Nieuwe helm

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

POC Axion zwart besteld voor €80 bij internet-bikes. Mooie aanbieding. Ben benieuwd.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Dat is een onverslaanbaar prijs. Ik heb enkele dagen geleden ook een Poc Omne Air Spin gescoord voor 79.- Euro. Let wel op: helm is niet perse nieuw. In mijn geval zatten wat krassen aan de binnenzijde en ontbrak het opberghoesje. Contact met hen opgenomen en tot mijn volle tevredenheid opgelost. Trouwens, mocht je vinden dat de Axiom te diep zit, kan ik de Omne aanraden.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
RobertG8
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 8 juli 2020, 20:50
Mijn mountainbike: beter dan ik

Zelf vond ik dit ook wel handige info bij de aanschaf van een helm:
https://www.helmet.beam.vt.edu/bicycle- ... tings.html

Daar kwam ik terecht door een artikel op Bikeradar:
https://www.bikeradar.com/news/universi ... ut-on-top/

Voor wie er interesse in heeft.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

POC Axion kwam net binnen. Op zich past het allemaal goed (al is het bandje niet heel lang dus ik moet niet nog meer onderkin kweken :lol: ).
ECHTER..... In deze helm zit een sticker: "Sample, NOT FOR SALE".
Dus toch maar even contact opgenomen met internet-bikes. Die gaan het nu uitzoeken hoe dit kan. Ik krijg z.s.m. een antwoord. Dikke kans dat ie weer retour gaat dus. Iemand ervaring met zo'n sticker? Demo-model? Zekere voor het onzekere nemen en terugsturen?
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5575
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Die zou bij mij iig retour gaan. Je weet niet waarom het een sample is, waarschijnlijk niets mis mee maar better be safe than sorry.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Dice Oldskool schreef: di 4 augustus 2020, 16:30 Die zou bij mij iig retour gaan. Je weet niet waarom het een sample is, waarschijnlijk niets mis mee maar better be safe than sorry.
Ja zo denk ik er ook over. Ik wacht het antwoord nog ff af, maar hij zit al weer in de doos.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ze bieden me een korting van €25 aan. Maar aangezien ik niet weet wat er mee gebeurd is gaat ie gewoon weer retour.

Wederom op zoek dus.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5575
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Juiste beslissing. Die sticker plakt de fabrikant er niet voor niets in, vind het juist onbegrijpelijk dat ze je een korting aanbieden en tegen de fabrikant ingaan en toch willen verkopen. :-?
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Dice Oldskool schreef: di 4 augustus 2020, 17:16 Juiste beslissing. Die sticker plakt de fabrikant er niet voor niets in, vind het juist onbegrijpelijk dat ze je een korting aanbieden en tegen de fabrikant ingaan en toch willen verkopen. :-?
100% mee eens!
Wellicht wil men daar geld maken van door de fabrikant gratis aangeboden marketing samples?

Dat moet je bij iets belangrijks als een Helm niet willen riskeren.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Dice Oldskool schreef: di 4 augustus 2020, 17:16 Juiste beslissing. Die sticker plakt de fabrikant er niet voor niets in, vind het juist onbegrijpelijk dat ze je een korting aanbieden en tegen de fabrikant ingaan en toch willen verkopen. :-?
Ja dat vond ik ook wel een beetje vreemd, ook vermelden ze op geen enkele wijze wat de reden van de sticker is. Maargoed, pakketje ligt inmiddels al weer op de retourstapel bij DHL. Als iemand morgen een goedkope Axion bij Internet-bikes ziet, ff laten liggen :wink:

Nu ga ik op zoek naar een Troy Lee A1/A2
Aangezien ik toch wel een paar kleine dingen op te merken had aan die POC
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Klitse schreef: di 4 augustus 2020, 16:59 Maar aangezien ik niet weet wat er mee gebeurd is gaat ie gewoon weer retour.
Dat is meestal een eerste run op de uiteindelijke productielijn. Daarmee bedienen ze de fotograaf voor een foto in de folder, daarmee bedienen ze alle importeurs met samples, daarmee bedienen ze de pers met testhelmen. En het belangrijkst: daarmee bedienen ze de keuringsinstantie om de Europese (en andere) type-goedkeuringen te krijgen!

Het is dus voor 99% zeker een goede helm, waar dus alleen de sticker voor de typegoedkeuring nog niet in mocht omdat die goedkeuring er niet was. Heel goed, professioneel en eerlijk van POC om die eerste serie zo te behandelen (sticker komt waarschijnlijk direct mee uit de fabriek). En als ze dan niet goedgekeurd worden, dan mag je er bij een merk als POC er vanuit gaan dat die serie ook vernietigd wordt. En nu ze er wat over hebben, zal die serie (goedkoper) aangeboden worden aan opkopers als internetsites.

Ik zou het aandurven.

(Ik heb in het verleden vaak genoeg helmen gekregen met zulke stickers er in (als pers zijnde) en met precies bovenstaand verhaal als uitleg. Om er aan toe te voegen dat ik ook 1x een mailtje heb gehad met de mededeling dat de helm niet door de test gekomen was en of we het model wat we hadden liggen echt alleen voor foto's wilden gebruiken en het liefst gewoon vernietigen.)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5575
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Buiten het feit om dat die helm hoogstwaarschijnlijk wel goed zou zijn blijf ik het een slechte zaak vinden dat die helm bij de consument terecht komt. Als POC die helm heeft vrijgegeven voor verkoop dan hadden ze ook de sticker moeten verwijderen.

Kwam de helm wel met alle toeters en bellen (doos, boekjes, labels) binnen?
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Je mag ook niet vergeten voor welke prijs internet-bikes de helm aanbiedt. Ik had de helm ook gekocht. En wanneer je nog 25.- Euro korting bovenop de al ongeloofelijk lage prijs krijgt, is de helm nagenoeg gratis.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Boekje zat er niet bij. Doos met tasje wel. Maar de doos was al wat beschadigd. Ik snapte de prijs ook prima en op een willekeurig ander artikel (schoenen oid) had ik het wel prima gevonden. Maar mn hoofd..... Keurige prijs van Internet-bikes, dat was ook zeker het probleem niet. Maar wel dat ze me niet vertellen waarom die sticker er op zat. Zekere voor het onzekere dan maar. Daarbij ben ik nog steeds benieuwd of die TLD A1 niet beter zit.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5575
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mocht je budget het toelaten ga dan voor de A2. Op alle vlakken nog weer iets beter dan de A1. Vooral ventilatie is een stuk beter.
Plaats reactie