Stuur en pennen gelijk design en diameter

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
RobertG8
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 8 juli 2020, 20:50
Mijn mountainbike: beter dan ik

Eerste post hier. Zelf niet heel fanatiek op de mtb, wel veel interesse en ik ben veel bezig met onderhoud aan mtbś van mensen om mij heen.
Kan hier veel info vinden. Maar zit nu even met een styling en diameter dingetje.

Één van de bikes krijgt een restyling. Stuurpen, stuur en zadelpen bij voorkeur van hetzelfde merk en dan ik de kleur matzwart en bij voorkeur geen dikke logoś, strepen ed. De stuurpen moet een lengte hebben van 70 mm. stuur moet 70 cm breed worden. Zadelpen bij voorkeur met twee bouten voor bevestiging. Rise in stuur 10 mm ivm juiste zit.
Materiaal van alles; alu.

Het lukt met niet goed om aan deze vraag te voldoen. Of het worden zware niet zo mooi afgewerkte sets of nogal kostbaar. Max. rond de 150 euro zou nog prima zijn, iets meer mag ook nog. Heeft iemand een tip voor een bepaald merk/lijn?

Dan nog de stuurdiameter. Is 35 mm. aan te raden of toch beter de traditionele maatvoering op een xc bike?
Alvast bijzonder bedankt voor tips/reacties.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kijk eens bij Sixpack, die hebben heel veel waaronder een stealth-thema. En zoek gerust een breder stuur uit, je kan er altijd wat afhalen.

Andere kandidaten zijn Spank, RaceFace en Reverse components.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

35 mm is zeker bij aluminium aan de stijve kant, dus geen aanrader voor xc!

Ritchey heeft ook wel betaalbaar spul met kleine logo's.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Welke sets vallen er eigenlijk door de mand als te zwaar en/of niet mooi afgewerkt?
Want zelfs basic stuurpennen zijn vaak amper zwaarder dan veel dure modellen. En het gros van dat soort pennen komen allemaal uit dezelfde paar fabrieken, met een ander logootje erop.

Op het gevaar af dat deze al bij de afvallers horen ;-) maar bij Bike-Components eens naar Levelnine of Procraft kijken?
Heel betaalbaar en volgens mij gewoon net spul.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
RobertG8
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 8 juli 2020, 20:50
Mijn mountainbike: beter dan ik

Zeker niet op jacht naar grammen hoor. Maar de sommige all mountain sets zien er wel leuk uit maar zijn in verband met het gebruik wat zwaarder uitgevoerd dan nodig voor xc. En dan vind ik flink wat extra gewicht onnodig. Niet mooi afgewerkt; striping, logoś ed.
Maar.... goede tips!!! Wat een mooi spul allemaal. Zoals het er nu naar uitziet wordt het mogelijk Levelnine....
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Kijk eens naar Thor Carbon. Net iets meer maar dan wel wat je waarschijnlijk precies wil (ook op maat te laten maken). Weet alleen niet of de rise gaat lukken.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Ben bezig met de oude hardtail van mijn vriendin opnieuw op te bouwen daar heb ik allemaal ricthey spullen gebruikt voor stuur en zadel netjes spul goede prijs en subtiel uit gevoerd qua logo’s
Plaats reactie