Saint clipless / Mullet E of DMR v twin

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Rijd sinds twee jaar flats maar wil toch weer een setje clipless erbij hebben. Gisteren in de Ardennen, met semi natte omstandigheden en heftige trails mis ik de zekerheid van clipped in.

Shortlist is Crankbrothers Mullet E, Shimano Saint of DMR V twin. Ik zoek pedalen die extra support hebben van de cage, de normale shimano spd trailversies hebben dat niet.

Met name van de 2020 Saints ben ik benieuwd naar ervaringen.

oh en PLEASE PLEASE PLEASE geen flats vs clips discussie. Voor mij is beide heerlijk en ik ben geen Sam Hill...
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ik gebruik ook zowel flats als clips en heb een set CB Mallet E LS in gebruik in combinatie met ION Rascal schoenen. Die maken goed contact met elkaar en geven echt het flat pedal gevoel qua support, met de zekerheid van clips.
Verbeterpuntje vind ik het inklikken. Dat gaat bij SPD gemakkelijker en duidelijker. Bij de CB's moet je af en toe wel even zoeken.

Wel verkies ik juist voor langzame gladde omstandigheden flats en rijd ik clips als de afdalingen snel en ruig zijn.
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Momenteel rij ik met Saint 820 clipless pedalen. Ik weet niet zeker of dat de 2020 versie is die jij bedoelt.
Volgens mi zijn het de nieuwste.
Ze bevallen goed, in & uitklikken zoals je van Shimano mag verwachten. Nooit geen problemen mee ;-)
Achteraf had ik misschien toch voor de XT platforms gekozen, die zijn wat subtieler en ook lichter. (100 gr)

In een ver verleden heb ik met crankbrothers gereden. In en uitklikken was ook goed, maar ben nu toch ook wel erg tevreden met mn SPD pedalen. Ook sleten ze behoorlijk, om de lagers een beetje ok te houden moest dat relatief vaak aandacht krijgen.
Nu is dat al gauw een jaar of 10 geleden, dus wie weet doen ze het intussen beter.

DMR heb ik geen ervaring mee.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ik ben heel tevreden met de pedalen van HT.
Zowel flats als clipless.
Clipless heb ik de T1 en de X2 pedalen.
De T1 is wat meer XC gericht. In de BMX wereld ook populair.
Wil je wat meer DH platform dan kan ik de de X2 aanraden.
Plaats reactie