Betaalbare flatpadel schoenen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Patrick_V schreef: ma 21 september 2020, 14:28 Omdat ik een beetje krenterig ben en de fiets allemaal niet meer zoveel gebruiken als vroeger.

Alles in verhouding he :winkie:
Da krenterig zijn toch alle Hollanders? :wink: :lol: :bier:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Net als dat alle Belgen subtiel zijn, maar dat blijkt ook niet altijd het geval :wink:
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Bram87 schreef: ma 21 september 2020, 14:13 ik heb o.a. een paar freerider canvas, dat was de goedkopere uitvoering, en rijd daar al 4000+ kilometer mee en de zool is nog prima. In de alpen is er ook regelmatig een 'hike-a-bike' stuk mee gedaan.
Combi met Superstar Nano pedalen, korte pinnen.
Ik heb het idee dat deze 'goedkope' Five Ten een wat duurzamere zool heeft dan de Freerider Pro etc, die wellicht een zachtere zool hebben.
Ik vond het dus een prima investering. Vind het sowieso fijne schoenen, een van mn best zittende ooit.
Sowieso heb je het over schoenen die je best flink belast...dus waarom zo goedkoop mogelijk? Een goed paar schoenen mag best wat kosten, imo :-q
Ik heb ook een paar freeriders. Net in mijn mails nagekeken dat ik ze kocht in april 2014, en ze zijn nog steeds verre van versleten. Dan is de 79eur die ik er voor neertelde eigenlijk best goedkoop.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Patrick_V schreef: ma 21 september 2020, 14:28 Omdat ik een beetje krenterig ben en de fiets allemaal niet meer zoveel gebruiken als vroeger.

Alles in verhouding he :winkie:
Een schoen slijt niet als je 'm niet gebruikt. Op shirts/jerseys, daar kun je pas op bezuinigen ;) Maar dat doe je wellicht al.

Mijn mening, zonder dat ik de schoenen van Red Cycling ken: die Five Ten is z'n 20 euro extra in vergelijking met die Red sowieso waard :-q
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Jamis Diablo schreef: ma 21 september 2020, 15:10 Net als dat alle Belgen subtiel zijn, maar dat blijkt ook niet altijd het geval :wink:
Echt NOOIT gehoord die! :o
Nondemiljaar moet ik nu gaan verkassen? :lol:
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Bram87 schreef: ma 21 september 2020, 15:40
Patrick_V schreef: ma 21 september 2020, 14:28 Omdat ik een beetje krenterig ben en de fiets allemaal niet meer zoveel gebruiken als vroeger.

Alles in verhouding he :winkie:
Een schoen slijt niet als je 'm niet gebruikt. Op shirts/jerseys, daar kun je pas op bezuinigen ;) Maar dat doe je wellicht al.

Mijn mening, zonder dat ik de schoenen van Red Cycling ken: die Five Ten is z'n 20 euro extra in vergelijking met die Red sowieso waard :-q
Jaja... ik ben bijna om :tong
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Roger57 schreef: ma 21 september 2020, 21:24
Jamis Diablo schreef: ma 21 september 2020, 15:10 Net als dat alle Belgen subtiel zijn, maar dat blijkt ook niet altijd het geval :wink:
Echt NOOIT gehoord die! :o
Nondemiljaar moet ik nu gaan verkassen? :lol:
Yep, en neem die Knakworst ook gelijk mee. :bier:
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Dice Oldskool schreef: di 22 september 2020, 07:14
Roger57 schreef: ma 21 september 2020, 21:24

Echt NOOIT gehoord die! :o
Nondemiljaar moet ik nu gaan verkassen? :lol:
Yep, en neem die Knakworst ook gelijk mee. :bier:
Knakworst zult u zelf moeten vragen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Alle adviezen ter harte genomen en toch maar een paartje Five Ten Freeriders besteld a 76 euro.

Bedankt voor alle adviezen. Toch echt de enige goede keuze :-q
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Je zou de volgende keer ook de Sleuths kunnen overwegen, want die zijn wat goedkoper maar hebben dezelfde zool:

https://www.mantel.com/adidas-five-ten-sleuth
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Mark-V schreef: vr 25 september 2020, 09:40 Je zou de volgende keer ook de Sleuths kunnen overwegen, want die zijn wat goedkoper maar hebben dezelfde zool:

https://www.mantel.com/adidas-five-ten-sleuth
Die zijn toch veel minder stijf? Als in wel zelfde rubber maar geen interne ondersteuning?
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

I_do schreef: vr 25 september 2020, 10:38
Mark-V schreef: vr 25 september 2020, 09:40 Je zou de volgende keer ook de Sleuths kunnen overwegen, want die zijn wat goedkoper maar hebben dezelfde zool:

https://www.mantel.com/adidas-five-ten-sleuth
Die zijn toch veel minder stijf? Als in wel zelfde rubber maar geen interne ondersteuning?
Ze zijn iets minder stijf inderdaad, maar ik voorzie daarin geen problemen omdat een flatpedal veel groter is dan een gemiddeld klikpedaal.
En ook deze meneer rijdt er graag mee:

https://www.instagram.com/p/ButSFKdHCCt ... k1t05wfpti
janhiddink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 28 oktober 2016, 21:37

Ik kocht ze laatste toen heel het land bevroren was, kwam er toen amper aan toe ze te gebruiken, maar wil ze nu toch echt eens proberen in bikepark achtige omstandigheden: flatpedals. Vraag 1: waarom zijn die dingen zo groot? Ze kunnen met minder dan de helft ook toe, schat ik.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Schroef er een setje hele kleine onder, en kijk hoe het bevalt. Denk dat je er gauw van terugkomt.

Bij de reguliere klikpedalen word je geacht een schoen te gebruiken die een veel stijvere zool heeft. Puntbelasting in je voet ga je daarom niet merken. Maar ga maar even met je 5-10s op die pedalen een rondje over straat en je voelt al een drukpunt ontstaan. Met een groter platform verdeel je die druk veel meer en heb je ook meer contactpunten om grip te hebben op die pedalen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16802
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Er zijn verschillende maten, dus daar kun je al een beetje op letten. De Shimano XT's zijn er bijvoorbeeld in twee maten en volgens mij biedt Crankbrothers hun flatpedals ook in twee maten aan. Er zijn zelfs specifieke flatpedals voor kinderen als je echt niet met een volwassen maat pedaal kunt leven ;-)

Andersom bekijken kan ook: tenzij je een extreem lage bracket hebt heb je helemaal geen last van het feit dat die pedalen wat groter zijn...

Om teveel pedal strikes te voorkomen kijk ik wel een beetje naar de maat van een flatpedal. De oppervlakte, maar ook de dikte speelt een rol. Op mijn ene fiets heb ik XT's in de kleinere uitvoering, op de andere NC17's en die zijn een cm smaller dan de XT's. Die zitten dan ook op de fiets die het snelst de grond raakt :)
Uiteraard meet je voor dit criterium de totale breedte van het pedaal vanaf de crank, dus niet alleen het platform.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie