waarde 29" Ryde Edge 28mm + Hope Pro2 EVO

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
kenza750
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: do 16 januari 2014, 17:18
Mijn mountainbike: Sensa 'Gold digger' Sella TNT

Zit eraan te denken om een mijn bike om te bouwen waardoor mijn huidige wielen overbodig worden.

Enig idee wat een realistische waarde is voor zulke wielen?

Ryde Edge 28mm OS (asymmetrisch; zonder decals dus all black)
naven (voor+achter): Hope Pro 2 EVO steekas + QR mogelijk (incl doppen)
non-boost
spaken (zwart, geen idee welk type precies)
6-gats schijfremmen
evt incl Hope schijven erbij (180mm+160mm) maar moet nog even kijken of ik die hergebruik
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Begin met €350 te vragen, mits de naven nog netjes zijn en de velgen min of meer krasvrij.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kenza750
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: do 16 januari 2014, 17:18
Mijn mountainbike: Sensa 'Gold digger' Sella TNT

Thnx Lars.
Ik ga even overwegen wat ik ga doen. Of blijven gebruiken na ombouw, of wellicht toch een andere (Carbon?) set.
Janwillembike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 20:15

kenza750 schreef: di 18 augustus 2020, 16:41 Zit eraan te denken om een mijn bike om te bouwen waardoor mijn huidige wielen overbodig worden.

Enig idee wat een realistische waarde is voor zulke wielen?

Ryde Edge 28mm OS (asymmetrisch; zonder decals dus all black)
naven (voor+achter): Hope Pro 2 EVO steekas + QR mogelijk (incl doppen)
non-boost
spaken (zwart, geen idee welk type precies)
6-gats schijfremmen
evt incl Hope schijven erbij (180mm+160mm) maar moet nog even kijken of ik die hergebruik
Hoi, mocht je de schijven los weg doen, dan heb ik wel interesse
kenza750
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: do 16 januari 2014, 17:18
Mijn mountainbike: Sensa 'Gold digger' Sella TNT

Janwillembike schreef: di 25 augustus 2020, 13:48 Hoi, mocht je de schijven los weg doen, dan heb ik wel interesse
Ik heb besloten om de wielen toch maar te blijven gebruiken. Zat te twijfelen om naar Carbon wielen of naar een 26" fully over te gaan, maar blijf toch maar bij een 29" hardtail die ik een beetje ga pimpen :D In combinatie met deze wielen is de basis redelijk goed voor mijn doen. Bredere wielen heeft weinig zin want de achterbrug van de hardtail kan eigenlijk niet breder dan 2.35 aan (en op dit moment geen budget voor een ander frame).
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Goede beslissing :-q Heeft de post "rij je met een lichter weelset daadwerkelijk sneller" hierbij geholpen?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
kenza750
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: do 16 januari 2014, 17:18
Mijn mountainbike: Sensa 'Gold digger' Sella TNT

rokl schreef: wo 26 augustus 2020, 12:00 Goede beslissing :-q Heeft de post "rij je met een lichter weelset daadwerkelijk sneller" hierbij geholpen?
Niet zozeer. Heb wel het hele topic gelezen maar ik rij voornamelijk voor de lol en wil technisch wel beter worden (en ik merk dat dat aardig lukt door vaker te rijden). Tijd is voor mij absoluut geen drijjfveer. Mijn keuze destijds om deze wielen te kopen ter vervanging van mijn i19mm Taurus2000 basic wielen was dat ik bredere banden gewoon gaaf vind en een NN 2.35 stond lomp op die smalle wielen. Op i28mm vallen de banden een stuk mooier, alhoewel ik nu een Racing Ralph/Ray combi in 2.25 er onder heb liggen. Kon geen 2.35 vinden :D

Ik merk wel enorm verschil qua stuurgedrag en stabiliteit met de Ryde set. En 't geluid van Hope geeft natuurlijk ook een kick. Langzaam aan begint de fiets die ik jaren geleden 2dehands heb gekocht als basic uitvoering steeds leuker te worden. Ongeveer alles is in de loop der jaren ge-upgrade. behalve het frame :winkie:
Plaats reactie