Frame 29 carbon boost

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
highlander71
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 29 november 2010, 17:07

Goedemiddag,

Iemand bekend met dit frame?

https://www.salden.nl/massini-roccolo-c ... set-9.html


Hoor het graag,

Gr. Richard
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Het ziet er uit als een gewone carbon Chinees
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Is het huismerk van Salden, idd een chineesje.
Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 10 februari 2013, 20:44

Welke Chinese fabrikant is momenteel aan te raden? Ik zoek een hardtail XC racebak, boost, lichtgewicht, schroefdraad bracket als het kan wat moderne geometrie met een wat flauwere balhoofdhoek en langere wielbasis zoals b.v. de epic ht geo. Wil hem budgetvriendelijk opbouwen en zelf bestellen m.b.v. creditcard. Geen ervaring met rechtstreeks zakendoen en/of Aliexpress. Zoek naar concrete ervaringen.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Voor mijn dochter heb ik op Aliexpress een BXT gekocht. Levering via standaard pakket service is 5 weken en je moet zelf goed het pakket in de gaten houden want ze leveren het af op het postkantoor. Service en hulp komt via aliexpress chat en is heel vriendelijk.

Frame is betaalbaar en van goede kwaliteit, netjes afgewerkt. Ik heb nergens onzorgvuldigheden gevonden, alles is recht en goed uitgelijnd.

Voor mijzelf blijf ik bij premium merken, maar ik moet zeggen dat het mij echt niet tegengevallen is.
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 10 februari 2013, 20:44

Wat was je kwijt voor het frame en de verzending onder aan de streep?

Nog anderen met ervaringen?
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

Stuntman Mike schreef: do 24 december 2020, 19:17 Wat was je kwijt voor het frame en de verzending onder aan de streep?

Nog anderen met ervaringen?
Ik heb een BXT frame opgebouwd met een SID select en XT 1x11, XT remmen en DT Swiss wielen. Compleet rijklaar 10,6 kg. Nu ongeveer 350 km mee gereden. Nog geen seconde spijt van gehad. Frame kostte ongeveer 200 euro, heb voor verzending met DPD gekozen, koste 85 euro extra, maar dan wordt de inklaring geregeld. Binnenkort krijg ik nog een frame binnen voor een maat. Daarbij voor standaard verzending gekozen, ben zelf ook benieuwd wat ik daarvoor moet aftikken.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Stuntman Mike schreef: do 24 december 2020, 19:17 Wat was je kwijt voor het frame en de verzending onder aan de streep?

Nog anderen met ervaringen?
Hier ook, geloof 50 euro verzendkosten en 35 douane kosten. Was echt alleen een kwestie van geduld hebben. Je kan hem express laten versturen, maar dat was zo duur. Dan vervalt alle voordeel! Kwaliteit is echt geen issue, het ziet er alleen wel wat minder ‘spannend’ uit.
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Plaats reactie