Sqlab zadel

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Ben marchal
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 17 oktober 2018, 20:02

Wie heeft ervaring met sqlab zadel 611 en of 612
En wat zijn de verschillen
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Heb de 611 active nog maar 1 rit, bevalt goed maar moet eerst nog een langere rit doen (4+ u) voor vergelijk.

Zie hier de verschillen, https://sqlab-usa.com/pages/comparison-of-the-611-612
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

611 :-q
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Heb een aantal ritten gehad en moet nog steeds wennen...

Bij langere tochten (>50km) kreeg ik last van kramp in de benen, heb uiteindelijk het zadel zo ver mogelijk naar voren gezet en dat lijkt beter te werken (zit rechter op).

Bij het kiezen van de maat heb ik geen rekening gehouden met de zithouding, zoals sql-lab hieronder wel adviseert en dus de maat gekozen op basis van mijn vorige zadel en de afstand tussen de zitbotjes.
Merk wel dat ik minder last heb van mijn zitvlak (dat was de reden voor een nieuw zadel) maat moet dus nog steeds wennen en/of de juiste afstelling vinden.

https://www.sq-lab.com/en/ergonomics/sq ... asurement/
Avandea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 maart 2020, 09:50

Ik heb de 611 s-tube heel fijn zadel.
Had eerst altijd last omdat ik een te small zadel had, nu de 611 in de maat 15 breedste nergens geen last meer van wel goed achterop gaan zitten adviseert sqlab ook.

Het verschil tussen de 611 en 612 zou ik niet weten bij de meeste winkels kun je ze gewoon testen.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik heb na het opmeten van de zitbotjes ook een SQ lab 611 en de trekkingversie (614?) op de Surly aangeschaft. Het zitcomfort is super. Je moet wel de achterkant wat hoger zetten. Zelfs zonder een zeem is er goed op te fietsen. Ik heb helaas deze week wel geconstateerd dat de kunstof onderplaat op een 5 cm van de voorkant doormidden is gebroken. Maar eens even zoeken naar de rekening en hopen dat het exemplarisch is.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Op mijn vorige fiets ben overgestapt van het fabriekszadel naar een SQlab 611 Active Race, breedte 14.
Deze heb ik overgezet naar mijn huidige. Na een zadelbreuk heb ik de overstap naar een Active MTB zadel gemaakt.
De ideale zitpositie kon ik op dit zadel niet vinden. Dus weer overgestapt naar de 611 Active Race. Kost iets, maar dan heb je ook wat :winkie:
Idd, achter iets hoger.

@CC-Rider, bij mijn 611 was het zitdeel in tweeën gebroken. Het lijkt zo te zien op hetzelfde probleem als met jouw 611. Mijn zadel is onder garantie door SQlab vervangen. Daarom de overstap naar MTB en weer terug naar Race.
Plaats reactie