Betaalbare flatpadel schoenen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Knakworstkweker schreef: do 17 september 2020, 22:47
Brul78 schreef: do 17 september 2020, 21:40

Niet helemaal. Five Ten is in 2011 gekocht door Adidas en is van origine een fabrikant van oa klimschoenen.
Mooi

Is er nog meer schoeisel trivia waarmee je mij/ ons wilt verblijden?
Brul heeft toch gewoon gelijk, in tegenstelling tot ........
Knakworstkweker

Dice Oldskool schreef: do 17 september 2020, 23:45
Knakworstkweker schreef: do 17 september 2020, 22:47

Mooi

Is er nog meer schoeisel trivia waarmee je mij/ ons wilt verblijden?
Brul heeft toch gewoon gelijk, in tegenstelling tot ........
ik meende dit oprecht....

beetje jammer dit
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Oke, nou mijn excuus dan. Het kwam op mij iig anders over.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Adidas bemoeit zich de laatste 2 jaar wat nadrukkelijker met Five Ten maar daarvoor zullen ze weinig invloed hebben uitgeoefend op de producten. Klimschoenen zijn vermoedelijk een wat grotere markt voor Five Ten en daar weet adidas niks van.

In de klimschoenenwereld bestaan er geen budget schoenen die goed werken. Het zijn dure five tens of schoenen met vibram zolen en verder weinig. Er is wel véél meer concurrentie. Dit geeft het vermoeden dat er geen mogelijkheid is om goed rubber goedkoop te produceren. Dat betekent dus wellicht ook dat goedkope flat pedal schoenen niet in de buurt komen van five tens qua grip.

Lekker wachten tot je five tens in de aanbieding tegenkomt.
Waar woke is, is vuur
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Dice Oldskool schreef: vr 18 september 2020, 00:02 Oke, nou mijn excuus dan. Het kwam op mij iig anders over.
Op mij kwam het ook een beetje sarcastisch over.

Maar OT: Zelf heb ik ook altijd 5-tens voor op flats. Erg tevreden en de maatvoering is vrijwel gelijk aan m'n gewone schoenen. Bij sommige merken moet je wel eens een maatje groter nemen.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Makkelijk schreef: vr 18 september 2020, 07:08 Adidas bemoeit zich de laatste 2 jaar wat nadrukkelijker met Five Ten maar daarvoor zullen ze weinig invloed hebben uitgeoefend op de producten. Klimschoenen zijn vermoedelijk een wat grotere markt voor Five Ten en daar weet adidas niks van.

In de klimschoenenwereld bestaan er geen budget schoenen die goed werken. Het zijn dure five tens of schoenen met vibram zolen en verder weinig. Er is wel véél meer concurrentie. Dit geeft het vermoeden dat er geen mogelijkheid is om goed rubber goedkoop te produceren. Dat betekent dus wellicht ook dat goedkope flat pedal schoenen niet in de buurt komen van five tens qua grip.

Lekker wachten tot je five tens in de aanbieding tegenkomt.
Het geeft mij vooral het vermoeden dat er gewoon hele behoorlijke marge zit op klimschoenen. Ik heb niet de illusie dat de rubberprijs daar en groot aandeel in heeft. Voor een paar tientjes kun je al een Fransoos in een busje je zolen laten vervangen inclusief arbeid en de afschrijving op zijn busje :lol: . En dan krijg je gewoon het originele rubber er terug op!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Dice Oldskool schreef: do 17 september 2020, 21:38 https://www.mandmdirect.nl/01/details/A ... kers-Zwart

Goedkoper ga je ze niet vinden. Webshop zelf is echt fantastisch. Koop daar al jaren kleding voor het hele gezin nog nooit iets misgegaan oid. Doe er je voordeel mee.
Geef voortaan privé een PB 8) :lol:

Mijn maat gelijk uitverkocht :roll:

Wie heeft maat 42 weggekaapt hier :evil:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

I_do schreef: vr 18 september 2020, 10:03
Makkelijk schreef: vr 18 september 2020, 07:08 Adidas bemoeit zich de laatste 2 jaar wat nadrukkelijker met Five Ten maar daarvoor zullen ze weinig invloed hebben uitgeoefend op de producten. Klimschoenen zijn vermoedelijk een wat grotere markt voor Five Ten en daar weet adidas niks van.

In de klimschoenenwereld bestaan er geen budget schoenen die goed werken. Het zijn dure five tens of schoenen met vibram zolen en verder weinig. Er is wel véél meer concurrentie. Dit geeft het vermoeden dat er geen mogelijkheid is om goed rubber goedkoop te produceren. Dat betekent dus wellicht ook dat goedkope flat pedal schoenen niet in de buurt komen van five tens qua grip.

Lekker wachten tot je five tens in de aanbieding tegenkomt.
Het geeft mij vooral het vermoeden dat er gewoon hele behoorlijke marge zit op klimschoenen. Ik heb niet de illusie dat de rubberprijs daar en groot aandeel in heeft. Voor een paar tientjes kun je al een Fransoos in een busje je zolen laten vervangen inclusief arbeid en de afschrijving op zijn busje :lol: . En dan krijg je gewoon het originele rubber er terug op!
True, maar dan is het nog steeds een raadsel waarom Scarpa, in een wereld met toch best wat concurrentie, het lef heeft om voor 60 euro "budget" schoenen te verkopen met rubber wat ongeveer van hetzelfde dezelfde hardheid en kleefkracht heeft als een honkbalknuppel.
Waar woke is, is vuur
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Makkelijk schreef: vr 18 september 2020, 10:33
I_do schreef: vr 18 september 2020, 10:03

Het geeft mij vooral het vermoeden dat er gewoon hele behoorlijke marge zit op klimschoenen. Ik heb niet de illusie dat de rubberprijs daar en groot aandeel in heeft. Voor een paar tientjes kun je al een Fransoos in een busje je zolen laten vervangen inclusief arbeid en de afschrijving op zijn busje :lol: . En dan krijg je gewoon het originele rubber er terug op!
True, maar dan is het nog steeds een raadsel waarom Scarpa, in een wereld met toch best wat concurrentie, het lef heeft om voor 60 euro "budget" schoenen te verkopen met rubber wat ongeveer van hetzelfde dezelfde hardheid en kleefkracht heeft als een honkbalknuppel.
Omdat als ze daar voor 65 euro hun goede rubber op zetten dat dan hun goede schoenen van 130 niet meer verkopen...
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Patrick_V schreef: vr 18 september 2020, 10:09
Dice Oldskool schreef: do 17 september 2020, 21:38 https://www.mandmdirect.nl/01/details/A ... kers-Zwart

Goedkoper ga je ze niet vinden. Webshop zelf is echt fantastisch. Koop daar al jaren kleding voor het hele gezin nog nooit iets misgegaan oid. Doe er je voordeel mee.
Geef voortaan privé een PB 8) :lol:

Mijn maat gelijk uitverkocht :roll:

Wie heeft maat 42 weggekaapt hier :evil:
Haha ja ik zie het. Gisteren waren alle maten nog op voorraad maar bij MandM is de voorraad overal beperkt van daarom ook de outletprijzen.
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Ik gebruik ook 5-ten (laatste tijd impact pro)
Mijn oudste kleinzoon zag mij een keer schoenen wegdoen omdat de lappen zo gaar waren geworden door de pinnekes dat ik er van afschoot.
Hij zei Opa ik heb wat goeds voor u wat wij gebruiken met skaten.
Kwam met Shoe Goo werkt prima, (beginnen te gebruiken af nieuw.)

https://www.stokedboardshop.be/products/second-w-goo
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: do 17 september 2020, 21:38 https://www.mandmdirect.nl/01/details/A ... kers-Zwart

Goedkoper ga je ze niet vinden. Webshop zelf is echt fantastisch. Koop daar al jaren kleding voor het hele gezin nog nooit iets misgegaan oid. Doe er je voordeel mee.
Thanks voor de tip :-q
Ik wilde nog een keer clipless / flat pedalen proberen en hier 5-10 gevonden met bijna 60% korting.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik heb nog steeds niks dus hou het topic alive please :-q
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik heb o.a. een paar freerider canvas, dat was de goedkopere uitvoering, en rijd daar al 4000+ kilometer mee en de zool is nog prima. In de alpen is er ook regelmatig een 'hike-a-bike' stuk mee gedaan.
Combi met Superstar Nano pedalen, korte pinnen.
Ik heb het idee dat deze 'goedkope' Five Ten een wat duurzamere zool heeft dan de Freerider Pro etc, die wellicht een zachtere zool hebben.
Ik vond het dus een prima investering. Vind het sowieso fijne schoenen, een van mn best zittende ooit.
Sowieso heb je het over schoenen die je best flink belast...dus waarom zo goedkoop mogelijk? Een goed paar schoenen mag best wat kosten, imo :-q
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Omdat ik een beetje krenterig ben en de fiets allemaal niet meer zoveel gebruiken als vroeger.

Alles in verhouding he :winkie:
Plaats reactie