, ¿Qué no entiendes?Crusty1 schreef: ↑za 27 juni 2020, 06:21Gaat andere dan wel door het ventiel als je je kern niet kan verwijderen? Of lees ik je boodschap verkeerd? Of hoe bedoel je dan als je de kern niet kunt verwijderen?ThaSingleTrackMastah schreef: ↑vr 26 juni 2020, 23:14
Ja, duurder in aanschaf en vaker verversen.
Dicht wel beter.
Maar gaat zeker niet door je ventiel als je de kern niet kunt verwijderen.
He mencionado 3 veces un sellador que puede pasar por la válvula.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heb de videos bekeken en heb een vraag.
Bij jullie sealent doen jullie er zelf bv. mdf zaagsel bij? Of zijn er nog andere alternatieven dan mdf zaagsel want dat heb ik ook niet zomaar.
Ik heb zelf wat rondgekeken naar bijna 15 videos en vond ik eentje die ik nodig had. Hoe een nonremovable valve vullen met melk.
https://www.youtube.com/watch?v=BnbLI_tLpLs
Bij jullie sealent doen jullie er zelf bv. mdf zaagsel bij? Of zijn er nog andere alternatieven dan mdf zaagsel want dat heb ik ook niet zomaar.
Ik heb zelf wat rondgekeken naar bijna 15 videos en vond ik eentje die ik nodig had. Hoe een nonremovable valve vullen met melk.
https://www.youtube.com/watch?v=BnbLI_tLpLs
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2163
- Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
- Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo
Als je nog nul ervaring hebt met tubeless, en dus ook geen refferentie kader van wat voor jou de juiste dikte is, is het dan niet sneller en wellicht zelfs goedkoper om een goed product te kopen wat werkt ipv uitgebreid te gaan experimenteren en mogelijk ook een hoop te moeten weggooien/of dat het niert werkt bij te dik/te dun?
1l stans Stans kost nou ook niet de wereld (prijs van 3 binnenbanden).
1l stans Stans kost nou ook niet de wereld (prijs van 3 binnenbanden).
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
- Koban
- Pro Biker
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
- Mijn mountainbike: twee wielers
- Contacteer:
Waarom niet binnenband verwijderen? Waarom zou je zaagsel bij de sealen doen volgens jou?Crusty1 schreef: ↑zo 28 juni 2020, 07:37 Heb de videos bekeken en heb een vraag.
Bij jullie sealent doen jullie er zelf bv. mdf zaagsel bij? Of zijn er nog andere alternatieven dan mdf zaagsel want dat heb ik ook niet zomaar.
Ik heb zelf wat rondgekeken naar bijna 15 videos en vond ik eentje die ik nodig had. Hoe een nonremovable valve vullen met melk.
https://www.youtube.com/watch?v=BnbLI_tLpLs
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
- Oli4k
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1547
- Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
- Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
- Contacteer:
Maar ga je het in een binnenband doen dan? Bij een tubeless band kun je het gewoon toevoegen voordat je het laatste stuk hieldraad over de velgrand duwt. Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er nog tubeless ventielen bestaan zonder verwijderbare kern. Of heb je ventielen van een binnenband gebruikt in je tubeless velgen?Crusty1 schreef: ↑zo 28 juni 2020, 07:37
Ik heb zelf wat rondgekeken naar bijna 15 videos en vond ik eentje die ik nodig had. Hoe een nonremovable valve vullen met melk.
https://www.youtube.com/watch?v=BnbLI_tLpLs
Ik heb het over het tweede. De binnenband inderdaad.Oli4k schreef: ↑zo 28 juni 2020, 08:16Maar ga je het in een binnenband doen dan? Bij een tubeless band kun je het gewoon toevoegen voordat je het laatste stuk hieldraad over de velgrand duwt. Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er nog tubeless ventielen bestaan zonder verwijderbare kern. Of heb je ventielen van een binnenband gebruikt in je tubeless velgen?Crusty1 schreef: ↑zo 28 juni 2020, 07:37
Ik heb zelf wat rondgekeken naar bijna 15 videos en vond ik eentje die ik nodig had. Hoe een nonremovable valve vullen met melk.
https://www.youtube.com/watch?v=BnbLI_tLpLs
Ik vind het toch een dubbele bescherming tegen lekken dat je zowel een binnen als buitenband hebt. De puncture is in de buitenband mss groter dan in de binnenband omdat het al door een materiaal moest waardoor het sealen beter lukt op de binnenband als er in de buitenband dan toch een net wat groter gaatje is. Dat is mijn idee ervan. Je zit ook niet met een hele velg sealen bij de intitiele instalatie waardoor je ook minder sealent verbruikt. Nu dat zou ik toch denken logisch gezien.Oli4k schreef: ↑zo 28 juni 2020, 08:16Maar ga je het in een binnenband doen dan? Bij een tubeless band kun je het gewoon toevoegen voordat je het laatste stuk hieldraad over de velgrand duwt. Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er nog tubeless ventielen bestaan zonder verwijderbare kern. Of heb je ventielen van een binnenband gebruikt in je tubeless velgen?Crusty1 schreef: ↑zo 28 juni 2020, 07:37
Ik heb zelf wat rondgekeken naar bijna 15 videos en vond ik eentje die ik nodig had. Hoe een nonremovable valve vullen met melk.
https://www.youtube.com/watch?v=BnbLI_tLpLs
Ik kan ongelijk hebben uiteraard. Daarbovenop... als je tubeless bent en je hebt een lek. Ik heb gehoord dat je de band er dan niet erg simpel afkrijgt met goeie sealent en onderweg nieuw bandje steken lijkt me dan moeilijk.
Sommige zweren bij die stans en andere zijn dan weer minder tevreden ervan. Moeilijk keuze te maken.Jurf schreef: ↑zo 28 juni 2020, 08:10 Als je nog nul ervaring hebt met tubeless, en dus ook geen refferentie kader van wat voor jou de juiste dikte is, is het dan niet sneller en wellicht zelfs goedkoper om een goed product te kopen wat werkt ipv uitgebreid te gaan experimenteren en mogelijk ook een hoop te moeten weggooien/of dat het niert werkt bij te dik/te dun?
1l stans Stans kost nou ook niet de wereld (prijs van 3 binnenbanden).
Omdat sommige sealant enkel melk is zonder beads of dergelijk en in vorige berichten stond er iets van bij het maken van eigen sealant?Koban schreef: ↑zo 28 juni 2020, 08:15Waarom niet binnenband verwijderen? Waarom zou je zaagsel bij de sealen doen volgens jou?Crusty1 schreef: ↑zo 28 juni 2020, 07:37 Heb de videos bekeken en heb een vraag.
Bij jullie sealent doen jullie er zelf bv. mdf zaagsel bij? Of zijn er nog andere alternatieven dan mdf zaagsel want dat heb ik ook niet zomaar.
Ik heb zelf wat rondgekeken naar bijna 15 videos en vond ik eentje die ik nodig had. Hoe een nonremovable valve vullen met melk.
https://www.youtube.com/watch?v=BnbLI_tLpLs
Maar dan is zaagsel niet het goede middel absorbeert als een malle wordt één kluit....nee slecht idee
Een beter idee is grove glitter absorbeert niets blijft los en kan dus met de vloeistof mee vloeien wanneer er ergens een gaatje of gat optreed
Een beter idee is grove glitter absorbeert niets blijft los en kan dus met de vloeistof mee vloeien wanneer er ergens een gaatje of gat optreed
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
Je kan dan beter, denk ik....aan een dubbele dubbele bescherming denkenCrusty1 schreef: ↑zo 28 juni 2020, 10:49Ik vind het toch een dubbele bescherming tegen lekken dat je zowel een binnen als buitenband hebt. De puncture is in de buitenband mss groter dan in de binnenband omdat het al door een materiaal moest waardoor het sealen beter lukt op de binnenband als er in de buitenband dan toch een net wat groter gaatje is. Dat is mijn idee ervan. Je zit ook niet met een hele velg sealen bij de intitiele instalatie waardoor je ook minder sealent verbruikt. Nu dat zou ik toch denken logisch gezien.Oli4k schreef: ↑zo 28 juni 2020, 08:16
Maar ga je het in een binnenband doen dan? Bij een tubeless band kun je het gewoon toevoegen voordat je het laatste stuk hieldraad over de velgrand duwt. Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er nog tubeless ventielen bestaan zonder verwijderbare kern. Of heb je ventielen van een binnenband gebruikt in je tubeless velgen?
Ik kan ongelijk hebben uiteraard. Daarbovenop... als je tubeless bent en je hebt een lek. Ik heb gehoord dat je de band er dan niet erg simpel afkrijgt met goeie sealent en onderweg nieuw bandje steken lijkt me dan moeilijk.
1 protection buitenland
2 latex binnenband
3 latex of een ander voeistof dicht middel
4 zelf nog extra dicht materiaal toevoegen en dat kan van glitters, piep kleine balletjes, enz, enz....
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield