Bell en Giro Helmen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
djrik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 7 augustus 2013, 18:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei

wie weet welke winkels in Zuid Holland een breed assortiment Bell of Giro helmen hebben in de winkel om te passen? I ben al langs zo veel die amper iets in vooraad hebben of helemaal niets. Online bestellen wil ik niet meer na dat ik 3x helmen heb terug gestuurd die niet passen. Heb denk ik een raar hoofd of zo....
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Voorraad wordt langzaam iets van het verleden. Dat komt door ons koopgedrag. We kopen veel online en als het niet bevalt, dan gaat het retour.
Voor fysieke winkels is het niet meer te doen schoenen of helmen in alle maten en in aantallen op voorraad te houden en dan aan het einde van het seizoen het grootste deel in de uitverkoop afgeprijsd weg te doen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

wat Bert zegt

Het helpt om te weten wat voor helm je wel goed past. je noemt bijvoorbeeld Bell en Giro, en die hebben andere basis pasvormen. Tenminste, vroegah was het zo dat Bell een meer ronde basis vorm hanteerde waar die van Giro meer ovaal is. (van bovenaf op het hoofd gezien)

Ik weet dat ik een ovaal hoofd heb, Bell hield ruimte over aan de zijkanten. Het verstelbare binnenwerk van elke helm past op je hoofd aan, maar mijn mooie Bell helm wiebelde meer side to side.

Ik heb wel een On-One helm voor "erbij", die was 10 Pond in de aanbieding.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik dacht dat Giro en Bell de laatste jaren 1 pot nat zijn.
Zowel Bell als Giro durf ik blind te kopen omdat ze mij altijd goed passen (L).

Google weet alles:
Google schreef:Vista Outdoor VSTO
Giro is owned by Vista Outdoor VSTO +1.5% , Inc., which also owns the helmet brands Bell, Bollé, Cébé, Raskulls, and Krash.10 jul. 2020
Het zou vreemd (maar niet onmogelijk) zijn als ze in China verschillende fabrieken met verschillende pasvormen gebruiken.
Waarschijnlijker is dat het allemaal van dezelfde lopende band komt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Een mega-store als Mantel zou een optie voor je kunnen zijn
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 28 augustus 2020, 12:56 Ik dacht dat Giro en Bell de laatste jaren 1 pot nat zijn.
Kan best, ik heb na die ervaring al een paar helmen geen Bell meer 8)
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie