Telefoonhouder Nokia 8.1

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Ik ben op zoek naar een houder voor een Nokia 8.1, aangezien ik hem liever niet op het stuur wil hebben, had ik als plaats de bovenbuis van het frame bedacht, door het forse balhoofd is de bovenbuis breed en relatief vlak, op zich geen verkeerde en mogelijk zelfs zeer stabiel locatie.

Ik ben zelf al op zoek geweest maar nog niet kunnen slagen, iemand een suggestie... eventueel wat verbouwwerk mag ook.. aan de houder niet de bike :evil:

De groet'n..
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb mn Etrex30 op de bovenbuis, uiteraard zover mogelijk naar voren.
Is een goede plek, maar twee dingen:
1) de kijkhoek is niet optimaal (bij mijn houder niet instelbaar en zodoende bepaald door de bovenbuis), dus de afleesbaarheid is minder.
2) de houder is zo gemaakt dat ik de gps er van voren af moet inklikken.
De gps zit daardoor dus wat verder naar achteren dan in 1e instantie de bedoeling was (of loisch/mogelijk lijkt)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Dat van die kijkhoek begrijp ik, had ik al bij stilgestaan, vooralsnog lijkt mij voor mijn gebruik daar niet direct het probleem te zitten.
Punt is dat ik ook wel eens lukraak wat rijd in onbekend gebied, dan houd ik een half oog op de kaart/ navigatie om toch een beetje een idee te hebben waar of ik uithang.

Nu heb ik de Nokia of in mijn rugzak of in een broekzak, beide niet zo handig als je hem daar uit moet vissen tijdens het rijden, vandaar de gedachte op de bovenbuis, is hij wel direct onder handbereik/ af te lezen.

Ik ben wel iets tegengekomen, maar dat is dan in combinatie met een tasje, en dat ben ik niet nodig, rugzak is groot genoeg, nee... gewoon een houder of waterdicht steekhoesje is wat ik zoek.

De groet'n..
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, punt 3.
Op de bovenbuis zit het schermpje niet in je blikveld, dus je moet je blik van het pad op je scherm richten om te zien of je nog op de goede weg bent.

Zolang er geen kruisingen of splitsingen zijn is het geen probleem. Bij een track met veel links en rechtsaf kan dat erg hinderlijk zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Ik ga een testopstelling maken, om te zien of dat voor mij wel of niet een punt is.
Op het stuur is wel een punt, in de midden op de stem gaat niet, dan zou hij links of rechts moeten komen zitten en daar kan ik ook niet direct wild van worden met zo'n grote lap phone...

De groet'n...
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Voordat je echt geld uit gaat geven aan je setup, bedenk dat er een reden is dat er fiets gps'en bestaan en verkocht worden.
En een Edge 130 heb je al voor 120 euro.
Een Edge 530 kost iets meer, maar kan ook meer.
Beide zijn stukken kleiner dan je Nokia, minder kwetsbaar, beter afleesbaar enz.

Wat ik wil zeggen is dat een phone een goed/leuk idee is als je m toch heb liggen en er verder geen investeringen nodig zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Nee, ik heb geen Nokia 8.1 liggen, ik maak er nog steeds dagelijks gebruik van :wink:

En ik ben ook niet voornemens om nog een stuk elektronica te kopen wat beperkt is in de mogelijkheden/ updates.
De Nokia voldoet aan wat ik wens, dat het misschien een wat duur en kwetsbaarder ding is voor op een bovenbuis.... het zij zo..., wie bang leeft, wie bang sterft..

Vandaag rit met testopstelling gedaan, maakt eigenlijk niet uit waar ik hem op de bovenbuis plaats, afleesbaarheid is goed, kijkhoek is misschien wat minder gunstig, maar valt op zich mee als hij zo ongeveer tegen de stuurbuis aan zit.
Op die plek is de bovenbuis ook op z'n breedst en steekt de Nokia amper uit.

Voor het rustige tourwerk voldoet dit voor mij, nu een geschikte houder vinden.

De groet'n..
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik snap het, prima zo.

Maar 1 misverstand, een Garmin is niet een stuk elektronica dat niet is up te daten.
Juist voor Garmin is er heel veel te koop en vooral te krijg. En als je je er in verdiept is er veel mogelijk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Zoiets?
https://www.gsmpunt.nl/hoesjes/spigen-v ... esje-zwart

Handig met het lusje dat je kunt gebruiken als beveiliging tegen verlies/vallen

Houder kan je 3D (laten) printen voor paar euro
Ontwerpen kant en klaar op Yeggi.com of cults3d.com
Deze bv
https://cults3d.com/en/3d-model/various ... er-nokia-8
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 2 augustus 2020, 22:39 Ik snap het, prima zo.

Maar 1 misverstand, een Garmin is niet een stuk elektronica dat niet is up te daten.
Juist voor Garmin is er heel veel te koop en vooral te krijg. En als je je er in verdiept is er veel mogelijk.
Grootste voordeel van een Garmin is de accuduur.
Verder koop je een shitload aan mogelijkheden die je als je ze niet gebruikt alleen maar in de weg zitten en eer je “gewoon” simpel via touch kunt navigeren, (dus on the fly niet vooraf ingeladen zoals dat met ieder basic lulijzer tegenwoordig kan) dan heb je al de duurdere modellen in je pootjes en begint je beurs zenuwticjes te ontwikkelen :o :lol:

Yes en aangezien ik modern ben heb ik ook zo’n ding aan mijn stuur zitten.
Ik schijn airtime te maken zegt ie, heb Garmin al paar keer gemaild of ik geen airmiles krijg, maar die hufters reageren niet eens!
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Roger57 schreef: ma 3 augustus 2020, 10:42 Zoiets?
https://www.gsmpunt.nl/hoesjes/spigen-v ... esje-zwart

Handig met het lusje dat je kunt gebruiken als beveiliging tegen verlies/vallen

Houder kan je 3D (laten) printen voor paar euro
Ontwerpen kant en klaar op Yeggi.com of cults3d.com
Deze bv
https://cults3d.com/en/3d-model/various ... er-nokia-8
Heb jij ervaring met dat ding van gsmpunt?
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 2 augustus 2020, 22:39 Ik snap het, prima zo.

Maar 1 misverstand, een Garmin is niet een stuk elektronica dat niet is up te daten.
Juist voor Garmin is er heel veel te koop en vooral te krijg. En als je je er in verdiept is er veel mogelijk.
Ik zei geen "niet", maar "beperkt"... :wink:

Als ik iets zocht voor tijdens het wat stevigere mtb-werk, had ik mogelijk wel naar iets zoals Garmin gekeken, maar met mijn doel voor ogen durf ik de Nokia wel aan, en anders ligt 8) hier nog wel een andere goed bruikbare smartphone.

De groet'n...
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Heb zo’n ding om er mijn foon, id, pinpas en wat papiergeld in te stoppen als ik in de nattigheid rij.
Werkt prima.
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Heb bij Bol.com zo'n armband gekocht, aangezien de bovenbuis smaller is als een bovenarm heb ik daar zo'n blauw u-vormig stuk schuimkunststof (veel gebruikt bij het transporteren van fietsen om beschadigingen te voorkomen) als vulling/ vorming omheen gedaan.
Het elastische materiaal maakt dat alles goed op z'n plek blijft zitten, stoot je er per ongeluk tegenaan, draai je het ook zo weer op z'n plek.

Dit heeft in de Vogezen met zijn ruige paden en afdalingen meer dan prima stand gehouden en z'n dienst bewezen. :-q
Bijkomend voordeel: kost geen drol....

https://www.bol.com/nl/p/ntech-universe ... 6963/?s2a=

De groet'n...
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Plaats reactie