Tubeless sealent

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

Wie weet er een goed adresje voor sealent die kwalitatief in orde is. Ik vind de prijzen die ik vind toch vrij duur voor het goedje.

Bijkomende vraag hoe lang blijft het goed in zo een bus eens open?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Grote fles kopen, blijft 'onbeperkt' goed.
Fles op zn kop wegzetten envoor de zekerheid vorstvrij bewaren.

En anders deze proberen als low budget alternatief. Beetje mdf zaagsel toevoegen en wat PEG antivries tegen vroegtijdige uitdroging.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op do 25 juni 2020, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

ThaSingleTrackMastah schreef: do 25 juni 2020, 11:50 Grote fles kopen, blijft 'onbeperkt' goed.
Fles op zn kop wegzetten envoor de zekerheid vorstvrij bewaren.
Goed om te weten. Ik zag eentje in de LBS 22 euro voor 1 liter maar vind het toch nog wel wat hoog. Misschien op aanraden dat ik hier eentje vind voor enkele euros minder. Dan weet ik dat adresje ook nadat die liter op is. Hoeveel moet er standaard om de 6 maanden in 29 inch wielen ?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: do 25 juni 2020, 11:50 Grote(liter) fles kopen, blijft 'onbeperkt' goed.
Fles op zn kop wegzetten envoor de zekerheid vorstvrij bewaren.
Een grote fles kost net zoveel als 4 of 5 fatsoenlijke binnenbanden en je kunt er 10 of 11 wielen mee vullen.

En anders deze proberen als low budget alternatief. Beetje mdf zaagsel toevoegen en wat PEG antivries tegen vroegtijdige uitdroging.
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

ThaSingleTrackMastah schreef: do 25 juni 2020, 11:59
ThaSingleTrackMastah schreef: do 25 juni 2020, 11:50 Grote(liter) fles kopen, blijft 'onbeperkt' goed.
Fles op zn kop wegzetten envoor de zekerheid vorstvrij bewaren.
Een grote fles kost net zoveel als 4 of 5 fatsoenlijke binnenbanden en je kunt er 10 of 11 wielen mee vullen.

En anders deze proberen als low budget alternatief. Beetje mdf zaagsel toevoegen en wat PEG antivries tegen vroegtijdige uitdroging.
Afbeelding
Is dat een grap? xD of word dat serieus gedaan?

Het zou zijn voor men binnenbanden te vullen met sealant. Dus zaagsel zal moeilijk gaan door zo een gaatje.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee, geen grap.
Ik mix al 10 jaar mn eigen latex.
Maar da's alleen interessant als de ingredienten goedkoop genoeg zijn.
Ik kon hier niet aan pure latex komen, maar de bouw akkers waren met dit bezig, en het zag er uit als latex en het plakteals latex enz.
Voor 7,95 de gok gewaagd.
Rij er al een half jaar mee.

Zaagsel meng je door je latex mengsel om grotere gaten te dichten. Als je de ventielkern er uit kunt draaien, dan krijg je het wel via het ventiel naar binnen.
Bij een vaste kern zit de boel zo verstopt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Crusty1 schreef: do 25 juni 2020, 11:57
ThaSingleTrackMastah schreef: do 25 juni 2020, 11:50 Grote fles kopen, blijft 'onbeperkt' goed.
Fles op zn kop wegzetten envoor de zekerheid vorstvrij bewaren.
Goed om te weten. Ik zag eentje in de LBS 22 euro voor 1 liter maar vind het toch nog wel wat hoog. Misschien op aanraden dat ik hier eentje vind voor enkele euros minder. Dan weet ik dat adresje ook nadat die liter op is. Hoeveel moet er standaard om de 6 maanden in 29 inch wielen ?
29" is ongeveer 90 ml per band voor XC. Trail, Am, Enduro banden zijn wat breder, dan is 120ml beter. Bij gebruik in een binnenband kan je misschien volstaan met wat minder.

22 euro voor een liter is normale prijs.
Notubes gaat niet door een ventiel met vaste kern!
Een flesje Vittoria Pitstop kost bij Decathlon 11 euro, maar daar zit ook minder dan de helft in.
Maar gaat wel door een vast ventiel.

Hoe lang het meegaat is lastig te zeggen.
Mijn ervaring met mn woonwerkfiets is dat het in de binnenband wel veeeeel langer meegaat dan in de buitenband (tubeless dus).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

ThaSingleTrackMastah schreef: do 25 juni 2020, 13:37
Crusty1 schreef: do 25 juni 2020, 11:57

Goed om te weten. Ik zag eentje in de LBS 22 euro voor 1 liter maar vind het toch nog wel wat hoog. Misschien op aanraden dat ik hier eentje vind voor enkele euros minder. Dan weet ik dat adresje ook nadat die liter op is. Hoeveel moet er standaard om de 6 maanden in 29 inch wielen ?
29" is ongeveer 90 ml per band voor XC. Trail, Am, Enduro banden zijn wat breder, dan is 120ml beter. Bij gebruik in een binnenband kan je misschien volstaan met wat minder.

22 euro voor een liter is normale prijs.
Notubes gaat niet door een ventiel met vaste kern!
Een flesje Vittoria Pitstop kost bij Decathlon 11 euro, maar daar zit ook minder dan de helft in.
Maar gaat wel door een vast ventiel.

Hoe lang het meegaat is lastig te zeggen.
Mijn ervaring met mn woonwerkfiets is dat het in de binnenband wel veeeeel langer meegaat dan in de buitenband (tubeless dus).
Ja bij mij gaat het dus puur om het niet lekrijden. En ik denk dat het met binnenband en sealent al erg moet zijn voor er een lek zich voordoet. Vandaar ook dat ik ze wens te vullen. Ik erger me dood aan lekken. Zou niet weten wat ik moet doen moest ik er onderweg een hebben indien ik toch sealent inzit maar toch lek gereden. Wat zijn jullie tactics?

Edit: Heb 5 Liter zien staan maar dat is wat overkill
Laatst gewijzigd door Crusty1 op do 25 juni 2020, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Crusty1 schreef: do 25 juni 2020, 17:37 Wat zijn jullie tactics?
Oude biba eruit, nieuwe erin. Simpeler kan niet.
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

Dice Oldskool schreef: do 25 juni 2020, 17:44
Crusty1 schreef: do 25 juni 2020, 17:37 Wat zijn jullie tactics?
Oude biba eruit, nieuwe erin. Simpeler kan niet.
Dus jij jeult altijd een binnenband, tools en pompje mee?
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Ondanks dat ik tubeless rijdt en tubeless reparatie kitje met minipompje bij me heb. Zit er voor langere ritten vaak een binnenbandje in de Camelbak. Zelf nog niet nodig gehad, maar andere al aantal keer kunnen helpen ;-)

Standaard tubeless reparatie kitje en minipompje mee.

Heb afgelopen jaren met verschillende soorten latex geëxperimenteerd. En de stans bevalt mij persoonlijk het beste. Hiervan een litertje staan...
Laatst gewijzigd door Koban op do 25 juni 2020, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Crusty1 schreef: do 25 juni 2020, 17:49
Dice Oldskool schreef: do 25 juni 2020, 17:44

Oude biba eruit, nieuwe erin. Simpeler kan niet.
Dus jij jeult altijd een binnenband, tools en pompje mee?
viewtopic.php?f=4&t=146287

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

Koban schreef: do 25 juni 2020, 18:01 Ondanks dat ik tubeless rijdt en tubeless reparatie kitje met minipompje bij me heb. Zit er voor langere ritten vaak een binnenbandje in de Camelbak. Zelf nog niet nodig gehad, maar andere al aantal keer kunnen helpen ;-)

Standaard tubeless reparatie kitje en minipompje mee.

Heb afgelopen jaren met verschillende soorten latex geëxperimenteerd. En de stans bevalt mij persoonlijk het beste. Hiervan een litertje staan...
Wat bedoel je met tubless kitje?
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

NOTUBES 1L SOLUTION ANTI LEK 28 euro

of

Effetto Mariposa Caffélatex 22 euro

Is die STANS beter? Ik lees van welles.
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Ik gebruik nu een maandje of 3 Peaty’s sealant. Hier zijn een soort glitters aan toegevoegd en deze sealant is iets dikker dan de meeste andere merken. Dicht grote gaten beter dan Stans, Joe no flat en Vredestein.
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Plaats reactie