Slack-R angleset voor integrated headset

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Patrick_V schreef: ma 7 september 2020, 18:14 Is deze nou geschikt voor een is41/28.6 is41/30 headtube?
Volgens mij alleen IS41/IS56, zo uit het hoofd. Voor frames die een tapered stuurhuis lusten in ieder geval.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Hè jammer :roll:
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Wat zijn de lange termijn ervaringen met de 9point8 Slack-R angleset?
Ze hebben nu ook een IS42/IS52 set.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Arjan76 schreef: vr 24 februari 2023, 09:06 Wat zijn de lange termijn ervaringen met de 9point8 Slack-R angleset?
Ze hebben nu ook een IS42/IS52 set.
Interessant, wellicht leuk om mijn Hightower wat te moderniseren. 41/52 is leverbaar in 1.3 1.5 en 1.6°. Is er een reden om niet gewoon voor de 1.6 te gaan dus 67-> 65.4 ?

Zijn er ook nog nadelen?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

@Mad Wally Mijn vork was net een millimeter te kort afgezaagd, daarvoor nieuwe stem gekocht maar toch vaak issues met afstelling van het balhoofd. Inmiddels nieuwe vork dus dat is opgelost. Verder moet je even kijken hoe de aanpassing in het echt uitpakt want er komt 1 cm bij onderaan, dus je gaat zowel een stukje omhoog aan de voorkant als weer omlaag door het voorwiel wat verder naar voren komt. Dat heft elkaar enigszins op en daarom zou ik voor de 1,6° gaan (en combineren met offset bushings als je frame dat toelaat en je ze niet al hebt).

Qua rijden vond ik het echt een voordeel. Zelfs met een beetje wheel flop. Klimmen werd zeker niet slechter maar het afdalen werd wel leuker.

De montage is wel iets dat in één keer goed moet en demonteren wil je niet. Gewoon laten zitten als het zit, anders moet je helemaal opnieuw beginnen met verse locktite. Exact de instructies volgen dan komt het goed.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Oli4k schreef: vr 24 februari 2023, 11:24 @Mad Wally Mijn vork was net een millimeter te kort afgezaagd, daarvoor nieuwe stem gekocht maar toch vaak issues met afstelling van het balhoofd. Inmiddels nieuwe vork dus dat is opgelost. Verder moet je even kijken hoe de aanpassing in het echt uitpakt want er komt 1 cm bij onderaan, dus je gaat zowel een stukje omhoog aan de voorkant als weer omlaag door het voorwiel wat verder naar voren komt. Dat heft elkaar enigszins op en daarom zou ik voor de 1,6° gaan (en combineren met offset bushings als je frame dat toelaat en je ze niet al hebt).

Qua rijden vond ik het echt een voordeel. Zelfs met een beetje wheel flop. Klimmen werd zeker niet slechter maar het afdalen werd wel leuker.

De montage is wel iets dat in één keer goed moet en demonteren wil je niet. Gewoon laten zitten als het zit, anders moet je helemaal opnieuw beginnen met verse locktite. Exact de instructies volgen dan komt het goed.
Ik heb de knoop doorgehakt en op de bestelknop gedrukt :D

Vork is lang genoeg (30mm spacer) dus geen probleem daar.

Ik heb het in autocad uitgetekend. Wiel gaat 19mm naar voren en van de 10mm extra onder het balhoofd blijft slechts 2,5mm over, niks dus maar wellicht net genoeg om de flipchip achter op "high" (+4mm) te zetten voor minder pedal strikes.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik zou hem lekker laten staan op low en rijden. Zonde om hem slacker te maken en dan weer steiler met de flip chip.
Plaats reactie