Fietsje voor maat

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

2x10 Shimano xt shifters, achterderailleur en cassette, slx crankstel en voorderaulleur, Formula Rx remmen, dt swiss x1900 wielen en de vork is Fox F-series

Is dit een beetje goeie afmontage. Zit op een rotwild R1. Vraagprijs 600 euro.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Op zich is dat een fatsoenlijke afmontage.
De vraag is vooral in wat voor staat een en ander verkeerd en hoe oud het is. (Wat mij betreft is 1 belangrijker dan 2).

Als de ketting en cassette aan vervanging toe zijn, de vork een beurt moet hebben (of erger, versleten is), de banden uitgedroogd zijn en het hele frame gebutst en bekrast is is €600 veeeeeeel te veel ;-)
Is de fiets perfect onderhouden kan het een hele redelijke prijs zijn.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

Groepset zou 3 jaar geleden vernieuwd zijn. Fiets is van 2013. Maw de persoon heeft 4 jaar nodig gehad de vorige kapot te rijden.

Heb verkoper ook gevraagd voor fotos en hoe de onderhouden zijn geweest aan het geheel van de fiets. bv. vork, assen, trappers, etc
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ziet er zo nog ok uit volgens mij. Of vergis ik me? Vork zou 2 jaar geleden olie hebben gekregen en heeft er toen amper nog mee gereden. Dit is wel niet makkelijk te checken denk ik.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Houd rekening met een nieuwe ketting, cassette en kettingwiel (pakweg €100,-), dan valt het altijd mee. Als de eigenaar in 4 jaar de boel op reed, dan zit het nu op 3/4 versleten!. Je kunt dat verschil nog proberen te delen met de verkoper.

Verder is het altijd een gokje, maar het ziet er allemaal redelijk uit. Fox vorken zijn niet van de beste kwaliteit en hebben relatief veel onderhoud nodig, dus daar kan je pech mee hebben. Het blijft een gokje. Is het goed, dan is de fiets zijn prijs best waard!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

Ik probeer de prijs naar 500 te krijgen. Heb hier zo een tooltje liggen voor de ketting staat te testen.
Plaats reactie