Nieuwe rem set trek fuel ex

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

De slag van je hendel laten toenemen tegen het einde van de blokken is anderzijds een feature waarmee je weet dat je blokken zo goed als op zijn.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bij Magura.
Bij de andere merken gaan de veertjes ratelen. :wink:
Elvander schreef: ma 24 augustus 2020, 21:57 Die cyclotech blokjes lijken verdacht veel op gerebrande en omhoog geprijste ali-blokjes....
Niks mis met ali-blokjes maar dan wel graag voor een ali-prijs.
Ja, die prijzen :o
Als ik originele prijzen betaal, dan wil ik ook originele blokjes.
En anders Discobrakes. semi-sintered doet het prima in NL en kost bijna niets.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Logisch dat men denkt dat men denkt dat ik wellicht iets anders heb gedaan :winkie:

Maar zoals vermeld, bij process of eliminination,, ik heb bewust iedere keer slechts 1 ding gewijzigd en ben vervolgens weer gaan testen.

Ik kon het mij op voorhand ook niet voorstellen, maar wisselen naar dikkere remschijven heeft het remgevoel wel degelijk veranderd.

En nogmaals, op internet zijn genoeg soortgelijke ervaringen te vinden van anderen die exact hetzelfde melden, bij Magura remmen dan he

Ik deed die aanname ook, maar de praktijk bleek toch echt anders :D
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Iets specifieker, ik heb gezocht op Magura brake compatibility with Shimano rotors.

Overal roept men : Kan hoor, mag niks uitmaken

Maar uiteindelijk zijn er ook steeds mensen die het daadwerkelijk proberen en de verschillen benoemen

Schijven van 1.8mm of dunner geven een sponzig gevoel bij Magura.

Bron : forums.mtbr.com, singletrackworld.com, velocipedesalon.com

En iets minder onafhankelijk, Magura zelf :winkie:

faq-what-to-do-if-the-bite-point-on-your-disc-brakes-is-spongy-soft-or-simply-not-right
CHECK MATCHING FRICTION SURFACES FOR WEAR:

Check the thickness of the brake disc and the brake pad. The disc must not be less than 1.8 mm thick. Also check the thickness of the brake pads. The combined thickness of pad and the carrier plate must not be less than 2.5 mm. You can use the MAGURA transport device to test this.
Ik heb geen aanname gedaan, het ook zelf geprobeerd en dus verschil opgemerkt.

Maar eigenwijs en nieuwsgierig als ik ben, ik kan voor de volledigheid de dunnere schijven eens goed schoonmaken en monteren op mijjn andere fiets met perfect werkende MT8 remmen en kijken watt ik opmerk
*Rembrandt*
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 13:02
Mijn mountainbike: moet eens gewassen worden

vasquez schreef: di 25 augustus 2020, 12:14 Iets specifieker, ik heb gezocht op Magura brake compatibility with Shimano rotors.

Overal roept men : Kan hoor, mag niks uitmaken

Maar uiteindelijk zijn er ook steeds mensen die het daadwerkelijk proberen en de verschillen benoemen

Schijven van 1.8mm of dunner geven een sponzig gevoel bij Magura.

Bron : forums.mtbr.com, singletrackworld.com, velocipedesalon.com

En iets minder onafhankelijk, Magura zelf :winkie:

faq-what-to-do-if-the-bite-point-on-your-disc-brakes-is-spongy-soft-or-simply-not-right
CHECK MATCHING FRICTION SURFACES FOR WEAR:

Check the thickness of the brake disc and the brake pad. The disc must not be less than 1.8 mm thick. Also check the thickness of the brake pads. The combined thickness of pad and the carrier plate must not be less than 2.5 mm. You can use the MAGURA transport device to test this.
Ik heb geen aanname gedaan, het ook zelf geprobeerd en dus verschil opgemerkt.

Maar eigenwijs en nieuwsgierig als ik ben, ik kan voor de volledigheid de dunnere schijven eens goed schoonmaken en monteren op mijjn andere fiets met perfect werkende MT8 remmen en kijken watt ik opmerk
Daarom is het merkwaardig dat jij (en blijkbaar ook anderen) deze sponsigheid ervaren, terwijl ik met 1,8mm schijven dus wel goed werkende remmen met een flinke 'bite' heb. (en misschien ook wel anderen, daar hoor je online echter minder van, omdat iemand met een goede ervaring minder snel geneigd is online te delen dan iemand met een slechte ervaring). Als de een het wel en de ander het niet heeft zou het in principe niet aan de schijf moeten liggen.

Wat de schijfdikte betreft, 1,8 mm valt binnen toegestaan bereik. Dit betekent dat een schijf van 1,8mm eigenlijk geen probleem zou moeten opleveren. Zeker als je er rekening mee houdt dat ze bij het ontwerpen ook nog een marge aanhouden, en de schijf waarschijnlijk nog wel iets dunner dan 1,8mm kan zijn.


Misschien is een andere mogelijke verklaring, dat je nieuwe blokjes gewoon nog niet ingeremd waren en daardoor minder presteerden. En tegen de tijd dat je de nieuwe (dikkere) schijven erop had gezet, had je ze misschien al zo vaak uitgeprobeerd dat ze ondertussen wel goed ingeremd zijn en daardoor wel goed werken.
Je zou inderdaad de 1,8mm schijf er weer op kunnen zetten en het nog eens proberen. ik ben wel benieuwd
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Mijn dochter is net terug van 2 weken Oostenrijk met een set MT5's op haar enduro fiets.
Ze rijdt met Avid schijven 203 en 180mm (erfenis van de SRAM Guide remmen die erop zaten)

Remmen zijn echt knalhard en blijven dat ook.
Aan de achterkant had ik er uit nood een setje Magura organic blokken ingezet en tegen haar gezegd in Oostenrijk een setje metals te kopen voor als de blokken niet bevielen of versleten waren.

Tot onze verbazing hebben de blokken het perfect gehouden en zijn maar halfweg versleten. (en ze heeft ze echt niet ontzien)
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Ben het eens met je theorie, nogmaals, ik kon het mij zelf ook niet voorstellen vooraf, maar de praktijk wijst in mijn geval toch echt anders uit.

Inremmen heeft het niet aan gelegen , meerder sessies van 40 keer van 30 naar 0 km/h is niet grappig, believe me :D
Ben er steeds stapsgewijs doorheen gegaan altijd slechts 1 ding tegelijk gewijzigd en nieuwe dikkere schijven gaven na montage gelijk een ander resultaat, ,en ja die waren meermaals ontvet voor her-montage.

Ik zeg overigens niet dat het niet kan of die van jou niet goed werken he, mijn punt (en die van anderen) is juist dat remschijven dikker dan de +/- 1.8mm een ander remgevoel geven.

Ik kan kijken of ik dit weekend schijven kan wisselen voor een her-test.

Maar ben uiteindelijk ook benieuwd of mensen hier het daadwerkelijk wisselen naar dikkere schijven ook zo ervaren :wink:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

vasquez schreef: di 25 augustus 2020, 13:30
Inremmen heeft het niet aan gelegen , meerder sessies van 40 keer van 30 naar 0 km/h is niet grappig, believe me :D
Bij het inremmen mag je niet tot 0 afremmen. Afremmen tot stapvoets en dan de rem los anders krijg je verkleving en uitbreken van remvoering. En het is even werken😉
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
mayk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 15:46

De remmen eindelijk kunnen monteren.
En zojuist gaan inremmen .
Zondag worden ze grondig getest op de route van vijlen/gulpen .
Plaats reactie