Betaalbare flatpadel schoenen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik ben in de markt voor een paartje flatpedalschoenen ala Five Ten maar dan niet voor een five ten prijs.
Weet iemand een betaalbaar alternatief (liefts niet 2e hands) in de lijn van een eigen mark van een grote keten of iets dergelijks?
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Wat is je budget? Ik heb bij Rose en setje 5-10 freeriders gekocht in de aanbieding (75 euro denk).
Ik vind het een fijne schoen. Veel grip. Alleen niet erg stijf. Dat voel je wel na een tijdje op de fiets. Naast de fiets is dat dan wel weer fijn.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Five ten in de aanbieding :-q
Komt vanzelf een keer langs. Ik ben heel tevreden over die schoenen
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Eind 2019 bij wiggle:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Nou 50 euro is wel netjes voor 5-10's. Maar zat meer richting < 40 euro te denken. Echt een B-merk of onbekend alternatief ofzo :-q
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Avandea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 maart 2020, 09:50

Voor onder de €40 zou ik eens gaan kijken bij bristol of scapino misschien vind je daar een gym schoen wie aan jou eisen voldoen.
Of een keer bij decathlon kijken maar dat zijn meer klik schoenen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Bikester eigen merk voor 5 tientjes.

https://m.bikester.nl/red-cycling-produ ... 39756.html
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Dat komt qua prijs wel aardig in de buurt.
Niet mooi... wel praktisch :-q
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

het blijft een combinatie van schoenen en pedalen, en daarnaast natuurlijk hoeveel grip je wilt hebben.
De meeste bmx-ers rijden op vans en andere skate-achtige schoenen.
Die zijn meestal helemaal niet zo duur en blijkbaar met van die kunststof flatpedals ook nog best redelijke grip.
Als ik mijn Crankbrothers Stamp 7 pedalen combineer met Fiveten of Ride Concepts dan heb ik superveel grip. Maar daar hangt een prijskaartje aan.
Wel is het ook zo dat als je vans of andere goedkopere schoenen op scherpe pedalen gaat gebruiken, dat de slijtage dan ook enorm omhoog gaat. Uiteindelijk zou je dan nog weleens duurder dan een setje fivetens uit kunnen komen ;)

Overigens verslijt ik een setje fiveten / rideconcepts binnen 5 maanden, dus als je de perfecte oplossing gevonden hebt, dan hoor ik het graag ;)
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

De perfecte oplossing.... een geldboom helpt :bier:

Ik denk dat ik toch wacht op een goede aanbieding van five ten. Oogjes open houden dus!
Knakworstkweker

Ik zou 2 x die prijs uitgeven aan 5ten's, zijn gewoon adidas met een andere sticker.

Maar de compound van de zool is bij een 5ten echt niet te vergelijken met een vans/ dc/ nike, het is niet voor niets dat adidas 5ten in de markt gezet heeft, er is geen enkele adidas waarmee je hetzelfde op je pedalen staat als met 5tens.

Jaren geboard en gebmx't, die zolen van een skateschoen zijn echt te soepel voor de studs van een flatpedal, bovendien is de grip niet optimaal, juist omdat de compound te soepel is voor studs en dan schiet je er vaker af dan je zou willen.

Goedkoop is duurkoop
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

https://www.mandmdirect.nl/01/details/A ... kers-Zwart

Goedkoper ga je ze niet vinden. Webshop zelf is echt fantastisch. Koop daar al jaren kleding voor het hele gezin nog nooit iets misgegaan oid. Doe er je voordeel mee.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Knakworstkweker schreef: do 17 september 2020, 21:20 Ik zou 2 x die prijs uitgeven aan 5ten's, zijn gewoon adidas met een andere sticker.
Niet helemaal. Five Ten is in 2011 gekocht door Adidas en is van origine een fabrikant van oa klimschoenen.
Knakworstkweker

Brul78 schreef: do 17 september 2020, 21:40
Knakworstkweker schreef: do 17 september 2020, 21:20 Ik zou 2 x die prijs uitgeven aan 5ten's, zijn gewoon adidas met een andere sticker.
Niet helemaal. Five Ten is in 2011 gekocht door Adidas en is van origine een fabrikant van oa klimschoenen.
Mooi

Is er nog meer schoeisel trivia waarmee je mij/ ons wilt verblijden?
Plaats reactie