Jawel, het gaat alleen om het verplaatsen van A naar B, ik hoef er geen rondetijden mee neer te zetten of km's mee te biken.
Ook op mijn huidige fully zit 95% van de tijd het zadel in de laagste stand.
Alleen een rondje op een XC parkours of verplaatsen van A naar B dan komt het zadel omhoog (en om weg te zetten natuurlijk )
Daar kan standaard geen derrie op, die had ik als eerste bekeken omdat ik ook de 360 pro gehad heb
Thanks, dat ga ik s rustig bekijken!Oli4k schreef: ↑ma 7 september 2020, 09:26 De wielen van een fully zitten tijdens het rijden zelden op dezelfde plek als hoe het in de geometrietabel staat opgegeven. Het is een dynamisch geheel, niet statisch. Daar is de geometrie ook op ontworpen. Er zijn online tools waarmee je kunt spelen met de geometrie van je fiets. Dan kun je zien dat als de vork inbouw korter is maar de rest gelijk blijft, de wielbasis ook korter zal worden etc.. https://www.bikegeocalc.com/
Het gaat niet zozeer om het trappen, maar om het afzetten bij bewegingen als pumpen, bunny hop, side hops, je achterwiel omzetten, etc...
De Trek Ticket S is ook een fully... en een stuiterend achterwiel ligt ook veel aan je lichaamshouding, maar de ondergronden waar ik vooral rij (ook de NL'se bossen) zijn niet zó ongelijk dat ik een fully nodig heb voor de tractie... Wat dat betreft is een hardtail prima (sterker nog, je komt met een starre 24"-er ook een heel eind )
Hier heb ik duidelijk nog te weinig kaas van gegetencheeta schreef: ↑ma 7 september 2020, 09:09 Leverage ratio vs. stroke position is typisch ook anders op een slopestyle frame in vergelijking met een trail/enduro/DH fiets.
Bij de laatste zijn er waar je opties op de linkage hebt om het enigszins te beinvloeden, maar anders moet je het compenseren via de demper; eventueel met custom valving. Of een custom link ontwerpen...
Maar ik las bij de Trek Ticket S dat je on de fly (zelfs tijdens het rijden) de geo aan kunt passen, dus eigenlijk zou ik het gewoon s moeten proberen (zonder gelijk 3k aan een bike uit te geven )