Bontrager DropLock remote

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Iemand al ervaring met de nieuw Droplock Remote van Bontrager?

Heb nu een RockShox Twistloc Remote i.c.m. Fox vork en demper. Wordt helemaal gestoord van dat ding :evil: . Springt vanzelf uit zijn lock. Zelfs op een glad fietspad.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik stelde de vraag een maand geleden maar toen ook 0 reacties. Dus denk van niet. Was toen benieuwd of deze ook een 3-Pos fox vork en demper kan bedienen. Maar nu heb ik gewoon een twinloc via bikesuspension gekocht. Die werkt top. Is er ook voor 2-Pos. Zijn origineel Scott duo, twin locs.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Niet gevonden die vraag.

Hij is voor de 2 pos vork heb ik begrepen. Werk ook meteen samen met de dropper
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ghost-biker schreef: zo 11 oktober 2020, 21:56 Iemand al ervaring met de nieuw Droplock Remote van Bontrager?

Heb nu een RockShox Twistloc Remote i.c.m. Fox vork en demper. Wordt helemaal gestoord van dat ding :evil: . Springt vanzelf uit zijn lock. Zelfs op een glad fietspad.
Heb je de Droplock al in gebruik of heb je er vanaf gezien?
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Nee, heb hem nog niet. Levering is uitgesteld door Trek.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ghost-biker schreef: ma 28 december 2020, 11:46 Nee, heb hem nog niet. Levering is uitgesteld door Trek.
Ok, bedankt. Was benieuwd of de droplock bevalt.
Wil heb gaan gebruiken op een Canyon Lux.
Moet wel een losse kabel bijbesteld worden had ik begrepen voor de dropper.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Als je al een dropper hebt niet.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ghost-biker schreef: ma 28 december 2020, 22:41 Als je al een dropper hebt niet.
Oude kabel kan je gewoon gebruiken? Of zit er 1 bij?
Ik had ergens gelezen dat deze kabel er los bijbesteld moest worden, vandaar.
Ik heb een KS Lev si.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Denk dat de oude kabel wel gebruikt kan worden. Als het goed is zitten er twee binnenkabels bij voor de vering.

Ik heb/had een Bontrager Line Elite dropper.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ghost-biker schreef: ma 28 december 2020, 22:58 Denk dat de oude kabel wel gebruikt kan worden. Als het goed is zitten er twee binnenkabels bij voor de vering.

Ik heb/had een Bontrager Line Elite dropper.
Ga er binnenkort denk ik ook maar 1 bestellen. Zie wel of de kabel past. Extra kabel bestellen kan altijd natuurlijk.
Dank je.
boV
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: do 10 juli 2014, 13:41

Ik heb heb er een weekendje mee gereden op een demofiets van trek. Werkte prima op een nieuwe fiets, maar ik vraag me af hoe goed het werkt als de kabels niet meer super soepel lopen. Het is gemaakt van plastic, en het voelde voor mij alsof je hem kan breken als je hard moet duwen; het plastic buigt een beetje mee namelijk. Ik snap niet dat ze die levers niet van aluminium maken. Qua gewicht scheelt dat bijna niks. En nu betaal je 120 euro voor een stukje plastic wat waarschijnlijk minder dan een euro kost om te maken. Voor mij is het sowieso geen optie omdat mijn dropper hydraulisch is.

Een andere optie die hier nog niet benoemd is, is een fox 2-naar-1 kabel systeem te kopen, en dit vervolgens aan elke willekeurige remote te hangen.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

boV schreef: di 29 december 2020, 13:34 Ik heb heb er een weekendje mee gereden op een demofiets van trek. Werkte prima op een nieuwe fiets, maar ik vraag me af hoe goed het werkt als de kabels niet meer super soepel lopen. Het is gemaakt van plastic, en het voelde voor mij alsof je hem kan breken als je hard moet duwen; het plastic buigt een beetje mee namelijk. Ik snap niet dat ze die levers niet van aluminium maken. Qua gewicht scheelt dat bijna niks. En nu betaal je 120 euro voor een stukje plastic wat waarschijnlijk minder dan een euro kost om te maken. Voor mij is het sowieso geen optie omdat mijn dropper hydraulisch is.

Een andere optie die hier nog niet benoemd is, is een fox 2-naar-1 kabel systeem te kopen, en dit vervolgens aan elke willekeurige remote te hangen.
Ik hoop dat ze er wel een beetje over hebben nagedacht dat die hendels ook gebruikt gaan worden. En dat het wel een beetje degelijk is.
Ik keed naar de Droplock om mijn stuur een beetje op te ruimen. En de huidige hendel voor de dropper zit niet echt handig.
Je moet er meer vanaf bovenop op drukken. En ook al gebruik ik de lock out en dropper niet constant maar het zit erop dus wil het graag blijven gebruiken.
Welke van fox bedoel je dan?
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Dank je.
Plaats reactie