Bontrager DropLock remote

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

boV schreef: di 29 december 2020, 13:34maar ik vraag me af hoe goed het werkt als de kabels niet meer super soepel lopen. Het is gemaakt van plastic, en het voelde voor mij alsof je hem kan breken als je hard moet duwen; het plastic buigt een beetje mee namelijk. Ik snap niet dat ze die levers niet van aluminium maken. Qua gewicht scheelt dat bijna niks. En nu betaal je 120 euro voor een stukje plastic wat waarschijnlijk minder dan een euro kost om te maken.
Als je kabels niet meer soepel lopen is het tijd voor onderhoud. Je shifters zijn toch ook gemaakt van plastic. En het is maar goed dat het een beetje buigt, anders breekt het af.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik heb ondertussen een Droplock kunnen bemachtigen. Het monteren stelt ook niet zo heel veel voor, ben alleen beetje voorzichtig te werk gegaan met het inkorten van de buitenkabels, en dan van de achtervering en de dropper. Van de demper kon er ca 3 cm vanaf en de dropper ongeveer 6.
De originele kabel van de dropper weer kunnen gebruiken omdat er toch een stuk af kon. Deze word aan de zijde van de hendel ook met een schroef vastgezet. Bij de KS Lev si zit bij de dropper een busje. (vastzetten met 2 imbissleutels)
De dropper werkt soepel en de demper en vork locken gaat ook soepel. Hoef er zeker niet meer kracht mee te zetten dan met de oude hendels. Buigt ook niet mee of in ieder geval niet merkbaar.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Ik vind het vooral nog al een unit. Gewicht maakt me niet zoveel uit, maar het ding is zo groot. En daarbij ook nog eens duur.

Hopelijk komt er snel een andere fabrikant die dit trucje slanker uitvoert; Wolf Tooth of PNW misschien 🤔
Laatst gewijzigd door Brul78 op za 30 januari 2021, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Brul78 schreef: do 28 januari 2021, 17:30 Ik vind het vooral nog al een unit. Gewicht maakt me niet zoveel uit, maar het ding is zo groot. En daarbij ook nog eens duur.

Hopelijk komt er snel een andere fabrikant die dit trucje slanker uitvoert; wolf Wolf Tooth of PNW misschien 🤔
Hij is zeker niet goedkoop. Maar ik kan op het moment ook niks anders vinden en vond de stand van de huidige dropper knop niet handig. Hij zat half bovenop het stuur.
En er zal vast een andere fabrikant komen met een andere oplossing. Alleen heb ik daar niet op gewacht.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

Mike123 schreef: do 28 januari 2021, 20:00
Brul78 schreef: do 28 januari 2021, 17:30 Ik vind het vooral nog al een unit. Gewicht maakt me niet zoveel uit, maar het ding is zo groot. En daarbij ook nog eens duur.

Hopelijk komt er snel een andere fabrikant die dit trucje slanker uitvoert; wolf Wolf Tooth of PNW misschien 🤔
Hij is zeker niet goedkoop. Maar ik kan op het moment ook niks anders vinden en vond de stand van de huidige dropper knop niet handig. Hij zat half bovenop het stuur.
En er zal vast een andere fabrikant komen met een andere oplossing. Alleen heb ik daar niet op gewacht.
Zijn er ondertussen al wat meer ervaringen of alternatieven? Op mijn lux zoek ik ook een oplossing voor de 2x foxlock en dt-dropper. Ik blijf teveel zoeken tijdens het rijden, dat moet handiger kunnen.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Rijd er al een paar weken mee rond. Bevalt goed. In iedergeval beter dan de Twistloc van RockShox in combinatie met FOX en een losse dropper remote. Maar één keer per ongeluk de dropper bediend. Gewenning.
En hij is helemaal niet groot.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

blijkt een populair onderdeel te zijn / vast op boot vanuit China / door Trek op alle eigen fietsen geplakt.


oftewel, niet verkrijgbaar, heb hem 17 febr bij Beukers besteld, levering wordt vanuit Trek iedere keer opgeschoven, nu weer eind juni :~ toevallig niemand hier die ervan af wil? :tong
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Misschien eens informeren bij een Trek Store?

Het blijkt nl dat wat een kleine Trek dealer niet kan leveren vaak wel via een Trek Store aan te komen is. :~
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

Tnx, ik had bij de Trekstore in Zwolle en Utrecht navraag gedaan. Zwolle kon hem bestellen met levering ergens in november, Utrecht reageerde niet eens.

Maar wat een verrassing, Beukers Bikecenter mailde dat de Droplock deze week was binnengekomen!! Vandaag begonnen aan de puzzelklus om de kabels wat strakker en netter te laten lopen op mijn Canyon Lux. Daar zat een Fox lockout op voor de voor- en achtervork en een DT-swiss dropper. Zoals eerder vermeld kan ik daar niet optimaal mee overweg. Als ik bijvoorbeeld bij Schoorl de Nok afdaal en dan mijn dropper weer omhoog wil in een snel stuk komt het regelmatig voor dat ik de vering lock. Bij Fox hoef je maar redelijk licht de hendel in te duwen zodat de vering in de lock schiet. Afijn, lekker bezig geweest vandaag, frustratie bij de afstelling van de DT dropperpost, maar het moet nu werken. Paar foto's van voor en na:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier moet toch een problemsolver voor mogelijk zijn?

Afbeelding
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik ben zelf erg tevreden met mijn eigen gecreëerde oplossing.

Afbeelding

Dit is de Scott Twinlock 3 pos samen met de ZTTO Dropper lever. De Scott heeft een klein schroefdraad onder en de ZTTO heeft een gat waarmee je ze aan elkaar kunt schroeven. Ben nog even op zoek naar de manier waarop ze niet tov elkaar kunnen bewegen. Maar vooralsnog werkt het eigenlijk perfect.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Douze points voor de creativiteit.
(maar ik zou het niet op mn fiets willen)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Haha dit is m'n xc racebak daar hoort dat wel bij. Op m'n Trek Stache zit geen remote. Staat altijd open eigenlijk. Alleen een handeltje voor de dropper.

Tis maar net je inzet gebied.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie